PBT Vaší Ligy 2019 - Novoroční závod

01.01.2019

Datum akce: 01.01.2019
Délka trasy: 10,0 km
Povrch: Asfalt
Počet v cíli: 107
Obuv: Adidas Adizero Adios
Cílový čas: mezi 00:45:00 - 00:50:00
Pořadové číslo: 01/125

Kde ty loňské časy jsou. Touto dobou jsem byl totiž naprosto ve formě, padal jeden osobák za druhým a Desítka v Bezručáku je dodnes mým osobním rekordem na 10 kilometrů. Jenže ta doba je již dávno pryč. Rychlost vystřídal objem, zpomalení a 4 kila nahoře jsou také celkem znát, ale na druhou stranu nejsou čistě uložená v tuku, ale něco málo i ve svalech. Do Prahy mířím s bláhovým cílem zopakovat čas z Listopadového závodu (0:45:34), reálně se cítím na rozmezí 46 - 47 minut. Tak špatně na tom jsem.

Před závodem vyklusávám, ze známých tváři vidím například Petru Davídkovou, která se posunula do další kategorie a hned je jí to připomínáno. Ale chybí mi tu například Daniela Perglerová či Anna Křepelková. Je tu však hojné startovní pole, které tradičně vyráží raketově vpřed. První kilometr se držím za Danou Jiřičnou, běží trošku rychleji, než je mé tělo připraveno akceptovat, ale zkusím to. Cíl pod 45 minut totiž vypadá lákavě a první kilometr za 4:19 je celkem dobrým startem.

Jenže to tempo nedokáži udržet, druhý kilometr je stále za 4:22, jenže pak se do nás opírá protivítr směrem od Vltavy a ten dokáže brzdit a já tak odpovídám na atak od Dany, kdy se pokusila poodběhnout. Začíná to bolet, tepovka osciluje okolo 175 úderů za minutu a rozhodně to neflákám, je mi zle. Kolem 4. kilometru jsme už trošku krytí  od větru, jenže pro mě je stále těžší držet tempo. Dana je nyní schovaná za mnou a nyní to táhnu spíš já.

Jsem u otočky a koukám na mezičas, který má hodnotu 22 minut a 21 sekund. Mám náskok nějakých 9 sekund na 45 minut, to moc není. V před se dostávají borci, co měli lépe rozložené síly a já už melu z posledního. Dobíhám pomalu Petru Davídkovou a chci, chci to doběhnout pod 45 minut. Slyším za sebou ženský dech, drží se za mnou asi kilometr a půl a pak jde na pohled sympatická blondýnka vpřed. Dana se stále schovává za mnou, jenže ani to nemá dlouhé trvání a tři kilometry před cílem jde vpřed i ona.

Nevzdávám to, držím se s odstupem, který neklesá. Dva kilometry před cílem koukám na hodinky. Náskok mám již 18 sekund. To je dobrý základ, jenže cítím únavu. Čas "snů" je na dosah. Kdo by to řekl, že 3/4 hodiny na desítku bude nyní pro mě téměř nedosažitelná meta. Kilometr před cílem je náskok už jen 15 sekund. To už bych měl udržet. Možná polevuji až moc a tak na závěrečné metry ještě zrychluji. Finišuji jednu sekundu za danou v čase 44 minut a 47 sekund.

Není to čas, z kterého bych byl před čtvrt rokem nějak nadšený, dnes ho beru všemi deseti. I podle tepovky jsem to dneska vůbec neflákal. Vím, že na této trati dokáži běhat o 90 sekund rychleji a musím se na tu výkonnost opět dostat. Tímto začalo úvodní čtvrtletí na ladění formy a pak se uvidí...

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky