ZBP 2016/15 - Lomazická stezka

05.02.2017

Datum akce: 5.2.2017
Délka trasy: 8,300 km
Kategorie: C
Povrch: Asfalt, uklouzaný sníh
Počet startujících (hlavní závod): 126

Patnácté klání v rámci letošního Zimního Běžeckého Poháru nám připravilo zajimavý mix, kdy 50% tratě bylo asfaltových a zbytek terénní, kde zase čekal zrádně mokrý, tající sníh. Já ještě dnes cítil v nohách Lestkovský půlmaraton a rozhodně tomu nepomohlo ani to, že jsem od něj naběhal dalších téměř 42 kilometrů, včetně včerejší patnáctky a zpět. O to bylo větší překvapení, když jsem při vyzvednutí startovního čísla, které tentokrát mělo můj rok narození, viděl na startu Spídyho, který včera běžel 30 kilometrů až na Šebík. Dnes bylo i krásně slunečné počasí, což slibovalo hojnou účast. Krom nezmara Aničky Mertlové a již výše zmíněného Spídyho jsem na startu viděl ještě manžele Malinovi, Honzu Potrebuješ, Jardu Pelce, Jirku Runta, Renatu Prokešovou a plno dalších pravidelných účastníků.

Start dnes probíhal téměř u hráze Kadaňského stupně a běželo se nejprve na mokrém asfaltu stezky Maxipsa Fíka, kde úvodní tempo bylo velmi rychlé. Já zaznamenal čas 4:45 a byl to i nejrychlejší kilometr celého závodu, když jsem se celou dobu držel za Radkem Gruberem. Pak jsem zrychlil tempo a začal se mírně vzdalovat, ale jakmile se přeběhla silnice a přešlo se do terénu, tak to začalo mírně klouzat a zejména na dvou místech, které byly hned vedle řeky, jsem musel být hodně opatrný a chvilkama jsem měl i na mále, abych se nevykoupal.

Když se trať stočila na výživné stoupání, tak tam teprve přišla ta správná krize. Zde mi to klouzalo, že jsem musel asi všechny zdržovat a poslední metry před silnicí jsem lezl dokonce po čtyřech. Chvilka po asfaltu a pak zase na doleva do sněhu a zde dolů, což jsem oslavil dalším pádem. Pak jsem musel hodně opatrně a v každé vracečce jsem volil stopu hlubším sněhem a ztartil pár pozic, jinak bych se asi někde rozmázl. Nejprudší kousek před asfaltem jsem vzal po zadku a na silnici se předemně dostal i Radek. Chvilku mi trvalo, než jsem zase zmobilizoval všechny síly a když už se mi běželo dobře, tak zase přišel ten úsek podél řeky.

Zde jsem byl mírně zaseklý za Radkem, jelikož mi to tam pekelně klouzalo a rozhodl jsem se neriskovat, dokud pod nahama nebudu mít zase pevný, neklouzavý asfalt a ten úsek byl o tom, ho nějak přetrpět. Když se přeběhla silnice, tak už to začalo být o něčem jiném a já zase cítil pevnou půdu pod nohama a hned jsem Radka opět přeběhl. Před kostelem se podařilo dvěma běžcům mírně zmást Mirku Malinovou, která tak mírně ztratila. Já se dal vzorně do leva okolo kostela na cykslostezku, jenže ne každý tak učinil, že Radku :-D ? Pak už jsem jen doháněl Mirku, ale i když by tam zbylo dost sil, tak jsem  jen držel její tempo, které mimochodem bylo těsně pod 5 minut na kilometr a nakonec mi hodinky ukázaly celkový čas 47 minut a 6 sekund. Nyní zbývají už jen dva pětikilometrové závody, kdy ten náročnější bude příští neděli a na závěr běžecký dvojboj. Cíl je nyní z více jak 80% splněn.

Příští týden uvidíte:
BĚH PŘES STRÁŽIŠTĚ ( 5.200m ) : lesní členitý okruh dlouhý 2.600m se startem v lese nad 2. ZŠ vede kolem Strážiště a zahrádek, po 1.200m je prudké 500m stoupání a pak už jen mírně zvlněné lesní cestičky až do cíle - běží se dvakrát!     

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas
6. Smrž Ladislav 1985 MA Běžci Chomutov 0:36:08
39. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:40:19
47. Pelc Jaroslav 1975 V1 Chomutov 0:41:31
67. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 0:43:54
81. Malinová Miroslava 1975 ŽV Běžci Chomutov 0:47:05
82. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 0:47:06
94. Potrebuješ Jan 1966 V2 Chomutov 0:50:06
110. Mertlová Anna 1979 ŽV Běžci Chomutov 0:54:19
111. Prokešová Renata 1971 ŽV Chomutov 0:54:22  

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky