PBT Vaší Ligy 2018 - Únorový závod aneb vodičský debut (cílový čas 50 minut)

25.02.2018

Datum akce: 24.02.2018
Délka trasy: 10 km / 5 km
Pořadatel: Vaše Liga
Povrch: Asfalt
Počet startujících (10 km): 100
Počet startujících (5 km): 47

Koncem loňského roku prožívám takové větší období splínu a přemýšlím, čeho v podstatě chci dosáhnout. Miluji běhání, miluji závody a pak si vzpomínám na zprávu od Pavla Patrocha, že Plzenští Tempo Makers dělají nábor. Hned jsem si vzpomněl na Mattoni 1/2 Maraton Ústí nad Labem, kde mě první půlku závodu táhl Jirka Mašek se žlutou vlaječkou 1:40 k mému osobnímu rekordu 01:38:33 a rád si v rámci tréninku dávám kolikrát rovnoměrné tempo. 

Po několika e-mailech se dozvídám o Pražské Běžecké Tour Vaší Ligy a poslední víkend v lednu jedu tuto trať vyzkoušet a pro Únorový závod mě čeká v rámci testu debut a to na čas 45 minut. Bohužel se v mezidobí zranila Zuzka, která měla běžet na 50 minut a tak tento cílový čas připadne nyní mně a nakonec jsem byl za to i rád, jelikož mě den před závodem skolila nějaká viróza, jejíž příznaky jsem začal pociťovat od úterý. Která dobrá duše za to asi může? :-) (No já samozřejmě :-D )

Lednový závod pojatý, jako tempo-trénink
Lednový závod pojatý, jako tempo-trénink

Ráno po probuzení pociťuji mírnou nervozitu a zjišťuji, že nemám doma nic vhodného k snídani. Pomeranč bude muset stačit! Zabaluji si věci na převléknutí a hurá k autu. Venku čeká již Míra Nestler, který jede na Winter Run a my jedeme pro Michala Vlacha, který údajně na těch 50 minut rád poběží. Říkám si, že dovedu alespoň jednu dobrou duši, neboť v v rámci PBT běhají všichni děsně rychle. Dorážíme s předstihem a jen jedním pár minutovým kroužením navíc :-)

Venku je šílená zima! Zůstávám co nejvíce obalený a přemýšlím, kolik vrstev si na sebe vezmu na závod. Od Jirky Maška fasuji slušivou modrou vestu s cílovým časem 50 minut, která dokonale ladí k čelence s jednorožcem vypůjčené od Verči Babinčákové. Dnešní skvadra vodičů vypadá následovně: 

40 minut - Pavel Hubáček
45 minut - Jirka Mašek
50 minut - Jiřka Holeček
55 minut - Pavla Kratochvílová

Kolem mě se staví skupinka, která chce běžet o krapet rychleji. Říkám si, že je nesmím zklamat. "Vítejte na palubě Rosnička Expresu, dnes vás dovedu na cílový čas 50 minut. Kdybych mluvil až moc, stačí říct." První půl kilometr trošku bojuji s tempem, ale rozhoduji se běžet co nejrovnoměrněji, chvilku to trvá, než se zkalibruje můj vnitřní tachometr s mým pohybovým aparátem, tempomat není v mé výbavě :-D

Start závodu
Start závodu

První dva kilometry povzbuzuji a bavím se s jedním běžcem, který se specializuje poslední dobou zejména na maratony a nedávno závodil v Ugandě. Doháníme dvojici Jan Jelínek a Barbora Jandíková, která je chvílemi rychlejší, chvilku jsme rychlejší zase my. Tempo se mi na úvodní pětce daří držet v rozmezí 4:56 - 5:02 a poslední kilometr povzbuzujeme i rychlíky na cestě zpět. Pár rychlíků běží za Pavlem Hubáčkem, mnohem více rychlíků za Jirkou Maškem a já mám kolem sebe skupinku okolo osmi nádherných běžců a běžkyň. 

Míjíme Michala Vlacha, ten od startu jede jak divý a běží mu to parádně. O kousek později povzbuzuji i Petru Celbovou. Blížíme se k otočce a máme pár sekund k dobru. Noha je zkalibrovaná parádně. Na cestě zpátky už je to ale mnohem těžší, fouká nepříjemný protivítr. Občas se otáčím a pár metrů běžím pozpátku, Skupina se mě drží parádně, jen ten vítr zlobí a pohrává si s mým tempem, které je nyní okolo 5:01 min/km.  

Graf tempa: Občas zlobil vítr, občas jsem se otočil a běželo pár metrů pozpátku :-) Ještě se mám hodně co učit :-D
Graf tempa: Občas zlobil vítr, občas jsem se otočil a běželo pár metrů pozpátku :-) Ještě se mám hodně co učit :-D

Od osmého kilometru pobízím ty, co mají síly, aby zkusili trhák a pár jedinců se i najde. Já se držím zadání a nezrychluji, nemohu. To mi však nebrání v tom, abych fandil a povzbuzoval skupinku kolem sebe. K dalšímu trháku vybízím 800 metrů před cílem a další skupinka zrychluje. Zůstávám tak sám s Michalem Mrázkem, kterého pouštím těsně před cílovou čarou před sebe a oba ji protínáme v čase 50 minut a 2 sekundy. 

Posledních 900 metrů do cíle a několika běžcům za námi se podařil trhák, paráda!
Posledních 900 metrů do cíle a několika běžcům za námi se podařil trhák, paráda!

V cíli mi děkují členové mé skupinky, někteří doběhli přibližně 20 sekund za námi, jiní 20 sekund před námi. Poděkování dostávám například od Petra Fraňka, který doběhl v čase 0:50:50 a první půlku se mě skvěle držel. Svůj předchozí osobní rekord si vylepšil o 71 sekund! Další poděkování dostávám od Jitky Králové, která doběhla v čase 0:52:55 a její osobák šel o dalších 28 sekund dolů! Já děkuji vám, že jsem s vámi mohl běžet! Osobák si vyběhl i Michal Vlach, ale já v tom tentokrát prsty neměl. V cíli byl za 46 minut a 43 sekund a svůj osobák si vylepšil o 29 sekund! Bravo! 

Michal Vlach a posledních 900 metrů do nového osobního rekordu
Michal Vlach a posledních 900 metrů do nového osobního rekordu

Dnes to byla ohromná zkušenost a musím říct, že mě to ohromně bavilo! Není to vůbec jednoduché, držet konstantní tempo, povzbuzovat a běžet s vědomím, že ostatní běžci na vás sázejí a vaše ego musí jít stranou! Rozhodně to není letos můj poslední start, jako vodič na závodě, minimálně mě čeká ještě odvodit VitaSport Ústecký Půlmaraton s cílovým časem 2 hodiny a už nyní mohu prozradit, že se na tento závod těším!   

Debut zdárně za mnou :-)
Debut zdárně za mnou :-)
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky