PBT Vaší ligy - Trail Modřanskou roklí

27.08.2018

Datum akce: 22.08.2018
Délka trasy: cca 14,5 km
Série: PBT
Povrch: Terén, místy asfalt
Počet v cíli: 132 (14 km)
Obuv: Adidas Supernova 9
Cílový čas: tak nějak, aby to to bylo v prům. tempu pod 6 min/km
Pořadové číslo: 45/110 (rok/celkově)

Když pořadatelé PBT oznámili trailový závod jen den po mých narozeninách, vůbec jsem neváhal a přihlásil se. Sice trailové závody nejsou něco, co bych vyhledával, ale ten termín! Dokážete si představit dokonalejší oslavu narozenin, než na běžeckém závodě? Ano, nyní ze mě hovoří čistokrevný závislák, ale nemohu si pomoci.

Jenže jak se blížil termín závodu, tak se kupila únava z tréninků a zároveň z nastřádané porce závodů. Jen posuďte sami: 
11.8.2018 - NN Night Run Most - 10 km
17.8.2018 - Centrum Galerie Dresden Nacht Lauf - 13,8 km
18.8.2018 - Run Tour Liberec - 5 km
A nyní 14 kilometrů po Praze. Mezitím v průměru 85 kilometrů týdně a minimum toho sprostého slova na R jménem regenerace.

Chvilku to vypadalo, že mě zachrání zahraniční návštěva v práci, jenže kolegové z centrály vodfrčeli již okolo 14:00 a tak mi nezbývalo nic jiného, než se jet proběhnout do Prahy a tentokrát se mi vážně moc nechtělo. Ve všem tom zmatku jsem ani nestihl nastudovat trasu a ač to vypadalo, že dorazím s předstihem, tak jsem nakonec bloudil téměř 30 minut po okolí, že jsem si i řekl, že pokud to do půl šesté nenajdu, tak se otáčím domů! Naštěstí jsem nakonec trefil, stačí narazit na skupinku zvláštně oděných lidí a na místo závodu dorazil.

V samotném zázemí jsem narazil na oslavenkyni Míšu Karbanovou, která na rozdíl od mě nemusela na oslavný závod čekat jeden den, ale mohla si jej odběhnout v řádném termínu. Ještě jednou vše nejlepší. Dalšími Šenky v Běhu byli ještě Monika Lohová a Martin Klouček. Vedro panovalo příšerné, ačkoliv okolní stromy poskytnou dostatečný úkryt před sluncem, přesto bude teplota vzduchu okolo 30°C velmi nepříjemná. V tomto počasí se má člověk válet někde u vody, ne běžet závod! Život je však otázkou priorit a tou mou je vedle spaní a jídla běh, dále ještě zaměstnání, abych to jídlo a běh nějakým způsobem ufinancoval, že?

V tom naprostém shonu nebylo čas se pořádně na závod připravit, rozehřát se. Půl kilometru rozklusání bude muset stačit, protože vidím hordu běžců, jak se přesouvá na start a tak se k ní také přidávám. Start se však o 10 minut pozdrží a když vidím ten počet běžců okolo, tak to bude velmi zajímavé. Ze zimního běžeckého poháru vím, jak se dokáže úzká trať zašpuntovat a hned úvodní stoupání je toho důkazem. Nepřipravené nohy bolí, vzít silničky asi nebyl nejlepší nápad, jenže trailovky mi vůbec nevyhovují. 

Po chvilce přichází úzká kořenovka, kde jsem asi prvním závodníkem, který ten den okusí Newtonův gravitační zákon. Dvě běžkyně se ptají, jak na tom jsem. V pohodě, zvedám se a běžím dál. Cítím jen nakopnuté prsty pravé nohy a fakt, že mám trošku sedřený bok pravého stehna začnu vnímat až při cestě domů. Musím si dávat více pozor na nohy, tento typ terénu vysloveně nesnáším, nemá cenu remcat a běžím dál. Občas pustím nějakého toho běžce či běžkyni a jdu to na pohodu. Tepovka okolo 160ti, víc to nemá v tomto vedru cenu.

Po chvilce mě předbíhá běžkyně, tmavě modré adidasky, vlasy do půli zad, v uších sluchátka. Je to velmi motivační pohled na její výborný styl běhu a snažím se, aby vydržel co nejdéle, jenže mi po pár stovkách metrů mizí a její tempo nehodlám dneska akceptovat. První 4 kilometry se mi zdají prostě nekonečné. Pak se trasa začíná rozšiřovat a zdá se, že to nejhorší máme za sebou. Po chvilce se dostáváme na rozcestí, kde tak trošku závidím osmičkářům, že se jim to stáčí už do cíle, nás čeká ještě krásných 9 kilometrů.

Po chvilce se trasa opět zužuje, ale je nádherná. Neodvážím se běžet naplno, mé kotníky musí odvodit 1.9.2018 Chomutovský půlmaraton a tak se hodně hlídám. Nyní jdu pomalu dopředu já, ačkoliv mi krátký úsek po poli k občerstvovačce vůbec nechutná. Jeden doušek vody a jde se dál. Málem běžím rovně, ale jeden ze soupeřů mě rychle upozorní a jde se opět do lesa. Nahoru dolů, pozor na skupinku cyklistů, odmítá zastavit, takže ke kraji jdu já. Nyní konečně koukám na průměrné tempo, 3 sekundy nad 6 minut, to by se dalo na závěr stáhnout.

Po chvilce běžíme kolem Kalibárny. Menší je naprosto vyschlá, větší je pokrytá zeleným brčálem, takové je vedro. Po chvilce přichází nepříjemné stoupání, které jako první v tomto závodě vycházím. Nyní už to zase jde, trasa se opět trošku rozšiřuje a v dáli vidím skupinku běžců, které se postupně přibližuji. To už vidím, jak se před námi rozprostírá Praha a po necelém kilometru běžíme chvilku po asfaltu, než opět skočíme do terénu.

Do cíle zbývají necelé 4 kilometry a já před sebou opět vidím tmavě modré adidasky. Nyní je to celkem solidní sešup dolů a dotyčná si při něm zvládá i zpívat. Rád bych analyzoval běžecký styl déle, jenže asfaltové stoupání mi chutná o něco více a je takové vedro, že chci mít ten závod co nejrychleji za sebou. Jdu vpřed. Trať je nyní opět v terénu, jenže hromada pohozených plastových fólií narušuje jinak hezkou scenérii závodu. Kdy se lidstvo poučí, že máme jen jednu planetu.

Jsem zaseknutý za jedním běžcem a trvá to skoro půl kilometru, než mě pustí před sebe. Kousek po té vidím zvířený prach a tady nastává ta skutečná zábava. Přibržďuji o stromy, větve a doslova se bojím o život. Tady mě ty silničky rozhodně nepodrželi a ztrácím zde dobrou půlminutu. Naštěstí krátce poté následuje asfalt a já mohu běžet co to dá. Furt si říkám, kde je ten konec, je to celkem dlouhé a nohy letí. Konečně se po pravé straně objevuje zázemí a za chvilku i cílová rovinka. Pod 1 hodinu 25 minut to už nedám, ani nechci a hodinky mi ukazují 32 vteřin nad touto hranicí.

Rozhodně to byl velmi zajímavý závod a rozhodně to chce jej běžet i v tomto suchu v trailovkách, které přidají na jistotě a zejména pomohou v odrazové fázi. Rekordní účast urřitě odstartovala tradici pro příští ročníky a všem milovníkům trailu tento závod mohu jedině doporučit. Jen škoda, že není o víkendu, kdo to má z toho Chomutova stíhat.   

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky