PBT Vaší Ligy 2018 - Lednový závod

27.01.2018

Datum akce: 27.01.2018
Délka trasy: 10 km / 5 km
Pořadatel: Vaše Liga
Povrch: Asfalt
Počet startujících (10 km): 96
Počet startujících (5 km): 43

K tomuto závodu mě přivedl Jiří Mašek z Plzeňkých Tempomakers. Řekl jsem si, že Praha zase není tak daleko a možnost zaběhnout si rychlou desítku uvítám nejen já, ale v budoucnu i řada zástupců v oblečení od značky Sweep v barvách Běžci Chomutov. Vytvářím si tedy účet na stránkách https://www.vaseliga.cz/, převádím peníze do peněženky a registruji se na Lednový závod.

Původně jsem plánoval, že dnes vstanu s budíkem, ale včerejší silový trénink si žádá delší regeneraci formou spánku a tak vstávám až na osmou. Stačí vyjet až na devátou a hlavně cestou nezabloudit. Musím si hlavně zapamatovat exit č. 16 a pak přinejhorším zapnu navigaci. Nakonec na ní pro jistotu došlo, ale dá se tam nádherně trefit podle značek.

Krátce po čtvrt na jedenáct dorážím na místo, v dáli vidím klusat běžce, takže jsem správně. Nacházím i modrý stan, kde si vyzvedávám startovní číslo (45) a jdu se vyklusat. Začátek je pěkně široký, pak se to zužuje, zatáčíme. U kbelíku signalizující první kilometr se otáčím a běžím zpátky. Stále mám dilema, zda si to dám tréninkově na 50 minut, nebo tréninkově na cca 47 minut (tempo 4:41 minut/km). Dobíhám a startovní pole se připravuje ke startu.

Ve startovním poli prohodím pár vět, čas 40 - 42 minut? Ne, děkuji, já dnes poběžím na 50, nebo na 47? Stále si nejsem jist. Odpověď na tuto otázku mám celkem brzy, padl výstřel a úvodní stovku klušu v tempu 4:30 min/km jako by nic. Trošku tedy zvolníme a dnes to poběžíme tempem 4:40. Velká část startovního pole mi sice utíká, já tu dnes nezávodím, chci rovnoměrné tempo!

První kilometr zvládám za 4 minuty 35 sekund a nyní běžíme po široké silnici. Tady je skvělá možnost předbíhat, ale není k tomu důvod. Běžím si rovnoměrně a čas od času kontroluji tempo, alarm jsem si jaksi nestihl nastavit, naštěstí mi toto tempo vyhovuje a ještě stíhám s jedním ze soupeřů probrat obuv, zaujali mě jeho Adidas Supernova Glide 8, škoda, že už se nevyrábí. Druhý kilometr je za mnou a potřeboval jsem k němu čas 4 minuty 40 sekund.

Nyní si poprvé pořádně všímám Vltavy po pravé straně. Škoda, že je dnes mlhavo, být slunce, tak by to byla nádherná scenérie. Míjíme otočku, kterou za chvilku absolvují borci na pětikilometrovém závodě a po chvilce mám v nohách třetí kilometr v čase 4 minuty 38 sekund. Nyní se mi zdá, jako bychom mírně stoupali, cesta se po chvilce zužuje a nějak očekávám, kdy uvidím první borce běžet nazpátek. Po čtvrtém kilometru to ještě není, ten jsem zvládl za 4 minuty a 42 sekund.

A je to tady, běží první borec, za chvilku další. Povzbuzuji všechny, co jsou v protisměru a jak se blížím k otočce, tak je jich stále víc a víc. Běžkyně vpředu varuje, že to na otočce klouže, vykroužím ji jako letadlo a pátý kilometr zvládám za 4 minuty 41 sekund. Zpátky pomalu doháním skupinku vpředu. Nejprve dvě běžkyně a pak mám na dohled jednu větší skupinu. Ani nevím jak, ale najednou míjím kbelíky značící šestý kilometr a Garmin ukazuje průměrné tempo 4 minuty 39 sekund.  

Zpátky to jde mnohem snadněji, skupinka vpředu si sice drží konstantní odstup, já ale nemám snahu je dohnat. Sedmý kilometr zvládám za 4 minuty a 40 sekund a nyní začínám cítit zadní stranu stehen ze včerejšího dead liftu, dávat si silový trénink den před závodem, to je nápad! I tak stále udržuji tempo a osmý kilometr je opět za 4 minuty 40 sekund, stojí to však více úsilí.

Poslední dva kilometry. To už zvládnu. Zezadu slyším dupot a jeden soupeř mě předbíhá a vyzývá, ať běžím s ním. Odpovídám, že dnes mám se svým tempem jiné plány. Devátý kilometr zvládám za 4 minuty a 39 sekund a hurá do cíle. Před sebou vidím copatou běžkyni, která poslední kilometry trošku zvolnila, ale i tak běží velmi slušně. Poslední kilometr zvládám v tempu 4 minuty a 40 sekund a celkový čas 46 minut a 38 sekund, který také stačil "až" na 60. pozici v celkovém pořadí. Přesto vše to byl parádní tempový trénink.

Musím uznat, že tato trať je přímo stvořená na rekordy. Téměř dokonalá rovinka, kdy se za celý závod nastoupá jen 60 metrů (Endomondo "kecá")! Vždyť na dnešním 10 kilometrovém závodě všichni účastníci doběhli pod hodinu! Další závod je 24.2.2018 a jsem přesvědčen o tom, že z Chomutova nepřijedu sám! 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky