VitaSport patnáctka (a pětka) - návrat k závodům

24.05.2020

Datum akce: 23.05.2020
Délka trasy: 15 km
Povrch: Zpevněný
Počet účastníků: 59 + 36 (pětka)
Cílový čas: pod 70 minut
Pořadové číslo: 13/176

Dlouhé týdny jsme čekali, někteří zažívají dokonalý absťák, ale nakonec jsme se dočkali. Já sám jsem využil dlouhé přestávky k vyléčení kotníku a abych byl upřímný, tak my ta absence závodů ani nevadila, člověk měl čas sám na sebe. Jenom to tělo nějak zapomnělo na rychlost, když jsem se k rychlostním tréninkům odvážil až na začátku tohoto měsíce.

Za dva týdny se moc rychlosti pobrat nedá a do Ústí nad Labem jedu s cílem vyzkoušet patnáctku pod 70 minut, což odpovídá mému loňskému půlmaratonskému tempu. V  autě jedeme s řidičem Martinem, Kobíkem, Jančou Pánkovou a Kubou Šlaisem. Z Chomutova přicestovalo ještě další auto s Michalem Luxou, Míšou Fau, Barčou Filipovou a Renčou Kalčeva. Nervozita stoupá, po rozklusu si nedokážu představit, že bych běžel byť tempo pod 5 minut na kilák!    

Z důvodu vládních nařízení startují oba závody odděleně, když dorážíme, tak jsou účastníci pětky už na cestě domů. Naše cca 60 členné pole se řadí na start a pak v pravé poledne vyrážíme na start. Nesmím to přepálit a po chvilce je kolem mě solidní hlouček účastníků závodu. Má reputace tempaře je ve zdejších končinách velmi dobře známá. První dva kilometry si dáváme svižněji, vždyť nás čeká kopeček u oveček, dokonalý "tempok****č". Na vrcholu kopečku fandí skupinka SportRaces, což byl velmi vítaný doping.

Běží se dál, nyní musíme využít faktu, že je to z kopečka. Moc nepomáhá šílené dusno, buďme však rádi, že nám tu tradičně nefouká a do toho neprší. Déšť si možná užili účastníci pětky. Skupinka se stále drží až do první občerstvovačky, zde chytám první kelímek, bohužel s ionťákem. Pak se mi začíná skupina rozpadat a tempo drží jen Káťa. Není to příliš komfortní běh, rozhodně jsem se cítil v Mostě před 3 měsíci mnohem lépe. Ta kila navíc jdou prostě znát, ale když já tak strašně rád žeru!

Otočka, nyní přichází ta těžší část a stoupání si užijeme více. Kačka se stále skvěle drží, ale únava je už znát. Obávám se, že to pod těch 70 minut nezvládnu. Časy na kilák klesají k hodnotě 4:40, o 4 sekundy pomalejší, než k otočce a otázka, jak dlouho to ještě udržíme. Kačka odpadá po občerstvovačce kousek u pivovaru. Já běžím na autopilota, snažím se držet tempo, což je v této fázi (4 kilometry před cílem) celkem obtížné. Mám toho plné Adizera!

Doháním jednu běžkyni, 3 kilometry před cílem se jí ujímá podpora a udává jí na závěrečnou pětinu závodu. Já držím tempo, ale pomalu je doháním. Kopeček dolů mi moc nechutná, ale pak už se začínám zase chytat. Na závěrečné dva kilometry mobilizuji na závěr. Tempo nejprve stoupá na úroveň první poloviny závodu a kilák před cílem předbíhám i danou dvojici. Slečna se mnou závodit nechce, nejsem v její kategorii, i když z dálky to mohlo vypadat jinak.

Poslední kilometr, stupňuji tempo a docela to i chutná. Půl kilometr před cílem se musím tvářit trošku civilizovaně na fotku, nedaří se. Žádné kroky za sebou neslyším, není potřeba zvýšit tempo, stačí jenom držet a nakonec je cíl splněn - čas 1:09:12 je druhou nejrychlejší samostatnou patnáctkou v kariéře, leč nějakých 100 sekund za osobákem, ale na ten jsem necílil. Fajn jsou i celkem vyrovnané půlky, na otočce jsem byl v čase 34:34, do cíle jsem od otočky doplachtil v čase 34:38. Pravda, ty závěrečné dva kilometry k tomuto hodně pomohly, ale vše je to o rozvržení tempa a rozdíl mezi nejrychlejším a nejpomalejším kilometrem 17 sekund je vzhledem k profilu trati výborná vizitka. 

Už se těším na půlmaraton, kde opět nasadím tempomat. 

Pokud o tomto závodě přemýšlíte, račte se registrovat zde: 
https://konkordia-decin.cz/clanky/zavody/vitasport-pulmaraton-a-petka-2020/

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky