ZBP 2016/1 - Běh kolem kláštera

31.10.2016

Datum akce: 30.10.2016
Délka trasy: 5,120 km (4 okruhy po 1280 m) 
Kategorie: B
Povrch: Asfalt
Počet startujících (hlavní závod): 118

Pro mnohé běžce sezóna pomalu končí, ale pro běžce z okolí Kadaně ta pravá sezóna teprve začíná - psala se neděle 30.10.2016 a čest zahájit 15. ročník Zimního Běžeckého Poháru (dále jen ZBP) obdržel Běh okolo kláštera. Tento 1 280 metrů dlouhý okruh byl zařazen do kategorie B se srazem u restaurace a hotelu Split. Trať začínala na Cyklostezce Maxipsa Fíka a trať vedla ke Kadaňskému stupni, kde se nejprve musely překonat schody na hráz, na které navazovaly schody ke klášteru a následně stoupání podel klášterní zdi. Pak už na běžce čekalo okolo kilometru ulicemi směrem zpátky k Splitu a celá tahle sranda se běžela na 4 kola, celkem 5 120 metrů. Na první pohled to vypadá jednoduše, že?

V rámci vyplnění nedělního dopoledne jsem si to také řekl a společně s Hanou Hahn a Annou Metrlovou z našeho běžeckého kroužku jsme se vydali vstříc dobrodružství. Už po příjezdu na místo bylo vidět, že ZBP je velmi populární, když už se místy zahřívali běžci a další se teprve scházeli zaplatit symbolické startovné 10 korun. Hned po příjezdu jsme potkali Míru Volfa, po chvilce jsme narazili na Renatu Prokešovou a o chvilku později i manžele Malinovi. Celkem se nás oficiálně pod taktovkou Běžci Chomutov běželo 5 - Hanka Hahn, Anna Mertlová, Jirka Runt, Míra Volf a já. Slovíčko Běžci zapoměnli při registraci Jirka a Mirka Malinovi a Renata Prokešová, ale já jim to pro tentokrát odpustím.

Po vyzvednutí čísel a převléknutí do "bojového" jsme šli obhlédnout trať a už u těch schodů jsem věděl, že ty rozhodně nepoběžím, pokud chci mít alespoň nějakou energii na rovinkách. Ani to stoupání podél klášterní zdi nevypadalo sympaticky a rozhodně jsem se necítil na to, že ho poběžím nějakým sprintem. Pak jsme seběhli uličkami zpátky ke Splitu právě včas, aby se dámy postavily na start. Já mezitím dal řeč s bývalými kolegy, vesele povzbuzoval závodící a plynule se přenastavil z režimu připraven na režim pohov. 

Pak nastal čas a i já se zařadil na start. Jenže někde se vloudila chybička a já zapoměl zavřčít kapsy. Po 100 metrech jsem v davu uslyšel, že někomu vypadly klíče od auta a rukavice a ten někdo jsem byl já. Nuže čelem vzad a běžel jsem si pozbírat věci. Stihl jsem jen rukavice s tím, že diváci se mi podívají na ty klíče a já se vydal na stíhací jízdu doběhnout celé startovní pole, které se mezitím štrůdlovalo u schodů na hráz. Když jsem přežil první schody, bylo na čase přežít i ty druhé a hurá na stoupání podél klášterní zdi, které se fakt nezdá, ale je ke konci dosti prudké. Když už přišel čas na seběh, tak jsem konečně měl šanci dohnat nějaký ten ztracený čas a běžel jsem svoje závodní tempo.

První dvě kola jsem se cítil nějak přibržděný, tělu se nechtělo moc nastartovat a cítil jsem velkou námahu se dostat do optimálního tempa. Každé schody jsem proklínal a to stoupání se mi také nechtělo běžet. Ve třetím kole se to na klesání trošku zlepšilo, ale šíleně hodně času jsem ztrácel na schodech a stoupání, kam se mi vůbec nechtělo. Když už pak přišlo poslední kolo a já měl ten poslední stoupák za sebou, tak se konečně v hlavě přepl mód a já konešně tempem pod 4 minuty 30 sekund na kilometr plachtil do cíle, jenže dva běžci měli více pošetřené síly a předběhli mě. Cílový čas činil nakonec 30 minut a 25 sekund a já byl rád, že mám svojí premiéru na ZBP za sebou. Když jsem ale viděl obličeje všech spoluběžců, tak všude vládla spokojenost a já byl také spokojen. Je to krásné setkání běžců před nedělním obědem.

Příště uvidíte: 

ČENDŮV LOMCOVÁK NA SVAŤÁKU ( 5.250m ) : lesní okruh dlouhý 1.050m startuje 100m do mírného kopce, po krátké rovince následuje 300m těžký výběh až pod rozhlednu, technicky náročný sešup, rovinka a mírný seběh do cíle - běží se pětkrát! 

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas
34. Škrába Petr 1979 MA CYROTO TEAM 24:51
42. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 25:38
65. Hahn Hana 1980 ŽV Běžci Chomutov 27:40
71. Malina Jiří 1972 V1 Chomutov 28:23 
87. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 30:25
88. Malinová Miroslava 1975 ŽV Chomutov 30:27
96. Volf Miroslav 1973 V1 Běžci Chomutov 32:00
100. Prokešová Renata 1971 ŽV Chomutov 32:29
115. Mertlová Anna 1979 ŽV Běžci Chomutov 38:47

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky