PBT Vaší Ligy 2019 - Lednový závod

27.01.2019

Datum akce: 26.01.2019
Délka trasy: 10,0 km
Povrch: Asfalt pokrytý sněhem
Počet v cíli: 121
Obuv: Adidas Supernova GTX
Cílový čas: mezi 00:45:00 - 00:50:00
Pořadové číslo: 03/127

Návrat na místo činu. Je to přesně 12 měsíců, co jsem poprvé zavítal na závod Pražské Běžecké Tour Vaší Ligy a od té doby se na tuto trať vracím stále raději. V týdnu se věnuji rychlostním tréninkům a věřím si, že bych po dlouhé době mohl atakovat hranici 44 minut, jenže pohled z okna po probuzení mě rychle vyvede z omylu. Čerstvá sněhová nadílka, která podle předpovědi pokryla i Prahu. Tajně doufám, že to v té Praze nebude tak zlé, vždyť tam dokáže paniku vyvolat i jediná sněhová vločka 😊.

Tentokrát nejedu do Prahy sám. Nejprve v Jirkově nabírám Velkou Veru, pak míříme do Mostu, kde se má posádka rozšiřuje o Zuzku Vítkovou, Petra Polanského a Pavla Vodičku. Jede se relativně pomalu, i tak je předpokládaný příjezd okolo 10:10. Jenže to by nesměla být Praha, aby nedošlo k nějaké dopravní šlamastika a dva kilometry od sjezdu na Braníku je dopravní nehoda. Pomalé popojíždění, drahocenné minuty jsou ztraceny. Přijíždíme nějakých 30 minut před startem, není čas na řádnou předstartovní rutinu. Sakra, jak to klouže! Rozklus činí pouhý 1 kilometr a v nohách je hodně cítit trénink z týdne - úterní intervaly, středeční kopečky a i těch 5 krátkých, rychlých úseků ze čtvrtečního tréninku.

Jaký si dám na dnešek cíl? Kdybych běžel naplno, mohl bych možná udržet tempo 4:40 min/km. To by znamenalo cílový čas 46 minut 40 sekund. To zní jako dobrý plán. Řadím se na start, stojím kousek za Zuzkou Vítkovou, co sakra děláme tak moc vpředu? Startovní výstřel a vydáváme se na trať. Chvilku se snažím držet cílové tempo, jenže ztrácím velkou část odrazové energie. Kašlu na to, v tomhle se mi nechce závodit a přecházím na plán B - Udělám si z toho tréninkový běh a zaběhnu si to rovnoměrným tempem za 50 minut. Z prvního kilometru mám náskok 10 sekund a nyní se už neženu.

Opět fouká z boku. Není to moc příjemné, brzdí to a bere to chuť do závodění. Vůbec mi to nechutná a držet i tohle tempo mi dělá potíže. Hlava vůbec nespolupracuje a tempo je o 5-10 sekund pomalejší, než bych potřeboval. Hodinky ignoruji, tradičně mi chvilkami vypadává GPSka a orientuji se podle kilometrovníků. Na druhém kilometru jsem z 10 sekundového náskoku 6 sekund ztratil. Před rokem byl povrch jen mokrý, ani to neklouzalo, co bych za to dneska dal. Třetí kilometr, jedna sekunda náskoku, jsem zase o fous pomalejší.

Je to vnitřní boj, co bych dal za hřeby! Snažím se kousnout. Dostávám se pomalu vpřed, tempo ostatních začíná uvadat. Čtvrtý kilometr je konečně na čas a v protisměru se začínají objevovat elitní běžci. Počítám jejich pořadí, nejrychlejší žena je třináctá a pak počítám dál. Pavel Vodička je osmadvacátý. Vyhlížím Zuzku Vítkovou a potkávám ji mnohem později, než bych čekal. Dneska jí to nechutná. Je to krátce před otočkou. Tam jsem 2 sekundy nad 25 minut a opatrně se otáčím, pěkně to tam klouže.

Zpátky je to trošku jednodušší, už nebrzdí vítr a je jednodušší držet tempo. Hodinky ukazovali tempo 4:55 a jdu vpřed. Mohl bych běžet rychleji, jenže plán je jasný, 50 minut a ani o minutu rychleji. Šestý kilometr přesně na čas. Po celý závod mám v patách jednoho běžce, který se po šestém kilometru rozhoduje k útoku. Jen si běž. U kýblu značící sedmý kilometr mám nyní náskok 4 sekundy. Osmý kilometr nemám rád. V jeho rámci je v polovině jeden stoupák, do kterého to pěkně klouže. Náskok z předchozího kilometru je ta tam.

Poslední dvojice kilometrů, po dlouhé době se mi daří naladit na vnitřní rádio. V hlavě mi zní úžasná melodie, kterou ve světě proslavila kapela One-T, ale ve skutečnosti za ní stojí kapela Blue Effect s Radimem Hladíkem.

Vím, že má hra půjde dál...

Devátý kilometr a 3 sekundy náskok na cílový čas. Poslední kilometr, drž tempo, drž tempo, drž tempo. Když běžím naplno, tak mám tendenci na té dlouhé rovince polevovat. Dnes si to nemohu dovolit. Pokouším se usmát do objektivu, zase budu vypadat jak dement 😊. Probíhám cílem, čas 49 minut a 54 sekund. Kdo by to řekl, že běžet tempově na 50 minut mi dá tak zabrat. Jó, v trailovkách by to možná šlo trošku rychleji.

Mostecko, Chomutovsko, Strupčicko a Šnečí parta
Mostecko, Chomutovsko, Strupčicko a Šnečí parta
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky