ZBP 2016/17 - Běh lesoparkem

19.02.2017

Datum akce: 19.2.2017
Délka trasy: 5,000 km
Kategorie: C
Povrch: Asfalt, tající sníh
Počet startujících (hlavní závod): 111

Předposlední závodní neděle a sedmnáctá zastávka z osmnácti byla ve znamení krátkého, ultrarychlého okruhu v lesoparku, kde na 111 startujících čekal asi jeden z nejlehčích závodů, které se v tomto seriálu běží. K báječné atmosféře přispělo i nádherně slunečné počasí, jen škoda, že takový nebyl celý uplynulý týden, jelikož sníh nestačil zcela roztát a povrch byl tak opět namixovaný, ale naštěstí až na jedno místo nikde nebyla vysloveně ledovka. Celkově měl okruh 2,5 kilometr a běžci jej absolvovali dvakrát.

Po vyzvednutí startovního čísla jsem se byl proběhnout a po chvilce jsem narazil na manžele Malinovi, takže hurá se jít vyfotit s naší novou vlajkou (to, abychom nebyli tolik pozadu za různými SRTG skupinami :-) ) a foto obsáhlo většinu pravidelných i občasných účastníků běžeckých kroužků, co běhají ZBP, konkrétně krom zmíněných Malinových ještě Aničku Mertlovou, Renču Prokešovou, Honzu Potrebuješ, jen ten Jirka Runt opět přijel tradičně na poslední chvíli, takže jsem ho opět vůbec nikde nezaregistroval. Po focení následoval další půlkilometr na obhlédnutí tratě v rozehřívacím tempu a pak hurá na start.

Nacpat takovou hromadu účastníků na tak malý prostor nebylo jednoduché a zejména úvodní metry to byla docela mela. Já jsem zvolil trasu po trávě, jen bylo důležité se vyhnout jedné lavičce a kousek za ní zase lampě. Odměnou bylo to, že jsem se vyhnul louži, na jejíž dně byla nebezpečná vrstva ledu. Až k úvodní otočce se mě statečně držela Anička, což v tempu 4 minuty a 30 sekund dalo rozhodně zabrat, ale nyní následovala ostrá levá vracečka a trať se najednou mírně naklonila, ale šlo to celkem znát, obzvlášť když mi tam na dvou místech mírně prokluzovaly nohy. Následovalo klesání a já se rozhodl zuby, nehty držet Míši Frydrichové, aby mi příliš neutekla. Po chvilce přišlo další mírné stoupání a zde už to bylo celé pokryté mokrým sněhem, takže mi boty trošku prokluzovaly, ale následné dlouhé klesání se dalo využít k odpočinku. Při následné ostřejší levé jsem viděl jednoho účastníka jít, jelikož se ozval pochroumaný kotník. Pro mě začala nyní mírná stíhačka a tampo kleslo na rovince podél Kadaňského potoka k 4 minutám a 45 sekundám na kilometr. Zde se mi podařilo Míšu Frydrichovou i předběhnout a nyní to bylo o tom neztratit příliš pozic a pokusit se nějaké i získat.

Do druhého kola to šlo s mnohem lepším pocitem, jelikož celý člověk už byl dokonale zahřátý a celkově už to byl lepší pocit, ale tempo bylo ve stoupání nepatrně nižší, přesto se mi podařilo získat další dvě pozice a třetí skalp jsem si připsal během klesání, ale ze zadu jsem slyšel, že mi je někdo v patách a netrvalo dlouho, než došlo k vizuálnímu potvrzení. To už mi však dotyčný v patách nebyl a začal mi zcela jasně utíkat. Já jsem se pokusil na závěr zrychlit, ale víc, jak 4:30 na kilometr jsem ze sebe nedokázal vytáhnout. Na druhou stranu se mi do zorného pole dostala i Zuzka Vítková, tak jsem na tom nebyl rozhodně tak špatně. To už se ale blížil cíl, který jsem proběhl v čase 24 minut a 5 sekund. Sice jsem zaostal za svým osobákem na tuto vzdálenost o necelou minutu, ale zároveň to byl rozhodně můj nejrychlejší běh letošního roku a spokojenost určitě panovala i u ostatních.

Na závěr uvidíte:
BĚŽECKÝ DVOJBOJ ( 3.000m + 800m ) : na stadionu nejprve všichni absolvují běh na 3.000m, poté na 800m, a to v několika skupinách.    

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas  
41. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 21:49
48. Malý Vojtěch 1976 V1 SRTG Strupčice 22:27
56. Řehoř Zdeněk 1978 MA SRTG Strupčice 23:12
58. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 23:15
62. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 24:05
75. Malinová Miroslava 1975 ŽV Běžci Chomutov 25:31
76. Potrebuješ Jan 1966 V2 Chomutov 25:42
80. Ouzká Petra 1981 ŽV Jirkov 25:59
95. Prokešová Renata 1971 ŽV Chomutov 27:49
96. Mertlová Anna 1979 ŽV Běžci Chomutov 27:54     

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky