PBT Vaší ligy 2019 - Únorový závod

24.02.2019

Datum akce: 26.01.2019
Délka trasy: 10,0 km
Povrch: Asfalt 
Počet v cíli: 132
Obuv: Adidas Solar Glide
Cílový čas: mezi 00:45:00 - 00:50:00
Pořadové číslo: 04/128

V týdnu zažívám naprostou krizi. Každý absolvovaný běh bolí, achilovky nejsou vůbec v dobré kondici, levé lýtko je na kaši a já pociťuji celkovou únavu. Zachází to tak daleko, že přemýšlím o odvolání své účasti na Braníku. Ráno si na sebe vezmu bojovou zbroj, přinejhorším budu jen za diváka fandit Michalovi a PTmu. Nakonec mi to srdce nedovolí, beru si startovní číslo a počítám s řádnou dávkou bolesti. Bolest já rád.

Rozklusání bolí, stavím se do startovního koridoru kousek od Ctibora, co dnes vodí na 45 minut. Chci si utáhnout kraťasy, ale padá startovní výstřel a všichni se dáváme do pohybu. Po 100 metrech zastavuji, musím si je uvázat. Pak pokračuji a přitom si uvědomuji, že dneska se mi vlastně ani moc rychle běžet nechce. Čekám na PTho a rozhoduji se dnes dělat roli osobního vodiče na osobák neboli pod 51 minut.

PT je až za vodičkou na 55 minut, jede pozvolné zrychlování s tím, že by závěrečný kilometr chtěl dát v tempu 4:40. Dobrá, chvilku mu na tu hru přistoupím. Pozvolna začínáme v tempu 5:20, takové ideální tempo na rozhýbání bolavých nohou. Na druhém kilometru míjíme velmi sympatickou běžkyni a na mé povzbuzování reaguje PT. Odzbrojujeme první "soupeřku" a jedem strojově dál. Já mezitím navýšil tempo na 5:15, respektive 5:13 a zdá se, že PT nemá námitky.

Začíná se mi v hlavě rodit plán, PTmu se moc líbit nebude, ale já jsem sobec a prostě chci dnes pod 50 minut. Třetí kilometr zvládáme v tempu 5:05, následně sděluji památnou větu, ať nekouká na hodinky, že se mu o tempo postarám já  a zrychluji na 5:00 na kilometr. Před čtvrtým kilometrem nás míjí budoucí vítěz a my pokračujeme. Na čtvrtém jsme dle mého plánu naposledy nad 5 minut a nyní to už bude někoho bolet a já ten někdo nejsem.

Zrychluji někam na úroveň 4:55. Kousek před otočkou potkáváme Jirku Maška běžícího na  cílový čas 50 minut. Toho musíme dohnat. Na něj máme nyní ztrátu asi 45 sekund a já PTmu sděluji, že bychom nyní měli běžet až do konce v tempu 4:50, sám však plánuji běžet rychleji. Šestý kilometr zvládáme 3 sekundy za plánem, ale nyní už půjdeme rychleji. Zkouším, co by PTmu ještě mohlo vyhovovat a zdá se, že tempo okolo 4:40 je ještě v toleranci.

Pomalu necháváme jednoho soupeře za druhým za námi, prokousáváme se krásně v pořadí vpřed. Držíme se na dohled 50 minutám a povzbuzujeme všechny, které předbíháme. Sedmý kilometr zvládáme za 4:43 a nyní se již snažím držet tempo na hranici 4:40. Osmý kilometr je strojově přesný, zde se také dostáváme před Jirku Maška a nyní je můj cíl nás dostat pod 49 minut. Chudák PT...

Ptám se, jestli náhodou nechce zrychlit, ještě dostávám negativní odpověď. Před námi běží skupinka několika závodníků a před ty všechny se chci dostat. Devátý kilometr v čase 4:38.5, nyní už nesmíme polevit, usmějeme se do objektivu fotoaparátu a běžíme naproti novému zlepšení osobního rekordu.

Chutná to, baví mě to. Dostáváme se na úroveň 800 metrů před cílem, závěrečná rovinka. Zrychlujeme a další pár soupeřů jde za nás, zrychlujeme ve snaze dohnat soupeřku ve žlutém, ale ta si nás hlídá. PT dobíhá v čase 48:44 (předchozí závodní osobák měl hodnotu 51:51), já jako správný vodič o sekundu později. Na tu mizérii posledních dnů to není zlé a v podstatě ti byl dokonalý trénink stupňovaného tempa. Díky PT za společnost.

Na závěr musím pogratulovat Michalovi Luxovi k novému osobáku na desítce, který má nyní hodnotu 39 minut a 26 sekund. Rád bych se také jednou dostal na takovou hodnotu...

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky