ZBP 2016/8 - Vánoční Běh Brodcemi

18.12.2016

Datum akce: 18.12.2016
Délka trasy: 11,300 km
Kategorie: A
Povrch: MIx asfaltu a krosu
Počet startujících (hlavní závod): 128

Jsou dny, kdy vstanete a víte, že dnes zrovna nebude váš den. Mé dnešní ráno doprovázely bolesti hlavy, které jsou následkem mírného prochladnutí na Vánočním trhu v Annabergu. Dlouho bojoval rozum proti srddčku a EGU, zda to má dneska vůbec cenu a finální rozhodnutí padlo až nějakých 45 minut před startem, kdy jsem na sebe oblékl běžeckou výstroj a hurá do Kadaně na další krásný závod v rámci Zimního Běžeckého Poháru. Prostě mi neúčast nedovolilo ego, jelikož plán zní - zúčastnit se všech závodů letošního ročníku, za rok třeba již taková možnost nebude, ale v současné době mi časový harmonogram narušuje pouze má čtyřnohá spolubydlící.

Do Kadaně jsem dorazil nějakých 10 minut před startem, abych si vyzvedl startovní číslo a stihl krátký pokec s Malinovými, pozdravil se s ostatními a už jsem slyšel hvizd Čendovi píšťalky, takže bylo na čase se seřadit na start. Čenda krátce popsal trať a už se běželo s tím, že pro mě to byly úvodní metry velmi náročné. Hlavě se vůbec dneska nechtělo, ale když jsem viděl děcka, jak jim to běží, tak jsem v sobě vykřesal nějakou tu sílu a nakonec jsem běžel až do Zásady a snažil se trošku motivovat malou Štěpánku Ouzkou, která toho měla místy plné kecky. Po 2,5 kilometrech však nastal čas se rozloučit a nyní to už bylo o tom udržet hlavu soustředěnou a nohy to nějakým způsobem zvládnou.

Před Suchým dolem se odbočovalo do terénu a k mému překvapení se neběžel ten hnusný kopec, který jsem absolvoval v rámci Doupovského Kanónu, ale i tak mě začala tahat levá achylovka a zároveň nožní klenba u obou chodidel. Mé obutí pro dnešek si totiž s asfaltem moc nerozumí a dnes by se dal celý závod odběhnout i se silničkami, ale to jsem zjistil až v průběhu závodu. Na čtvrtém kilometru dohnala neskutečná krize, kdy jsem přešel i do chůze, jelikož má tepovka začala překračovat hranici 200 úderů za minutu a tak mi skupina běžců včetně Radka Grubera, s kterým jsme se hecovali před závodem, zmizela z dohledu. Mezitím mě dohnala i Mirka Malinová, se kterou jsem chvilku šel jeden kopeček, ale pak podoběhla a já následně držel odstup takových 50 metrů a opět jsem ji na dálku opět využil jako vodičku.

Když jsme míjeli betonové kvádry před Brodcemi, tak už jsem konečně věděl, kde jsme a těšila mě skutečnost, že za chvilku už to půjde skoro jenom z kopce. Začala i spolupracovat hlava a já začal trošku zrychlovat, aby mi Mirka neutekla. Chvilku po asfaltu a pak zase loukou směrem k Úhošti, který se tentokrát nevybíhal. Zde se mi mezi běželo asi nejlíp, zejména po louce, než přišelo sbíhání plné kamenů, kde z mých úst vyšlo i pár vulgarismů. Zde mi také zmizela z dohledu Mirka. Naštěstí jsem viděl skupinu běžců předemnou a se silnicí k Zásadě začala stíhací jízda, zejména když se mi opět do zorného pole dostal Radek. Nakonec se mi jej podařilo i předběhnout nějaký půl kilometr před cílem, za což jsem si vysloužil pár dobře míněných nadávek. Do cíle jsem dorazil v čase 1 hodina 2 minuty a 25 sekund, což bylo rychleji, než jsem zejména po té krizovce čekal. Díky za parádní běh a nyní to vypadá na týden regenerace, abych se vyhnul nějaké nastupující viróze.

Příště uvidíte:
ŠTĚPÁNSKÝ BĚH V MĚSTSKÉM PARKU ( 7.800m ) : velice náročný terénní okruh o délce 2.600m začíná mírným převýšením v parku, které postupně graduje až 25% stoupáním na Svaťáku, pak už se sice běží jenom z kopce a po rovině, ale převážně po kamenitém podkladu - běží se třikrát! 

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
32. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:50:52
37. Pelc Jaroslav 1975 V1 Chomutov 0:51:27
66. Beck Pavel 1975 V1 Jirkov 0:56:56
69. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 0:57:13
91. Malinová Miroslava 1975 ŽV Běžci Chomutov 1:02:08
94. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 1:02:25      

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky