Hopman Adventní Běh Žatec 2017

02.12.2017

Datum akce: 02.12.2017
Délka trasy: 6,6 km (muži), 4,4 km ženy a dorost 
Pořadatel: Hopman
Povrch: Zpevněný + dlaždice
Počet startujících (hlavní závod): 121 (muži); 112 (ženy a dorost)

Vloni se Adventní běh pořádal po Rašovické lávce a já si tehdy ani netroufal běžet dva závody v jeden víkend, natož v jeden den. O rok později se situace trošku změnila. Běhá mi to o trošku lépe a když jsem před dvěma týdny zvládl 3 závody během 3 dní, proč bych si nemohl dát vyklusání v Žatci (žádná divočina) a pak se zničit při Čertovském Běhu na Úhošť. To zní jako sympatický plán, že?

V týdnu koukám na video tratě. Už se to nezdá jako dobrý nápad. Pěkné stoupání, v podání mužů rovnou třikrát. Stoupáky už sice nejsou takový nepřítel, ale i tak bych měl šetřit síly. Žádná divočina! Takové tempo okolo 5:30 by mohlo stačit na lehké vyklusání, obzvláště když ve středu cítím z pondělního kruhového tréninku únavu stehen.  

V zázemí
V zázemí

V den závodu je samozřejmě všechno jinak. Z Chomutova vyrážíme krátce po druhé odpolední a necítím zas takovou zimu. To by mohlo jít, ale slunce nás vzhledem k startu až v 15:55 hřát nebude, to nás budou muset hřát již svaly v pohybu! Okolo 30 minut před závodem se jdeme se Zuzkou Vítkovou proběhnout a volíme trasu závodu. Dolů to půjde rychle, ale na můj vkus je tu hodně dlaždic. Takový dobrý trénink na závody v Praze, že?

Úsek po blátíčku, no tady to celkem pěkně prokluzuje, hodily by se trailovky. Následně okolo baráků a stoupání k náměstí. To se mi rozhodně moc nelíbí! Po chvilce máme okruh za sebou, ale do startu zbývá ještě 15 minut. Popobíhám, lifting, zakopávání, hlavně abych se zahřál a udržel tělo v provozní teplotě. Je 5 minut před startem, měl bych jít do koridoru, alespoň jsem tam důrazně poslán :-)

Úvodní sprint na začátek
Úvodní sprint na začátek

Volím místo u Jirky Maliny a za chvilku se k nám přidává i Michal Vlach, přeci nebude stát tam vpředu s těmi blázny. Start, žádná divočina Jirko! Zítra běžíš Čendu! Ale tamtudy vlevo by se dalo sprintem předběhnout pár lidí. Nyní doprava, po chvilce doleva a sakra, lampa, musím skočit do silnice, abych se jí vyhnul. Cítím těžkost v nohou, to se mi stává vždy, když se jdu proběhnout před závodem. Z kopečka je to rychlé, běžím po kostkách a proklínám je! Vrní mi první kilometr, průměrné tempo 4:11 km/min. Trošku jsem to přepálil. Ale pokud někomu nedělám vodiče, nebo během závodu nepadnu na držku či nezabloudím, tak do toho jdu na plno! Nyní to už stoupá směrem k náměstí. Nohám se moc nechce a utíká mi skupinka běžců vpředu. Nedokáži si představit, že to mám běžet ještě dvakrát! 

Druhé kolo! Fanoušci v prostoru cíle fandí, ale já je nějak nevnímám. Za mnou slyším funění běžců a skupinka vpředu se vzdaluje. Říkám si, že mi to vůbec nejde. Dolů nyní volím chodník, je to trošku lepší, kdyby jen na něm nebyli chodci. Před travnatým úsekem mě předbíhá dvojice dorostenců. Ti musí běžet tempo! Na té trávě mi to nejde a dostává mě i Lukáš Tržický. Na asfaltu je to už trošku lepší a do stoupání nejprve předbíhám Vojtu Malého a později i Lukáše. Jeho manželka ho sice povzbuzuje, že mě má na dosah, ale já se nedám!

Do třetího kola stíhám Michala Havlíčka z Karlových Varů, kterého předbíhám při sbíhání, konečně jsem ho za ty dvě kola dohnal. Další cíl je Radek Hanák běžící pod registrací Radka Grubera. Mezitím se v poli míchá více žen na konci travnatého úseku předbíhám Míšu Havlíčkovou a Ivanu Marhoulovou. Radka předbíhám také a v dálce vidím Broňu Andrese. S blížícím se cílem stupňuje tempo. Já se snažím držet konstantní tempo, ale už cítím, že mi docházejí síly. Odbočuji do cílové rovinky a najednou je vedle mě Radek Hanák. Sprintujeme do cíle a je to velmi těsný finiš! Vyhrávám jej pouze o 7 setin sekundy, o délku chodidla! 

Těsný finiš vyšel v můj prospěch o 7 setin sekundy :-)
Těsný finiš vyšel v můj prospěch o 7 setin sekundy :-)

Výsledný čas má hodnotu 00:31:22.19. Plné závodní tempo mi přineslo 39. pozici ze 121 startujících mužů. To vůbec není zlé. Jdu vyklusat. To budu zítra u Čendy vypadat, ale zítra to bude trailové, tam se žádná divočina rozhodně konat nebude!

Výsledky (muži):
Poz. celk./Poz. kat / Jméno / Kategorie / Tým / Čas   
15./9. Vojtěchovský Tomáš MB Běžci Chomutov 0:28:35.49
18./11.  Fialka František MB Běžci Chomutov 0:28:51.55
21./14. Runt Jiří MB Běžci Chomutov 0:29:50.02
39./19. Holeček Jiří MA Běžci Chomutov 0:31:22.19
43./22. Tržický Lukáš MA Běžci Chomutov 0:31:33.95
46./23. Malina Jiří MB Běžci Chomutov 0:32:01.39
50./26. Vlach Michal MB Běžci Chomutov 0:32:22.46
80./45. Patroch Pavel MB Běžci Chomutov 0:35:07.37

Výsledky (ženy):
Poz. celk./Poz. kat / Jméno / Kategorie / Tým / Čas   
8./1. Vávrů Ivana ZA TJ VTŽ Chomutov 0:18:18.70
12./3. Vítková Zuzana ZB Most 00:19:47.49
39./15. Stehlíková Radka ZB Běžci Chomutov 0:24:15.19
45./17. Hrdinová Jana ZA Běžci Chomutov 0:24:35.23
49./20. Škaloudová Petra ZB Běžci Chomutov 0:25:04.88
63./29. Prokešová Renata ZB Běžci Chomutov 0:26:25.74
73./34. Kostková Jitka ZB Běžci Chomutov 0:27:30.64
78./37. Kollárová Markéta ZB Běžci Chomutov 0:28:05.03  

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky