ZBP 2016/2 - Čendův lomcovák na Svaťáku

06.11.2016

Datum akce: 6.11.2016
Délka trasy: 5,250 km (5 okruhů po 1050 m)
Kategorie: B
Povrch: Kros
Počet startujících (hlavní závod): 133

Druhý podnik letošního Zimního Běžeckého Poháru nás tentokrát zavedl pod Svatý Kopeček v Kadani, kde je maledná rozhledna, ale také pěkný kopeček, který se musí zdolat. Takovou výzvu jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít a nebyl jsem z řad pravidelných účastníků Běžeckého Kroužku jediný. Opět jsme tu měli partu ve složení Hanka Hahn, Jiří a Mirka Malinovi, Anna Mertlová, Renata Prokošová, Jirka Runt, Petr Škrába, kterou nově doplnily Monika Ledvinková a Denisa Dolnáková.

Dnes se startovalo do mírného kopce, který se po necelých 200 metrech změnil v celkem slušné obtížné a přibližně 300 metrů dlouhé (čti někonečně dlouhé) stoupání, na jehož konci se objevila rozhledna, ale tu jsme jen míjeli a hurá do prudkého sešupu, který prověřil nejen kvalitu našich bot, ale i kondici našich kloubů. Posléze následovalo něco podobného rovince, než se trať prudce stočila a šlo se na klesání směrem k prostoru startu a cíle a celá tato sranda dlouhá okolo 1 kilometru se bežela na 5 okruhů.

Vzhledem k velkému počtu účastníků běžela mládež, ženy a pár mužů v první vlně a čistě mužský běh se také rozdělil na 2 běhy. Já jsem běžel v tom prvním mužském běhu a tentokrát jsem vynechal průzkum tratě, který jsem nechal na první kolo závodu. Začátek nevypadal zase tak zle, trošku se to zašpuntovalo, ale když přišel ten pravý stoupák, tak jsem si říkal, jak mám tuhle srandu překonat 5x? No nic, přešel jsem do kroku a hurá nahoru. Stehna, lýtka, celé nohy dostaly řádně zabrat a když jsem byl nahoře a viděl tu trasu dolů, tak jsem se jen modlil, ať mě moje trailové adidasky nezradí. Naštěstí podrážka neklouzala, ale přesto jsem měl z toho seběhu respekt a prostě jsem to tam nepustil. Následná rovinka a seběh na cílovku byla asi jediná místa, která se dala bežet podle mých představ.

Pak zase přišlo to stoupání a já si říkal, ať už to skončí. Do chůze jsem tentokrát přešel o kousek dříve, ale i tak jsem ten kopec v duši proklínal a v tom druhém a třetím kole jsem měl v hlavě asi tu největší krizi. To stoupání je hlavně v hlavě a v síle v nohách, ale když hlava protestuje, tak se tam ztratí hromada času. Až ve čtvrtém kole jsme si říkal, hurá, už jen jednou a v posledním kole jsem byl doslova šťastný, že to stoupání mám za sebou. Cíl jsem tentokrát proťal v čase 33 minut a 33 sekund, ale přežil jsem to a ani nechci vidět, co nás čeká na delších závodech. Vypadá to, že asi budu muset zařadit do svých výběhů krosové stoupáky v okolí Partyzánu.  

I přesto vše jsem byl v cíli spokojen. Při ZBP se setkává úžasná parta lidí a dnes tomu nebylo jinak. Výborný čas zaznamenal Jirka Runt, který celý závod zvládl za 27 minut a 10 sekund. Z kroužku se v podstatě neztratil nikdo. Hanka Hahn zvládla i se svými běžeckými bolístkami trasu za 31 minut a 20 sekund, nebo Anička Mertlová, která byla na této obtížnější trati dokonce o 42 sekund rychlejší, než minulý týden. ZBP je v podstatě výborná tréninková příprava a ještě teď nějakých 8 hodin po doběhu cítím některé svalové partie, o kterých ani nevím, že je mám.

Příště uvidíte: 
BĚH KOLEM BOBŘÁKU ( 8.540m ) : terénní okruh dlouhý 2.840m s minimálním převýšením je náročný svým podkladem ( zvláště pokud je mokro ), neboť vede nejprve po bahnité cestičce, pokračuje kousek po zpevněném povrchu, následuje opět bahnitá pěšinka, vbíhá se na pole, kde čeká i kus oranice, závěrečný úsek je po hodně nerovné louce a těsně před cílem 100m asfalt - běží se třikrát s tím, že poslední okruh se vybíhá po schodech k loděnici! 

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas
28. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 27:10
31. Škrába Petr 1979 MA CYROTO TEAM 27:26
70. Malina Jiří 1972 V1 Chomutov 30:46
74. Hahn Hana 1980 ŽV Běžci Chomutov 31:20
91. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 33:33
96. Malinová Miroslava 1975 ŽV Chomutov 34:19
98. Dolnáková Denisa 1977 ŽV Chomutov 34:56 
99. Ledvinková Monika 1971 ŽV Běžci Chomutov 35:05
110. Prokešová Renata 1971 ŽV Chomutov 36:46
115. Mertlová Anna 1979 ŽV Běžci Chomutov 38:06

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky