Březnová pozvánka na Svádov - Ústecká VitaSport Liga 2018 

08.01.2018

Máme za sebou jeden báječný závod v podobě Desítky v Bezručáku a vy jste plná adrenalinu a chutě do závodů? V tom případě bych vás rád pozval na asfaltové závody Ústecké VitaSport ligy, kde na vás hned v Březnu čeká trojice termínů, ve které si můžete v závodním režimu odběhnout vzdálenosti od 5 kilometrů po půlmaraton a následně 10.11.2018 maraton, půlmaraton nebo pětka. Trať samotná vede po cyklostezce č. 2 podél řeky Labe směrem na Děčín.

03.03.2018 - Ústecká VitaSport Desítka

Jedná se o první závod "u Verči", který jsem měl tu čest absolvovat. Psalo se 4.3.2017 a já byl po absolvované sezóně Zimního Běžeckého Poháru. Tehdy byl krásný slunečný den a Svádov byl doslova narvaný běžci, kteří toužili po tom zjistit, jak na tom po zimě jsou.

Závod to byl nádherný, rychlý. Certifikovaná trasa měla 2,5 kilometru k otočce a úsek se běžel dvakrát. Dal jsem do toho vše a zejména na první úsek mě táhl Láďa Kareš. Stále si živě pamatuji závěrečnou bitvu s Rudolfem Vorlíčkem, kterou tento veteránský velikán (ročník 1947!) vyhrál. Já se mohl pyšnit novým osobním rekordem 0:46:53, který mi vydržel až do Birell Grand Prix 2017. 

18.03.2018 - Ústecká VitaSport Patnáctka (a Pětka)

O dva týdny později jsme se na Svádov vrátili a já jsem absolvoval v rámci přípravy na Sportisimo 1/2 Maraton Praha závod na 15 kilometrů. Chtěl jsem si vyzkoušet tempo, kterým poběžím, celkově strategii na závod do Prahy. Ten den rozhodně nebylo tak krásné počasí, mrholilo a foukal celkem nepříjemný vítr. Také jsem poprvé poznal to krásné stoupání ve Valtířově.

Tehdy jsem tak trošku záviděl těm, co běží pětku, že je tento stoupák mine. Zdál se mi ohromný. Zbytek trasy už tak zrádný nebyl, jen mírné stoupání před otočkou. Dále si živě vybavuji vítr, zejména na cestě zpátky, který dokázal z tempa ukrojit dobrých 15 sekund na kilometr. I tak to byl výborný závod a já se poprvé dostal na patnáctce pod 75 minut a zaběhl jsem čas 1:14:31 a byl tak na Prahu dokonale připraven.   

31.03.2018 - Ústecký VitaSport Půlmaraton

Jelikož došlo k termínové kolizi s Pražským půlmaratonem, tak jsem na jaře u Verči chyběl. Reparát jsem si splnil na podzim 11.11.2017 a to rovnou na vzdálenosti maratonu, takže v podstatě na totožné trati, která se poslední březnový den poběží tentokrát pouze jednou. Závod byl až na 7,5 kilometr totožný s patnáctkou a pak vedla ještě o 3 kilometry dále.

Na podzim již bylo tradičně horší počasí, ale nepršelo, jen ten protivítr nazpátek evokoval vzpomínky na patnáctku s tím rozdílem, že ten kopec ve Valtířově mi nepřipadal s více jak půlročním odstupem tak strašlivý, ale docela sympatický (alespoň v tom prvním kole). Nakonec jsem jej zvládl pod 4 hodiny, ač jsem bojoval se svým tělem.

Co tedy potřebujete vědět?

Veškeré informace naleznete na stránkách https://ustecky-vitasport-maraton.webnode.cz/, kde naleznete propozice k veškerým závodům. Registrace na asfaltové závody na Svádově jsou již otevřené, tak hurá se zaregistrovat, rozhodně nebudete litovat!

Letos se půlmaratonu 31.03.2018 zúčastním jako vodič na cílový čas 2 hodiny a můžete mi věřit, že na tuto roli poctivě trénuji rovnoměrné tempo a kouzlo osobnosti piluji na našem běžeckém kroužku. Pokud si myslíte, že jsou dvě hodiny pomalé, nemusíte zoufat. K času do 1 hodiny 50 minut vás dovede Tomáš Zahálka, který tradičně zapomene své běžecké boty, ale svůj úsměv a dobrou náladu doma nenechá! 

A pokud si myslíte, že je březen moc daleko, zajeďte v neděli do Kadaně. Ještě nás čeká 7 zastávek Zimního Běžeckého Poháru.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky