Podzimní půlmaraton PBT Vaší Ligy aneb opět vodičem na 2 hoďky

29.10.2018

Datum akce: 28.10.2018
Délka trasy: 21,1 km
Povrch: Asfalt, kousek bláta 
Počet v cíli: 113
Obuv: Adidas Solar Glide
Cílový čas: 02:00:00 ± 20 sekund
Pořadové číslo: 55/120

Týden po maratonu se mi vůbec nechce běhat, únava je znát s každým krokem a letos své tělo vůbec nešetřím. Koleduji si o pořádný průšvih, ale už nedokáži vyskočit z rozjetého vlaku. Tak alespoň píšu Jirkovi Maškovi, že si ten Podzimní půlmaraton na Braníku pojmu pomalu, tempově na 2 hodiny a to by se hodila ta vesta, že? V týdnu se ke každému výběhu nutím, podzim postě rád nemám a s aktuálním rozpoložením je to boj vůbec vyběhnout.

28 minut ke 100. výročí :-)
28 minut ke 100. výročí :-)

V neděli kouknu z okna a vítá nás "perfektní" podzimní počasí, bude nutné nasadit oči do očí, v brýlích bych asi houby viděl! Před odjezdem si dávám na rozklusání 28 minut ke 100. výročí Československa a pak hurá do auta směr Praha, kde těm 28 minutám přidám dalších 120 minut. Na ruce mám jeden z taháků, které jsem si nasyslil v Ústí nad Labem a celkem se divím, jak byl v nedělní dopoledne hladký provoz. Toto jsem na cestě do Prahy snad ještě nikdy nezažil!

Do Prahy dorážím se značným předstihem, na Hamru se dávám do řeči se Santiagem Berenguerem, který ovládl půlmaraton na jaře. Hodlá běžet pod 1:20:00 a zrovna mi říká, že v jeho rodné Valencii padl světový rekord na půlmaraton v čase 58 minut a 18 sekund. To já se tehdy radoval, když jsem poprvé zaběhl desítku pod 60 minut a budu rád, pokud někdy vůbec zvládnu půlku pod 90 minut. Je až s podivem, co je v možnostech lidského těla.

Tempomakers na časy 1:40, 1:45, 1:50 a 2:00, který nebyl původně v plánu :-)
Tempomakers na časy 1:40, 1:45, 1:50 a 2:00, který nebyl původně v plánu :-)

Beru na sebe vestu na 2 hodiny, letos na tento čas vodím již potřetí a v podstatě by to nemělo být tak těžké, jen to počasí rozhodně nepřispívá k faktu, že musím na trati strávit 2 hodiny. Co se dá dělat, hodlám si je proto naplno užít a doufám, že se mnou poběží co nejvíce běžkyň a běžců. Po zkušenostech na zdejší trati se řadím spíše dozadu, jsou tu samí rychlíci a s výstřelem jdeme na naše dobrodružství.  Čas od začátku hlídám a slibuji běžcům okolo, že se rozhodně nudit nebudou!

Už od prvních kroků se totiž kolem mě formuje skupinka přibližně 10 lidiček, co hodlají doběhnout nejlépe ještě o pár minut rychleji. Základem je však nepřepálit tempo a první kilometr zvládáme přesně za 5 minut a 41 sekund. Takové tempo by bylo ideální držet až do cíle. Zatím jdeme podle plánu, občas tu sekundu naženeme a na první občerstvovačce i něco ztratíme, vše podle plánu, protože tu 10 sekundovou ztrátu na ideální čas do 3 - 4 kilometrů stáhneme.

Po sedmém kilometru začínáme pomalu ztrácet členy, nejprve je to nejstarší účastník v našem hloučku a o trochu později i mladá Kanaďanka Chelsea, já však musím pokračovat v nastoleném tempu, od toho jsem tady. Před blátivým úsekem skupině říkám, že za chvilku můžeme očekávat nejrychlejší borce a po chvilce už fandíme eliťákům, kterým se znatelným náskokem  vévodí Santiago a postupně potkáváme i další skupiny včetně hloučků kolem ostatních vodičů.

Bahno, loužičky a v protisměru eliťáci
Bahno, loužičky a v protisměru eliťáci

Na otočce jsme s pětisekundovým náskokem a tak si můžeme dovolit v klidu zastavit a osvěžit se. Následně mi začne utíkat trojice běžců, kteří následovali rady, že pokud se na to budou cítit, ať mi po otočce utečou. Já mám nyní kolem sebe skupinku složenou z dvou dam, kdy jedna z dam běžela svůj první půlmaraton a jednoho mladíka, který běžel tuto vzdálenost taktéž poprvé. Nemohu je zklamat a tak držím rovnoměrné tempo, situaci nám jenom trošku znepříjemňuje protivítr a tak dávám příkaz, ať se všichni kryjí za sebe.

Ztrátu z občerstvovačky máme vymazanou opět za 3 kilometry a na cestě doháníme i ty, co to mírně přepískli na začátku. Jsme perfektně namazaný stroj, všichni se zatím statečně drží a blíží se i poslední občerstvovačka. Máme opět nějaké sekundy k dobru a raději ztratit 20 sekund zde, než cenné minuty na závěrečných 5 kilometrech. Nyní doháníme prvního z úprkářů po otočce a naše skupinka se rozroste na čtveřici. Tento úsek už dokonale znám z desetikilometrových závodů.  

2 kilometry do cíle, slečna s číslem 152 zažívá svůj půlmaratonský debut
2 kilometry do cíle, slečna s číslem 152 zažívá svůj půlmaratonský debut

Už zbývá jen kousek, povzbuzuji ostatní ze skupiny, bohužel 2,5 kilometrů před cílem ztrácíme jednoho člena, později se dozvídám, že zlobilo zažívání. Dámy se drží skvěle a i Peter se drží parádně. Zbývají dva kilometry do cíle a máme možnost zapózovat do objektivu. Usmívejme se, do cíle je to jenom kousek a to už všichni zvládneme. Poslední kilometr před cílem máme 6 sekund náskok na 2 hodiny.

Krátká rovinka, zatáčka a 800 metrů do cíle. Obě dámy jsou vpřed a pomalu se mi vzdalují. Dokonce předběhnou ještě dalšího ze skupiny, co nám po otočce prchl a v cíli se mohou radovat z času 1:59:36. Peter se mnou drží trošku déle a utíká mi až v samotném závěru v čase 1:59:41. Já sám protínám cíl v čase 1:59:50 a musím přiznat, že vodit na tratích Pražské Běžecké Tour je ráj pro vodiče. Krom série RunCzech neznám trať, kde by kilometrovníky tak perfektně seděly a dá se podle nich výborně orientovat! 

Díky za to.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky