8. Spoorth Leipziger Nachtlauf

13.05.2018

Datum akce: 12.05.2018
Délka trasy: 10 km
Pořadatel: Laufszene Events GmbH
Povrch: Asfalt + Dlažba
Počet v cíli: 1076
Obuv: Adidas Adizero Boston Boost 5
Poznámka: Rychlá desítka s cílovým časem cca 0:45:00

Od jedné výborné běžkyně často slýchávám, že týden po maratonu má následovat rychlá desítka. Minulý týden jsem si vyběhl první medaili do tří kusového setu a nyní bylo na řadě doplnit další kus. V týdnu jsem přemýšlel, jakým způsobem tento závod pojal, zda běžet na jistotu (50 minut), nebo běžet na plný kotel a zabojovat o čas pod 45 minut. Bude záležet na počasí, v týdnu to vypadalo na bouřky, v sobotu naopak panoval velké vedro. Takový trénink podmínek na následující 1/2 maraton v Karlových Varech.

Na startu i dva zástupci oddílu Běžci Chomutov
Na startu i dva zástupci oddílu Běžci Chomutov

Samotná cesta na místo určení zabere téměř 2 hodiny, vyzvedáváme startovní balíček, Honza odloví jednu kešku a pak potkáváme i trojici z Mostu, jen řidič jim někam zmizel. Ve 20:00 startuje závod na 5 kilometrů a na trať vyráží 551 účastníků, my se budeme trápit až o hodinu později. Je plno času, když se jdu rozběhnout, potkávám běžce s jmenovkou Václav, dáme krátkou řeč a je mi jasné, že jeho se držet nebudu, na čas 40 minut jednoduše nemám.

Je 15 minut před startem, řadím se do koridoru, abych nemusel během úvodního chumlu nemusel vydat příliš sil na předbíhání pomalejších běžců. Už v úvodu se mi neběží dobře, sice se stmívá, je vedro a dusno, Je mi vedro, přehřívám se, v úzkých ulicích vzduch v podstatě necirkuluje a jen v některých úsecích nás chladí vánek. Na hodinky tentokrát téměř nekoukám, pouze se podívám po každém kilometru. 

Tempo je okolo 4:40 min/km a rychleji to prostě nejde, tahají mě lýtka a nohy nejsou logicky zcela zregenerované po maratonu a úterní Moldava tomu rozhodně nepřidala. Na třetím kilometru vyhlížím občerstvovačku, ta nikde není! Sakra, minulý týden byla na třetím kilometru a tady máme smůlu, hodila by se! Neustále zatáčíme, je tu více dlažby, jak asfaltu a to mě rozhazuje z rytmu. Dnes to pod 45 minut nebude, bohužel.

Běh byl doslova čistým městským během v centru
Běh byl doslova čistým městským během v centru

Celá trasa je částečně rozkopána, místy jsou kontejnery a stavební budky, které zužují trať. Startovní pole je po 4 kilometrech celkem roztržené, pomalu předbíhám některé běžce a jiní předbíhají mě.  Jak se blížíme prostoru startu a cíle, tak vidíme občas i fandící návštěvníky místních restaurací a u cíle jsou i fanoušci. My se blížíme nyní do druhého kola, můj mezičas je těsně pod 23 minut a konečně se dočkávám i vymodlené občerstvovací stanici. Tam beru v rychlosti jeden z posledních kelímků, jenže při této snaze vylévám 3/4 jeho obsahu.  Nemilé.

Zbývá 5 kilometrů, už nyní toho mám plné zuby, musím to ještě vydržet. Dýchá se mi o trošku lépe, jen ty nohy ne a ne rozběhat. Nemá cenu sledovat garminy, v této zástavbě mi signál dělá co chce a chvilku to trvá, než se opět chytne. Těším se do cíle, musím ještě chvilku vydržet. U cedule 6 kilometrů koukám na mezičas a kdybych nyní zvolnil na tempo 5 minut na kilometr, tak bych závod zvládl za 47 a půl minuty, přesto nepovoluji.

Držím se skupinky běžců a některým dochází síla, ty předbíhám, zbytek nedokážu dohnat. Když se blížím 7,5 kilometru, tak mě dohání Michal Štumpf, chvilku se jej snažím držet, nohy to nezvládají. Už jenom dva kilometry, vydržte nohy moje! Začíná mi unikat jeden padesátník v žlutém trikotu, běží parádně, ale asi nemá v nohách nedělní maraton, na druhou stranu jsem vloni týden po maratonu stěží uběhl 3 kilometry, v tomto slavím ohromný posun.

I tuto bránu jsme probíhali
I tuto bránu jsme probíhali

Blíží se finiš, tady je to samá zatáčka, což rozhodně nepomáhá. Sice to nejsou žádné vracáky, ale i tak to brzdí. Slyším fanoušky v cílovém prostoru, už se to blíží a za chvilku to budu mít za sebou. Hlavní čas ukazuje nad 46 minut, takže pod 45 minut to rozhodně nebude. Mobilizuji poslední síly a nasazuji na finiš. Čipový čas 45 minut 52 sekund beru všemi deseti, tato trať rozhodně na rekordy není. Tolik kilometrů dlaždic nemá snad ani Pražský půlmaraton a celkem 34 téměř pravoúhlých zatáček za jedno kolo tomu rozhodně nepřidává.

Uvidíme, zda se sem za rok vrátím, závod jako takový mě tentokrát tolik neoslovil a příští rok by musela být doopravdy pěkná medaile, nebo úžasný doprovod, abych se sem vydal opět protáhnout nohy po Pražském maratonu. Třeba se splní jedna, či druhá podmínka, nebo obě zároveň? Nyní je však čas se připravit na půlmaraton v Karlových Varech, na který se již nyní velmi těším. 


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky