PBT Vaší Ligy 2018 - Dubnový Závod

26.04.2018

Datum akce: 25.4.2018
Délka trasy: 10 km
Pořadatel: PBT Vaší ligy
Povrch: Asfalt
Počet v cíli: 109
Obuv: Adidas Supernova 9
Poznámka: Tempo s cílovým časem cca 0:50:00

Po rychlém prozkoumání termínovky na následující víkend jsem zjistil, že ono moc možností nezbývá. Naštěstí je tu Pražská Běžecká Tour Vaší Ligy, která se změnou na letní čas přesunula ze sobotního termínu přesunula na středy. Nevadí, alespoň o důvod více to v práci nepřehánět a vydat se na cca 120 kilometrovou pouť do našeho hlavního města. Někdo by řekl, že jsem srdcař. Jenže pokud by ta série neměla své kouzlo, tak bych tam opakovaně nejezdil.  

Raději jsem vyrážel se značným předstihem. Jako maloměšťan, potažmo "vesničan" ještě neznám dopravní situaci a raději přijet o hodinu dříve, jak o pět minut později. Až na mírně popojíždění od exitu na Zličín to nakonec nebylo tak zlé a dorazil jsem s téměř hodinovým předstihem, jen škoda, že tentokrát sám. Hned mezi prvními mě vítá dlouhán Marcel Revilak a po chvilce vidím i Danielu Perglovou, tentokrát bez psího doprovodu (prý je to doping :-) ).

A jaké byly pro dnešek plány? Rozhodně se mi nechtělo běhat naplno, sobotní půlmaraton byl stále v nohách znát a spíše je nutné pilovat tempo na Pražský maraton, který se blíží mílovými kroky. Opět tempo na 50 minut, je to krásně kulaté číslo. Sice to znamená, že budu opět spíše k chvostu výsledkové listiny, ale o ego tady rozhodně nejde. Tady se běhá prostě rychle a tentokrát se mi do toho moc nechtělo. 

Stavíme se na start, Marcel ví o mém plánu běžet na 50 minut a tak se o to pokusí. Jeho osobák měl hodnotu pod 52 minut a tak by to neměl být problém. Uvidíme, kdo se chytne další. Po startovním výstřelu všichni vystřelili jako projektily ze startovní pistole a já jsem se opět musel brzdit, dnes je cílem rovnoměrné tempo, ne se utavit po prvním kilometru, který jsme zvládli v čase 4 minuty a 55 sekund, který mi Garminky signalizovali přesně u kýble.

S číslem 203 běží Marcel Revilak
S číslem 203 běží Marcel Revilak

Marcel se mě parádně drží a tak je na čase zjistit něco více. Vůbec mě nepřekvapuje, že tento dlouhán hraje basketbal za Sokol Dolní Počernice. Běhá teprve 4 měsíce, ale to také znamená, že běhá celkem rychle! Druhý kilometr zvládáme oba za rovných 5 minut, jen by ten protivítr nemusel tak brzdit, čekal jsem jej ale horší. I běžci vpředu zatím drží tempo a i třetí kilometr máme za rovných 5 minut.

Stále udržujeme konverzaci, vítr chladí, slunce se pomalu schovává za obzor, po levé straně míjíme trať a na cestě i kýbl označující 4. kilometr. Dle reálného času máme náskok přibližně 7 sekund, jenže hodinky mi oznamují uběhnutý kilometr o něco později. Po chvilce už potkáváme v protisměru nejrychlejší borce a počet účastníků se jen zvyšuje. Po chvilce je tu i otočka, na trati jsme 24 minut 51 sekund a máme pohodlný náskok 9 sekund. Cítím, že Marcel má dost sil, tak mu říkám, že pokud chce, nechť běží rychleji a tak se mi začíná pomalu vzdalovat.

Místo něho se mě drží další účastník, kterému současné tempo nadmíru vyhovuje a zrychlení plánuje o kilometr, dva později. Odskočit se nám naopak snaží účastník v triku od RunCzechu, chce doběhnout do 50 minut a tak mu sděluji, že stačí, když se udrží přede mnou. Šestý kilometr míjím a dle reálného času mám náskok 10 sekund. Díky pořadatelé za ty kýble!

Postupně dobíháme další závodníky, bohužel nemají sílu nastoupit na expres s cílovým časem 50 minut, škoda. Nadále běžím na tempomat a mírně zvolňuji. Sedmý kilometr mám náskok 9 sekund a běžím již osamocen. Pomalu doháním jiného běžce a sleduji, že Marcel vpředu trošku zvolnil, ale nyní drží neustále konstantní tempo a i nadále podává parádní výkon. 

Osmý kilometr, náskok stále devět sekund. Hlásím možnost nastoupit na tempo expres a zdá se, že máme zákazníka. Udržuji konstantní tempo. Vzduch začíná být chladnější a vypadá to, že se brzy spustí déšť. Chtělo by to doběhnout ještě v relativním suchu! Devátý kilometr. máme náskok 7 sekund. Svému pasažérovy, kterým je Tomáš Zatloukal říkám, že to do těch 50 minut zvládneme. Drží se perfektně a 400 metrů do cíle jej pouštím vpřed, uteče mi o 6 sekund a já protínám cíl v čase 49 minut a 54 sekund. Mise splněna!

A finišujme :-)
A finišujme :-)

Parádně si vedl i Marcel, který doběhl ve výborném čase 49 minut a 23 sekund. Osobní rekord si tak vylepšil o 1 minutu a 56 sekund. V cíli mi říkal, že by se nejspíš na začátku nechal strhnout davem a pak by nejspíš ta síla v závěru chyběla. Já osobně mám rád tyto tempo tréninky v závodním režimu. Normálně bych se k tomu nedokopal a když už, tak ne v tempu 5 minut na kilometr! To je na mé nezávodní běhání už moc rychlé!

Gratuluji všem k parádním výkonům a děkuji pořadatelům za další parádní závod. Za měsíc bych měl dorazit minimálně s jednou další dobrou duší do počtu, ale raději bych pčivezl plné auto běžců. Možná se mi to i podaří.      

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky