ZBP 2016/12 - 38. Tříkrálový běh

15.01.2017

Datum akce: 15.1.2017
Délka trasy: 8,000 km
Kategorie: B
Povrch: Zasněžený kros
Počet startujících (hlavní závod): 110

Po dnešku má letošní ročník Zimního Běžeckého Poháru již 2/3 za sebou a já mohu hrdě prohlásit, že jsem u všech byl přítomen. Z dnešního závodu, na který jsem dorazil s Aničkou Metrlovou a Vláďou Valdmanem, jsem měl značný respekt. Už minulý týden jsem si na vlastní kůži vyzkoušel, že se zasněženým terénem moc nekamarádím a rozhodně jsem nevěřil, že se to za týden změní. Před startem jsem ještě zaznamenal Renatu Prokešovou, když parkovali svůj vůz před ten můj, cestou k Čendovi dále Honzu Akim Trebiho, Jirku Runta a manžele Malinovi. Počasí si dnes pro nás připravilo krásné sluníčko a teplotu okolo - 2°C, takže jako stvořené k brodění se sněhem.

Po malé prohlídce tratě okolo startu padlo rozhodnutí vyzkoušet protiskluzové návleky a fakt, že vyběhaná - vyšlapaná cestička je celkem úzká, mě moc netěšil. Následně jsem byl odvolán Renatou k focení a jen co jsme řádně zdokumentovali  naší přítomnost, hvizd Čendovi píštaly oznámil, že bychom se měli neprodleně dostavit na start. Všech stodeset startovalo hromadně, což zároveň znamenalo, že se to na některých místech trošku ucpe a  na trychtýřový efekt jsme nemuseli dlouho čekat, stačilo nějakých 100 metrů, když se moře běžců muselo dostat přes křoví, aby mohlo běžet nahoru loukou směrem na Pokutice. A zde přišla zrada! Rozvázala se mi totiž tkanička a než jsem si ji zavázal, tak jsem ztratil nějakých odhadem sto metrů, které jsem se snažil dohnat, ale v hlubokém sněhu vedle vyběhané stopy jsem se velmi rychle vysílil a pak začal boj s hlavou.

Čenda psal, že tento závod je hlavně o morálce a já souhlasím. Výsledek závisí hlavně na hlavě a boření se sněhem mě doslova oddělalo a najednou jsem se cítil, jako naprosto bez energie. Běžet se mi vůbec nechtělo a začal jsem cítit bolest v obou kotnících, že jsem začal uvažovat, že to po prvním kole vzdám. U Pokutic se zase stoupalo a byl před námi ještě 1 kilometr, který bylo potřeba vystoupat. Vůbec se mi nechtělo a i když se profil trati po 2,4 kilometru změnil na intenzivní klesání, tak jsem nemohl najít to správné tempo. Po přeběhnutí silnice mě začalo ještě k tomu bolet levé koleno a už jsem se těšil, až to bude za mnou. Pak se ale hlava začala vzpamatovávat. Sice jsem potkal Vláďu, jehož kotník nevydržel zátěža mé koleno stále naznačovalo, že se mu dnešní běh nelíbí, na druhou stranu se zklidnili kotníky a já se rozhodl, že závod dokončím, i když jsem na první kolo potřeboval přes 36 minut.

Druhé kolo začínalo cílem dohnat Míšu Havlíčkovou a tak jsem se nažil běžet, dokud to šlo. Pomalu jsem se přibližoval a u Pokutic jsem byl jen necelých 20 metrů pozadu. Následně jsem Míšu dohnal a nyní jsem chvilku běžel v závěsu, než jsem zjistil, že je tam energie na trošku větší tempo a hlavně už to začalo být převážně z kopce. Dokonce se mi v dálce objevila Renata a kousek před ní Anička, tak jsem se snažil je dohnat. V místech, kde odešel Vláďovi kotník, jsem měl také namále, ale nakonec ten dopad víc schytalo koleno, běžet se stále dalo a cíl byl blíž a blíž. Běžel jsem, co se dalo a Renata byla už nějakých 50 metrů daleko, ale já neměl ani pomyšlení ji předběhnout, stačí, když doběhnu v pořadí za ní. Dolů jí to šlo také rychle a pro mě by znamenalo ještě rychlejší tempo jen větší riziko, že se přizabiji, takže to bylo o tom, se řízeným pádem dostat do cíle, kam jsem dorazil za 1 hodinu 9 minut a 20 sekund.

Příště uvidíte:
BĚH KOLEM ŠPIČÁKU ( 8.080m ) : rychlý, převážně silniční okruh startuje v lese nad 2. ZŠ, pokračuje přes Strážiště, polní cestou na silnici mezi Kadaní a Kláštercem, ze které se po necelých dvou kilometrech uhýbá vlevo do zahrádkářské kolonie, po kilometrovém seběhu se za mostem odbočí opět doleva do prudkého 250m kopce v lese, který se proběhne až ke Špičáku, odbočka vpravo na silnici dolů kolem loděnic a nahoru kolem kláštera do cíle u 2. ZŠ.   

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas
28. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:51:20 
54. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 0:55:55
73. Potrebuješ Jan 1966 V2 Chomutov 1:02:59 
75. Malinová Miroslava 1975 ŽV Běžci Chomutov 1:03:31
81. Mertlová Anna 1979 ŽV Běžci Chomutov 1:07:06
88. Prokešová Renata 1971 ŽV Chomutov 1:09:02 
89. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 1:09:20
110 Valdman Vladimír 1991 MA Běžci Chomutov nedokončil    

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky