NN Night Run Most 2018

12.08.2018

Datum akce: 11.08.2018
Délka trasy: 10 km
Povrch: Asfalt, nezpevněné úseky
Počet v cíli: 349 (NN Night Run); 355 (Avon Run)
Obuv: Adidas Adizero Adios 3
Cílový čas: Rychleji, jak před rokem
Pořadové číslo: 42/107 (rok/celkově)

Letošní léto je z pohledu závodů zatím volnější a tak se NN Night Run v Mostě stal prvním srpnovým závodem. Mezidobí vyplní perfektně trénink, kdy momentálně navyšuji objem a těch 300 kilometrů za měsíc se sám neodběhá, že? Most je vedle T-Mobile Olympijského běhu v Kadani a Perštejn - Klínovec třetím závodem, který jsem běžel v každé své závodní sezóně a do konce roku zbývá už jen Mattoni 1/2 Maraton Ústí nad Labem.

Celý den se však cítím naprosto unavený, rozhodně to nebude můj den. Nevím, čím to je, že by mi nesedlo mírné ochlazení, nebo je toho tréninku až moc? V týdnu jsem doposud naběhal 45 kilometrů a pátek byl opět regenerační s krátkou procházkou, jenže baterky jsou prázdné. Alespoň jsem si nezapomněl dobít ty baterky v čelovce, dneska se mi asi budou hodit. Pak je tu ještě pravé stehno, které má do optimální kondice daleko.

Jenže závody nejsou jenom o tom samotném běhání. Jsou zejména o tom okolo. Letos jsem si udělal v Mostě hodně přátel a vidět je všechny pohromadě je báječný pocit a vyjmenovat je tady všechny by bylo na celé dva odstavce, vedle Běžců Chomutov je to Rozběháme Most, Šneci v Běhu, trojice dam z Rozběháme Podbořany či sestry Křížovy z Hory Sv. Kateřiny. Je to také o tom fandit ostatním. 

My desítkáři jsme startovali již za úplné tmy v 21:30. Musím uznat, že už bylo velmi příjemně a dokonce se mi podařilo stát v koridoru celkem vpředu. Pořadatelé mluví o menší změně trasy na závěr, kdy po seběhu u divadla běžíme téměř až ke startovnímu koridoru. To tu předchozí dva roky nebylo, takže potřetí za sebou doznává trať menší změny. Bude jich ještě více?

Se startovním výstřelem se dav přibližně 350 běžců dal do pohybu a i do mírného úvodního stoupání všichni letěli, jak střela a vůbec se mi nechce běžet tak rychle s nimi, jenže musím! V žaludku ještě tlačí brzká večeře a nejspíš to nebyl zrovna dvakrát dobrý nápad, ten nepříjemný pocit mě bude doprovázet totiž po celý zbytek závodu. Z asfaltu se stáčíme na nezpevněnou cestu, kousek vpředu běží Gabča Korbášová a opět beru její tempo, jako referenci. 

Stoupání po prvním kilometru poprvé, vůbec mi nechutná a dokonale rozhazuje tempo. Nahoře není ani čas chytnout dech, běží se nekompromisně dál a nyní to bude takové členité nahoru dolů, ale nebude to tak brutální, alespoň co se tohoto kola týče. Gabča se mi začíná vzdalovat a vpřed jde i Michal Stumpf s Danem Kyenge. Nedokáži svou hlavu donutit k rychlejšímu běhu a nohy jsou s tímto stavem spokojené a ani po občerstvovací stanici se nic nemění.

Kličkuje se a pak sešup dolů. Ne tak docela, vidím čelovky zatáčet na stejném místě, jako dva roky předtím. Letos to nebude tak dlouhé a vyhneme se jednomu stoupáku, to beru! Jenže ani toto mi nedává ten správný impulz na zrychlení a ani úsek okolo skate parku nejdu tak rychle, jak bych mohl a najednou je vedle mě Fanda Pospíšil. Je vidět, že mu ten závod sedne a drží se mě vzorně i v mírném stoupání okolo divadla a do druhého kola mi ukazuje záda. 

Zde je ještě Fanda za mnou
Zde je ještě Fanda za mnou

Nejde to, vůbec mi to nejde. Na asfaltu držím ještě obstojné tempo, ale na cestě k brutálnímu stoupáku už vidím, jak mi Fanda definitivně mizí ze zorného pole a vedle mě je najednou Libuška Křížová a i ta mi začíná utíkat. Do kopce to prostě nedávám, stehna jsou naprosto tuhá a nahoře jsem rád, že na další rok tento stoupák neuvidím... Když on je tam na Garminu úsek a pokud mě PT předběhne, tak mu to budu muset vrátit.

Libušku si držím v zorném poli a běžím dál. Dneska to pod 45 minut nebude, mohl bych to však udržet na nějaké rozumné hodnotě. Běžci vpředu jsou daleko, vedle mě se objevuje a následně mizí Eliška Korbášová a po chvilce i Miroslav Sapoušek. Nějak se mi nedaří odpovědět na jejich tempo, ale pomalu doháním Libušku. Necelé dva kilometry do cíle a už běžíme vedle sebe.

O Libušce ještě v budoucnu hodně uslyšíme :-)
O Libušce ještě v budoucnu hodně uslyšíme :-)

Do cíle to už dáme, na svůj věk běží fenomenálně a mně bude stačit, když doběhnu sekundu za ní. Z kopce letíme na hranici 4 minut na kilometr a perfektně se mě drží. Slyším diváky u cíle, ženou finišery do cíle a brzy se mezi ně zařadíme i my. Dolů k náměstí, mírné stoupání k Jungle Aréně a pak dolů k divadlu. Libuška jde do závěrečného trháku a já ji následuji. Jsme v cíli. Já za 45 minut a 51 sekund, Libuška o sekundu dříve a je v kategorii do 39 let na 4. místě a to v konkurenci 87 žen. Na necelých 14 let to není špatné, že? Její sestra Anežka byla dokonce druhou nejrychlejší ženou po fenomenální Zuzce Rusínové.

A jsme v cíli :-)
A jsme v cíli :-)

Já se tentokrát musel smířit s tím, že mě porazil Michal Luxa, což jsem očekával, ale že mi uteče o parník i Fanda Pospíšil, to jsem nečekal. Bravo Fando. Všichni zaslouží uznání, ať už se jedná o děti, které se účastnili dětských závodů či účastníky Sperbank rodinného běhu, 355 účastníků Avon Runu či 349 účastníků NN Night Runu. A Honza Potrebuješ zvládl posledně vyjmenovanou trojici, také parádní výkon, že?

Od závodění si tentokrát dlouho neodpočinu. V pátek 17.8.2018 zlehka noční běh v Drážďanech, v sobotu pětka v Liberci a ve středu 22.8.2018 Trail Modřanskou Roklí

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky