Běh "kolem" jezera Most

29.10.2017

Sváteční den, který tentokrát padl na víkend, se dá strávit různými způsoby. Někteří dají přednost televizi a teplu domova, zatím co jiní se i přes větrné počasí postaví na start závodu a pak je tu ta třetí skupina, která je pomalu stejně důležitá, jako ta čtvrtá (neboli organizátoři) a to FANOUŠCI!

Poslední dobou jezdím na závody spíše fandit. Není to tím, že by mě závodění nebavilo, naopak, ale tělo si musí odpočinout před závěrečným maratonem v Ústí nad Labem. Zároveň jsem si zvykl na to cestování a víkend strávený celý doma je poněkud zvláštní. Když se tedy v sousedním městě běží závod, kde je ještě plno Běžců z Chomutova, tak bylo jasné, jaký bude můj dopolední program!

Den před závodem jsem potkal Renču Prokešovou a rozhodl jsem se jí pro závod udělat radost. Ač jsem si k té čelence s jednorožcem vypěstoval trošku vztah, musím uznat, že Renče prostě sluší více a dělat radost druhým dělá ohromnou radost i mně. Renča nebyla jedinou z naší skupiny, ale celkově se na start postavilo 308 běžců a běžkyň na trať 11 kilometrového závodu a 196 na start kratšího, 4,5 kilometru dlouhého závodu, kde jim cyklodoprovod dělal i Radek Gruber.  

Bylo nás tam ale mnohem více!
Bylo nás tam ale mnohem více!

V 11:00 startoval hlavní závod a o deset minut později i doprovodný závod. Já se spolu s Láďou Karešem přemístil k závěrečnému kopci a než přiběhli první běžci, tak jsme probírali uplynulé závody a závody následující. V dáli byl vidět had běžců a zdálo se, že vítr trošku polevil, ačkoliv byl stále nepříjemný. Po 13 minutách vidíme v dáli kolo a za ním běžce. To nemůže být? První běžec kratšího závodu se blíží závěrečnému stoupání. Kousek za ním je další v tričku Mostecké tréninkové skupiny. První pětice elitních běžců má velký náskok, ale nyní se fandí na plné hlasivky!

Jako čtvrtá nejrychlejší žena krátkého závodu vybíhá kopec naše Gábi Steinerová. Její čas má úžasnou hodnotu 23 minut 40 sekund! O dvě minuty později čeká tato rovinka (z pohledu pravidelných účastníků Zimního Běžeckého Poháru) i Aničku Mertlovou (25 minut a 49 sekund) a Renču Prokešovou (25 minut 54 sekund).

Musíte uznat, že Renče ta čelenka sluší mnohem více :-)
Musíte uznat, že Renče ta čelenka sluší mnohem více :-)

S jednou slečnou, paní fandíme ve spodku kopce, oba křičíme, povzbuzujeme účastníky, jen co nám hlasivky stačí. Přibližně po deseti minutách po Renče se blíží i náš čtvrteční "červenáček" Lenka Filipová. Jde jí to úžasně, kopec překonává s úsměvem na tváři a v cíli slaví parádní čas 35 minut a 20 sekund. 

Za chvilku běží i elitní skupina dlouhého závodu, kde si vedení jasně hlídá Aleš Filingr, který zvládl celý závod za 38 minut a 36 sekund. Nejrychlejší ženou byla Zuzka Rusínová s časem 44 minut a necelých 44 sekund. O 3 a půl minuty později vybíhá kopec i Ivana Vávrů, která prý měla tou dobou sto chutí mě zabít O:-), jak mi to do toho kopce tak lehce šlo. Na mou obranu musím říct, že jsem si ten kopec již předtím vyběhl několikrát a dnes je to na těch nohách i trošku cítit. V cíli obsadila s časem 48 minut a 17 sekund skvělé třetí místo v kategorii a udržela za zády i našeho nejrychlejšího Běžce Chomutov Fandu Fialku, který proběhl cílem o 10 sekund později.

Kopeček bolel asi všechny účastníky, ale my fanoušci se pokoušeli dodávat účastníkům co nejvíce síly. Vždyť po chvilce je čekal vysněný cíl! Chvilku mi bylo i líto, že dnes neběžím, zároveň si užívám a řvu, řvu a řvu. Jana Hrdinová (1 hodina 2 minuty a 25 sekund) mi udělá krásný xichtík na fotku a Radka Stehlíková (1 hodina 2 minuty a 43 sekund) bručí, kdo vymyslel ten kopec.   

Krásná fotka, že? :-)
Krásná fotka, že? :-)

Když běží Jitka Kostková, tak se rozhoduji, že to s ní do cíle doběhnu. Rozhoduji gradovat tempo a moderátor si myslí, že probíhá souboj na cílové rovince. Ani náhodou! Těsně před cílem se odpojuji a nechávám Jitku, ať si vychutnává krásný pocit v cíli. Trasu zdolává v parádním čase 1 hodina 8 minut a necelých 9 sekund. Cílovou rovinku absolvuji ještě několikrát, například se Zdeňkou Karešovou a dokonce i s polední účastnicí, kterou byla Renáta Pravdová, který doběhla v čase 1 hodina 25 minut a 25 sekund!

Z účastníků musím vyzdvihnout ještě jednu běžkyni se startovním číslem 27. Když s ní vybíhám kopec, tak se jí ptám, že to běžela celý 11 kilometrový závod? Později se od Ludmily Hanusové dozvídám, že je jí pouze 13 let a celý závod zvládla v čase 1 hodina 7 minut a 32 sekund! Klobouk dolů (kdybych ten den nějaký na hlavě měl)!

Má úcta!
Má úcta!

Vyhlášení probíhá krátce po závodě, ale když v hlavní kategorii vyhlašují na TŘETÍM místě Zuzku Rusínovou, tak jsem naštvaný! Zuzka byla nejrychlejší ženou, jak může být až třetí? Okamžitě jdu reklamovat výsledky! Počadatel se mě ptá, kdo jsem, říkám mu, že jsem stál celou dobu u kopce a viděl jsem, kdo je nejrychlejší žena! Později se výsledky mění, ale nové vyhlášení ženských kategorií se již nekoná a v kategorii ženy nad 40 let jsou Petra Bulecová, Gabča Korbáčová a Zuzka Vítková okradeny o tu slávu. V kategorii ženy 19 - 39 let se to týká Zuzky Rusínové, Jitky Vajcové a Ivany Vávrů, tak jim alespoň udělám "pódiové fotografie".

Pódium - ženy nad 40 let
Pódium - ženy nad 40 let
Pódium, ženy 19 - 39 let
Pódium, ženy 19 - 39 let

Na závěr bych chtěl apelovat na svědomí mužů, bežící s ženskou registrací. Na tomto závodě bylo možné se přehlásit a změnit údaje i jméno (podobně, jako například na Spořické šestce). Dělá to neskutečný bordel ve výsledcích a HLAVNĚ okrádáte tyto úžasné ženy o pocit z výsledku či z pódiového umístění. Vím, že třeba v sérii RunCzech tato změna nejde, ale je elita jasně daná a profíci běží za sebe, ne za někoho jiného. Ale i tak se snažte zakoupit mužskou registraci nebo ještě lépe, registrujte se včas a absolvujte závod za sebe.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky