Patnáctka v Bezručáku 2018

08.04.2018

Datum akce: 8.4.2018
Délka trasy: 15 km
Pořadatel: BK Spořice
Povrch: Asfalt
Počet startujících: 96
Obuv: Adidas Adizero Boston Boost 5

Vloni dělil Pražský půlmaraton a Patnáctku v Bezručáku týden, letos to byl jediný den. Nebudu lhát, když jsem se dnes probudil, tak jsem po včerejším osobním rekordu cítil naprostou únavu v nohách a věděl jsem, že to dnes nebude procházka růžovým sadem. Nebyl jsem však jediným šílencem, který si dal tyto dva závody, mohu hrdě nahlásit i Ivanu Vávrů, Zuzku Vítkovou, Marcelu Havlůjovou, Míšu Havlíčkovou či Michala Vlacha, bylo nás tedy dost! A pak tu byli ti, kteří si dali včera kros na Resslu, jako byl například Fanda Fialka. Závodní sezóna je v plném proudu a je rozhodně z čeho vybírat! 

Domácí závod je domácí závod a i když se mi nechce a měl bych správně regenerovat, tak se vydávám na Heyrovskou ZŠ vyzvednout startovní číslo a čip a pak fandit na dětské závody. Vždyť na nich se staví na start budoucí vytrvalci, kteří nás za pár desítek let budou prohánět na trasách závodů. Ti nejmenší měli před sebou trať na 100 metrů a jak na ní cupitali! Už nyní musím vymýšlet strategie, jak na ně! Následně se přesouvám do prostoru zázemí a půl hodiny před startem jdu vyklusat, nohy jsou naprosto KO. Je sice chladno, ale risknu to pouze s tričkem, jen jsem si zapomněl zalepit opět bradavky. 

Naše skupina :-)
Naše skupina :-)

Řadíme se na start, předzávodní foto a pak se zařadit do pole čítající 96 účastníků. O trošku méně, než loňských 130, ale vzhledem k tomu, že dnes byla i Jarní Dubická či Běh zámeckým parkem v Krásném Dvoře, tak je to stále parádní účast. Startovní výstřel a běžíme. Cítím naprostou únavu stehen a cítím bolest každým krokem. Závodní maratonky jsem si tentokrát tolik neutáhl a běží se v nich mnohem lépe, jak včera, jen by se mi hodily ty včerejší nohy, které nebyly tak zmožené.

Nahoru se mi běží těžce, se mnou běží Fanda Fialka, který běžel včera na Resslu a dnes přijel po noční! Oba běžíme bok po boku a už nyní se cítím, jako kdybych měl jednu patnáctku za sebou a běžím do druhého kola. Na třetím kilometru odstupuje Jakub Pilek, zlobí plotýnka a kousek později nasazuje Fanda své pověstné bomby a utíká mi, já nemám sílu odpovědět. Trápím se, jsem naprosto unavený a jen tak držím tempo . Před prvním mlýnem jde i celá skupinka, co běžela u mě vpřed, nedokážu odpovědět a sice nám po cestě fandí a povzbuzuje Pavel Beck na kole, ale já už nemám kde brát.

Mezi prvním a druhým mlýnem mi to vůbec nechutná, nejprve projíždí doprovodné vozidlo a za ním si to peláší Radek Sadněv a po chvilce i další skupinka borců. První ženou je Nikola Fisková, kousek za ní Gabča Korbášová a pak Ivana Vávrů, parádní výkon s půlmaratonem v nohách. Od rozcestí u Kameničky je to stoupání hodně znát, mobilizuji veškeré síly a mám mezičas 37 minut a 35 sekund. Nyní to půjde již z kopce a tak trošku zrychluji, jenže Jarda Pelc je mnohem rychlejší. 

Po otočce
Po otočce

Nyní pociťujeme všichni ten protivítr, je trošku chladnější a možná to dnes doopravdy bylo na delší rukáv. Chvilkami zavírám oči, jedu na nouzový zdroj a tempo držím mírně nad 4:30. Před 4 měsíci na Desítce v Bezručáku jsem dokázal být mnohem rychlejší, to jsem měl rozhodně čerstvější nohy! Občerstvovačku vynechávám, žízeň nepociťuji a nechci se na ní zdržovat. Dolů je to ještě 6 kilometrů a já už si přeji být v cíli.

Skupinku vpředu ztrácím v zatáčkách z očí, nahoru jede nádherná stará Felicie, tehdy měla auta ještě hodně duše a charisma. No nic, je na čase přestat závidět a opět běžet dolů. Občas zafouká protivítr, alespoň pro nyní držím pozici. Tři kilometry před cílem na nás zpoza mraků vykouklo slunce a já cítím, jak mi už úplně dochází šťáva, tempo se nebezpečně blíží k 4:40. Mám toho plné zuby a nyní je to jen o hlavě. Ladím své myšlenkové rádio a už je mi jedno, jestli běžím rychleji, jak vloni.

Bezručák se otvírá a do cíle zbývají 2 kilometry, po chvilce jsme na konci a po mém boku soupeř běžící v kategorii muži do 69 let! Chvilku běžíme vedle sebe, ale od Povodí Ohře nastupuje a mně je to jedno. Těsně před cílem Standa Mrkáček vyzývá, že chce vidět pořádný finiš, tak se o něj pokouším, V cíli jsem za 1 hodinu 11 minut a 40 sekund. Později koukám, že je to JEN o 10 sekund pomaleji, než vloni! Asi jsem se měl více snažit! Tak někdy příště... 

Standa chtěl vidětz nějaký pořádný finiš, tak jsem se o něj pokusil...
Standa chtěl vidětz nějaký pořádný finiš, tak jsem se o něj pokusil...

Po včerejší půlce byla dnešní patnáctka hotovým masakrem a zítra to na masáži dostanu pořádně sežrat, dokáži si to velmi živě představit. Musím se poklonit dnešním výkonům. I ti, co včera závodili, do toho dali vše! Zejména klobouk dolů před výkonem Ivči, po včerejší půlce doběhla na druhém místě v kategorii a to v čase 1 hodina 6 minut a 28.6 sekundy. Skvělý výkon v kategorii žen do 49 let předvedla Jarka Šebestová, které její výkon 1 hodina 17 minut a 12.1 sekund a svým druhým místem byla jediným zástupcem Běžců Chomutov na bedně (kdyby Hanka Hahn neběžela jen tak, ale s číslem a čipem, byly by na bedně dvě zástupkyně).

Děkuji pořadatelům za výborný závod a pro ostatní hobíky, běžet dva takto náročné závody ve dvou dnech po sobě rozhodně není moudrý nápad. Je to jen otrlé masochisty, co se nemají moc v lásce nebo závislé na závodech!

Výsledky:
POŘADÍ JMÉNO KLUB TRAŤ KATEGORIE STARTOVNÍ ČÍSLO CÍLOVÝ ČAS KAT 
23. Vávrů Ivana TJ VTŽ Chomutov 15 km Ženy do 34 let 48 01:06:28.6 2. 
25. Fialka František Běžci Chomutov 15 km Muži do 49 let 10 01:07:31.1 7.
27. Kreuzer Jan Chomutov 15 km Muži do 39 let 58 01:07:43.6 12.
36. Pelc Jaroslav Běžci Chomutov 15 km Muži do 49 let 87 01:10:29.1 14.
38. Holeček Jiří Běžci Chomutov 15 km Muži do 39 let 13 01:11:39.4 16.
40. Vítková Zuzana Most 15 km Ženy nad 50 let 49 01:11:56.6 1.
51. Patroch Pavel BĚŽCI CHOMUTOV 15 km Muži do 49 let 32 01:16:50.9 20
53. Šebestová Jaroslava Běžci Chomutov 15 km Ženy do 49 let 57 01:17:12.1 2.
57. Vágnerová Veronika VitaSport.cz 15 km Ženy do 49 let 45 01:17:40.4 3.
63. Babinčáková Veronika SRTG Strupčice 15 km Ženy do 34 let 2 01:20:24.1 6.
64. Vlach Michal Běžci Chomutov 15 km Muži do 49 let 56 01:20:24.2 21.
66. Stehlíková Radka Běžci Chomutov 15 km Ženy do 49 let 98 01:21:48.9 5.
70. Ulrichová Zuzana Běžci Chomutov 15 km Ženy do 49 let 44 01:24:10.6 6.
82. Mertlová Anna Běžci Chomutov 15 km Ženy do 49 let 101 01:29:24.6 13.
85. Kostková Jitka Běžci Chomutov 15 km Ženy do 49 let 18 01:32:51.9 14.
88. Škaloudová Petra Běžci Chomutov 15 km Ženy do 49 let 71 01:33:59.9 17.
89. Nestler Miroslav Běžci Chomutov 15 km Muži do 39 let 29 01:34:30.1 24
90. Havlíčková Michaela triatlet karlovy vary 15 km Ženy do 49 let 1 01:34:45.4 18.
 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky