T-Mobile Olympijský Běh Kadaň 2019

23.06.2019

Datum akce: 19.06.2019
Délka trasy: 10,0 km
Povrch: Asfalt
Počet v cíli: 66 (desítka), 125 (pětka)
Obuv: Adidas Adizero Adios 3
Cílový čas: pod 45 minut
Pořadové číslo: 19/143

Ty tři roky utekly nějak rychleji. V roce 2016 jsem se v Kadani postavil na start svého prvního závodu. Hlavu jsem měl plnou vzteku, smutku, že jsem se cítil, že bych to zaběhl i pod 50 minut. Tehdy panovala doslova pekelná teplota, naprosté bezvětří, podmínky, které vzali mnoho sil a společně s přepáleným začátkem jsem nakonec za čas 54 minut a 40 sekund byl docela i rád. Olympijského běhu jsem se zúčastnil i následující dva roky a letos jsem se stavěl na start desetikilometrového závodu již po čtvrté. Stejná trasa, jen letos se teplota poprvé nevyšplhala ve stínu nad 30°C.

Před závodem na 5 kilometrů vypadal na podmínky velmi nadějně. Nad Kadaní byly krásně černá mračna. Řekl jsem si, že si s nimi dám jako rozklus druhé kolečko a jako oběť jsem si vybral Petru Králíčkovou. V druhém kole už vysvitlo slunce a z nadějných podmínek se stal Kadaňský evergreen. Zejména v úseku podél řeky se neskutečně blbě dýchalo a tak vidina na čas pod 45 minut se začala pomalu rozplývat. Jenže v Olomouci panovaly mnohem horší podmínky a tam jsem to také zvládl! Poperu se o to a uvidíme v cíli.

V 18:00 startujeme my, skromné pole z necelých 7 desítek běžců a běžkyň. Ti rychlejší  postupují rychle vpřed, já volím taktické tempo s tím, že buď některé z nich doženu, nebo také ne. První kilometr byl možná trošku rychlejší, zatím to však jde. Podél řeky mě však kopne to šílené dusno a veškerá pohoda je pryč. Snažím se držet tempo a už se "těším" na ten rozhazovač tempa k Amfíku. Jediná výhoda je ta luxusní porce stínu. Pak po schodech nahoru a hurá do druhého kola.

Naštěstí je tu občerstvovačka, beru vodu, jeden lok vody a zbytek vylévám na zátylek. Asi sto metrů trvá, než se opět rozběhnu. Před sebou nikoho nevidím a nemám čas se otáčet dozadu. Cítím však, že mé tempo citelně polevuje. Nemůžu v sobě najít prostředky, ke zrychlení a třetí kilometr i s kopečkem je poprvé pod 4:30. To by tolik nevadilo, ale mě se nedaří vůbec zrychlit. Zejména na nábřeží Maxipsa Fíka se necítím vůbec dobře a čtvrtý kilometr je ještě pomalejší za 4:33! Bez řádného rozhazovače tempa. Že bych přepálil start? Opět do kopečka, nohy to ještě dávají a hurá do třetího kola.

Zde slyším dupot, potřebuji zrychlit! Křesám v sobě trošku energie, jenže soupeř je nejprve vedle mě a po chvilce přede mnou, jenže se mu nedaří se utrhnout. Běžím tak 3 metry za ním a bojuji se svou hlavou. Někdo z běžců naproti, nevím, jestli Filip či Marcel si všímá, že polevuji. Trošku života do žil mi vlije stín na nábřeží. Fanoušci u Splitu jsou další dávka energie, kterou potřebuji do posledního kola. Vidím, že před sebou máme dvojici běžců, kterou bychom mohli v závěrečném kole dohnat.

Soupeř se zdrží na občerstvovačce, já jedu svojí klasiku ústa + zátylek. Nejprve naděluji kolo dvěma Toyoďákům a nyní je čas se poprat o co nejlepší výsledek. Poslední kolo, to už přeci nějak zvládnu! pod hradem dobíhám další o kolo pomalejší dvojici, kde je i Josef Lehr a nyní mám za cíl dohnat ty dva rychlíky. Zdá se, že jim to vedro vůbec nesedne a na nábřeží mi padají za oběť. Poslední kilometr, slyším za sebou dupot. Můj soupeř je stále v závěsu a vůbec nevím, kolik energie mu zbývá. Já jí moc na rozdávání nemám. To se ukazuje krátce před Splitem, kdy jde do trháku. Já také zrychluji, ale na jeho tempo prostě nemám odpověď. Přesto se mi daří předběhnout ještě jednoho soupeře a s časem 44 minut a 22 sekund slavím osmé místo celkově a nejrychlejší desítku letošního roku!

Kadaň tak zůstává jeden z mála závodů, kde každý rok o něco zrychlím. První rok jsem byl těsně pod 55 minut - 54 minut a 40 sekund. Rok na to jsem zaběhl čas 47 minut a 52 sekund, vloni jsem zase něco stáhl, konkrétně rovné 2 minuty a zaběhl čas 45 minut a 52 sekund. Letošní čas znamená zlepšení o dalších 90 sekund a zdá se, že se skutečně vracím tam, kde bych měl a chtěl být, to ale zjistím až v podzimní části sezóny. Nyní zbývá zaběhnout kvalitně O2 pražskou štafetu, neudělat ostudu na hodinovce, pak už si dám závodní pauzu a naplno poběžím až na Birell Grand Prix.       

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky