ZBP 2016/5 - Rašovická lávka

27.11.2016

Datum akce: 27.11.2016
Délka trasy: 13,340 km
Kategorie: A
Povrch: Zpevněný
Počet startujících (hlavní závod): 120

Týden zase rychle utekl a první adventní neděli jsme opět slavili na Zimním Běžeckém Poháru jak jinak, než během. Dnes nás čekal první z šesti závodů, které se bodují trojnásobným počtem bodů a zároveň druhý nejdelší závod celého seriálu. Vzhledem k tomu, že se běželo na mém oblíbeném povrchu, tak jsem se na závod docela těšil: Nějak jsem však nevychytal včerejší společenské družení s přáteli a dnešní ráno jsem se probral v takové kondici, jako bych nějaký ten závod už předtím běžel. I celková účast byla tentokrát trošku nižší a vzhledem k řádícím virózám či domácím povinnostem jsem vyrazil do Kadaně jen s Hankou, která tam přijela pouze fotodokumentovat. Na místě se už připravovala úvodní skupina, co vybíhala a 30 minut dříve, ve které nechyběli ani manželé Malinovi, Renata Prokešová či Míra Volf s neskutečným dopingem v podobě velkého tahouna Gorečka a dokonce se na startu objevil i jeden kočárek vedený Petrou Ouzkou. Já jsem se společně s Dančou Dufkovou, Jirkou Runtem a Petrem Škrábou postavil na start v 10:30 a mohl tak vyzkoušet nejnovější akvizici v podobě Garmin Forerunner 225 s měřičem tepové frekvence.   

Trať vedla od Splitu úvodní kilometr po stezce Maxipsa Fíka a zde jsem si řekl, že běžím docela rychle a že raději zvolním. Tempo bylo těsně pod 5 minut na kilometr a já ještě cítil včerejší večer. U kostela jsme se dali po dlaždicích doleva a po dlážděné cestě, na které se mi mimochodem vůbec dobře neběželo, jsme se dostali až k mostu přes řeku. Zde se běželo k autobazaru a pak přišlo asi nejnáročnější stoupání směrem k Pokuticím, kde foukal ještě k tomu úžasně studený a prudký protivítr. Zde už mi tepovka atakovala 190 tepů za minutu a občas i nad tuto hranici. Pak přišlo i nejdelší klesání směrem k Zásadě, kde jsem využil k získání nějakého času, než přišlo další stoupání k Suchému Dolu, které jsme minulý týden běželi opačným směrem. Následně se už jen sbíhalo k Rašovicím, kde se přeběhla řeka.

Zde přišla další zrada, kdy se běželo terénem k silnici a zde jsem měl asi jedinou krizovku, kdy jsem toho měl plné kecky, ale jakmile přišla zase silnice, tak to byl svět zase v pořádku. Zase jsem si mohl nastolit tempo běžců, které jsem měl v dohledu a běželo se opět do mírného kopečka, takže má tepovka začala nyní atakovat 200 tepů za minutu! Provoz na silnici mezi Kláštercem nad Ohří a Kadaní byl mnohem frekventovanější a chvilkami vylezlo opět sluníčko, takže mi najednou bylo vedro. Když už byla na dohled Kadaň, tak jsem zase pocítil silný protivítr, takže zákony schválnosti fungují zcela spolehlivě. Při sbíhání kopce k loděnici přišla poslední zrada v podobě následujícího stoupání k Františkánskému kláštěru, ale také to bylo úplně poslední stoupání na trati. Pak už nás čekalo jen klesání podél klášterní zdi a po schodech dolu na kadaňský stupeň, kde jsem měl co dělat, abych se nezabil. Následně sprint do cíle a celé jsem to měl za sebou v čase 1 hodina 11 minut a 42 sekund v průměrném tempu 5 minut 23 sekund na kilometr.

Přístě uvidíte:
ČERTOVSKÝ BĚH NA ÚHOŠŤ ( 5.600m ) : startuje se 700m do kopce po asfaltové příjezdové komunikaci, pak už v terénu stále vzhůru, krátký rovný úsek okolo bývalého muničáku a opět nahoru až k vysílači. Odsud už jen po rovině a z kopce přes Pokutice a pastviny do cíle.

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
38. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 1:01:32
39. Škrába Petr 1979 MA CYROTO TEAM 1:02:16
59. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 1:07:16
67. Volf Miroslav 1973 V1 Běžci Chomutov 1:08:07
79. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 1:11:50
82. Malinová Miroslava 1975 ŽV Běžci Chomutov 1:13:02
99. Prokešová Renata 1971 ŽV Chomutov 1:20:34
120. Dufková Daniela 1994 ŽA Chomutov 2:02:33       

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky