6. Ústecký VitaSport maraton a půlmaraton (+ pětka) - Vodič na 1:50

27.10.2019

Datum akce: 26.10.2019
Délka trasy: 21,1 km
Povrch: Asfalt
Počet v cíli: 63 (půlmaraton)
Obuv: Adidas Solar Boost (Beige)
Cílový čas: 1:50:00 ± 20 s
Pořadové číslo: 30/154

Závody na Svádově mám prostě rád. Perfektně označená trasa s kilometrovníky je prostě ráj pro tempové tréninky a proto není divu, že zde tak rád vodím závody. A tak se mi v hlavě začala rodit myšlenka vytvořit celý tým vodičů, kteří by zde pomáhali ostatním doběhnout v jejich vysněném čase. První vlaštovkou byl již na jaře Michal Luxa, kdy Michal běžel na 1:50 a já na 2 hodiny. Chtělo by to však pokrýt i rychlejší časy a znám i perfektní kandidáty. Nedalo to ani velkou práci je přemluvit a tak se rodí sestava v podobě:

1:40 - Zdeněk Havlíček
1:45 - Michal Luxa
1:50 - Jarda Dřevikovský
2:00 - Jiří Holeček

Bohužel Zdendu trápí achilovka a místo odpočinku se to snaží přeběhat. Konečnou stopku mu vystavuje Březenská "11" (nejedná se o žádnou značku piva :-) ) a tak nám v týdnu závodu odpadá jeden rychlík. Dva vhodní kandidáti běží o víkendu v Drážďanech, ale nakonec Michal navrhuje Verču Babinčákovou a tak dochází k posunu všech ostatních o 5 minut a Verču čeká debut v podobě vodičky na 2 hodiny. Vím, že to zvládne! Pro mě samotného to bude výborný test tempa na maraton v Istanbulu, kde s velkou pravděpodobností zopakuji strategii z Prahy v podobě 2x půlmaraton za 1:50.

Na Svádov vyrážíme s předstihem. Po prezentaci mi však volá Zdenda Jahoda, spolu s dalšími běžci se zakecali a vystoupili špatným směrem na Litoměřice - 17 kilometrů daleko. Sedám tak do auta a jedu nešťastnou čtveřici ve které je i nejstarší přihlášený účastník Karel Červenka vysvobodit. Prý kolik peněz budu chtít. Peníze nejsou třeba, ale takovou čokoládou rozhodně nepohrdnu. Nestíhám však vůbec předstartovní přípravu včetně rozklusání a do závodu půjdu tzv. z voleje.   

Něco málo přes 6 desítek běžců se staví na start a já jsem přibližně na konci první poloviny běžeckého pole. Krátce po půl dvanácté se vydáváme na trať a chvilku to trvá, než se mi srovnají nohy. Hned od začátku se kolem mně formuje skupinka přibližně 6 běžců, kde je hlavní postavou Aleš Bobek. Na úvodní dva kilometry nastavujeme o 5 sekund na kilometr rychlejší tempo, abychom měli dostatečnou rezervu na Valtířovský kopeček.

Ale kde jsou ovečky? Žádnou tam nevidím! Do stoupání zvolňujeme až na aktuální tempo 6:30 a celkem ztrácíme 10 sekund oproti cílovému času na kilometr a 15 sekund oproti předchozímu tempu. Nyní to bude 4 kilometry celkem pohoda, žádná zrada ani od počasí. Běžíme, kecáme a hlídáme tempo. Na pátém kilometru máme náskok rovné 4 sekundy, jedeme na plán. Po chvilce už naproti běží i první maratonci a každému z nich pořádně zafandíme. Maraton tady fakt bolí, o tom jsem se přesvědčil na vlastní kůži dva roky zpátky a sám se divím, že přes veškeré střevní potíže jsem jej zvládl za 3 hodiny 50 minut, ale měl jsem to po první půlce rozběhnuté na osobák.

Nyní naštěstí běžíme "jenom" půlku a i po občerstvovačce jsme stále celkem velká skupina. Malé stoupání a nahoře podél trati již čekám, kdy potkáme nejrychlejšího půlmaratonce. Když běžím na dvě hodiny, tak ta chvíle nastává okolo osmého kilometru, nyní jsme si museli přibližně jeden kilometr počkat. Další ukazatel bude kdy potkám Michala. Pokud běžíme oba správně, tak by to mělo být přibližně na desátém kilometru a nakonec tomu i tak bylo, dobrá práce. Po chvilce potkáváme i Jardu Dřevikovského a co nevidět budeme na otočce.

Tou probíháme s 20 sekundovým náskokem, vše jde podle plánu. Následně však cítíme vítr v plné síle. Skupině nařizuji, ať se schová za mě a nechávám přírodní živly, ať se do mě pořádně obují. Těsně před jedenáctým kilometrem potkáváme Veru, běží také přesně na čas a zaslouží velkou pochvalu. Má kolem sebe i celkem slušnou skupinku. Zatím skvělá práce a my běžíme dál.

Vítr není vůbec příjemný, prudký stoupák na dvanáctém kilometru bere další síly a naše skupinka se pomalu začne rozpadat. Občas se ohlédnu dozadu a vidím, že se rozestupy mezi běžci zvyšují a před občerstvovačkou se mnou běží jen Aleš a doháníme Jiřinu Peckovou. Po občerstvovačce běžím jenom s touto dvojicí, jenže u pivovaru jsme to jen já a Aleš. Zbývá 5 kilometrů do cíle a naproti nám se objevují maratonci běžící své druhé koko. Vůbec jim to nezávidím!

Čtyři kilometry před cílem zkouším Aleše, zda mi nezkusí utéct. Možná nasazuje až moc velké tempo, po půl kilometru už zase běžíme bok po boku, jenže pak na zakletém osmnáctém kilometru dochází definitivně síly a už se mu nedaří chytit. Z kopečka doháním dalšího běžce a snažím se ho motivovat, ať běží se mnou. Pár stovek metrů se drží, ale nakonec polevuje.  Dva kilometry před cílem běžím sám a kontroluji mezičas. Mám přibližně 10 sekund náskok a tak je mohu na závěr rozmělnit. Koukám dozadu a mám prostě moc velký náskok, už mě asi nikdo nedožene. Běžím tedy sám a cíl protínám v čase 1:49:59. Až o 55 sekund později protíná cíl Jiřina Pecková.

Jdu vyklusat a běžím naproti Verče Babinčákové. Kousek před ní utíká skupinka a Veru běží na závěr sama. Na svůj vodičský debut si vedla výborně a s cílovým časem 2 hodiny a 20 sekund se vešla do stanovené tolerance ± 30 sekund. Výborně si vedl i Michal Luxa, který doběhl 10 sekund před 1:40:00 a Jarda Dřevikovský s náskokem 7 sekund na svůj cílový čas 1:45:00. 

Formace vodičů před cílem
Formace vodičů před cílem

Letošní sezóna na Svádově je ukončena a už se těším na jarní část. Na jaře se sem vrátím zase rád a byl bych rád, kdyby se naše parta vodičů stala pravidelnou součástí závodů na Svádovské cyklostezce. Věřím, že to mnoho účastníků ocení a už nyní se těším na 14.3.2019, až se poběží Vitasport Desítka.

Předběžné termíny Ústecké VitaSport ligy 2020:

* VitaSport desítka - sobota 14.3.2020 čipy
* VitaSport patnáctka (a pětka) - sobota 28.3.2020 čipy
* VitaSport půlmaraton (a pětka) - sobota 11.4.2020 čipy
* VitaSport dvanáctiminutovka - termín bude upřesněn - ve všední den 2020
* VitaSport maraton (a půlmaraton + pětka) - sobota 24.10.2020 čipy
Více zde: https://ustecky-vitasport-maraton.webnode.cz/

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky