ZBP 2017/18 #10 - Štěpánský běh v městském parku

26.12.2017

Datum akce: 27.12.2017
Délka trasy: 7,80 km
Kategorie: A
Povrch: Terén, dlaždice
Počet startujících (hlavní závod): 130

Nenechte se oklamat názvem, městským parkem se sice běželo, ale v podstatě jen minimálně. Zbytek tratě obsahoval nádherné stoupání (místy pod sklonem pouze 25° a celkové převýšení činní přes 80 metrů), krásnou pasáž v terénu, kde bylo potřeba si ohlídat kotníky, rychlý zpevněný úsek městským parkem a toto celé prosím třikrát. Ideální trasa na vyklusání svátečního obžerství. 

Před startem je to ještě samý úsměv
Před startem je to ještě samý úsměv

Start tak trochu tradičně zaspávám. Ačkoliv jsem si dal lehce 1 kilometrové vyklusání před startem, tak se nohám moc nechce, obzvlášť když se po chvilce naskytne pohled na to krásné stoupání. V prvním kole stejně není možnost se nějak moc drát dopředu, na to jsem startoval moc vzadu, hlavní je, že se držím se na dohled Zuzce Vítkové, která je jen 15 metrů vpředu. Nahoru je to náročné, co jde, běžím, co nejde, jdu. I když se stoupání postupně narovnává, tak trvá dlouho, než chytnu dech. Nepomáhá ani terénní sbíhání dolů, které mi moc nejde. Až když jsme na pevném, tak nejprve předbíhám Petra Brabce a pak se snažím nahnat nějaký čas v městském parku, kde mi dělá společnost Jirka Kopica, který komentuje, že mám fazónu.
Úvodní kolo absolvuji za 13 minut a 57 sekund.

S Jirkou Kopicou do druhého kola
S Jirkou Kopicou do druhého kola

Jdeme do druhého kola. Jirka se mě drží až ke schodům a pak mě pouští, prý jsem dnes rychlejší. Vůbec se mi do toho kopce nechce, ale když už tam je, tak se musí zdolat. Palouk nahoru vyběhnu a od schodů až na úroveň vodárny jdu. Pak už se zase pomalu rozbíhám. Trenér TJ VTŽ Chomutov Zdeněk Brůžek na mě volá ruce, ruce a o kousek dál Petra Škaloudová, že je to jen kousek na vrchol. O těch rukách vím, mám zde značné rezervy, ale ještě větší mám v pravé noze, kterou vždy zajímavě vytáčím. 

Sbíhám a přibližuji se Zuzce Vítkové. V jednom širším místě jdu před ní a zamávám ji. Dnes mi ten závod sedne trošku lépe. Letím dolů, před sebou vidím Michala Luxu a míjím Fandu Fialku, který si zavazuje opět tkaničku, na druhé botě se mu rozvázala v předchozím kole. Vůbec se mi nechce do dalšího kola. Nyní slavím mezičas 14 minut a 11 sekund. 

Poslední kolo. Předbíhám jednoho z juniorů Jarka Požára, ale ten mi to vrací ještě před schody. Nyní je to už o hlavě. Přibližuji se Michalovi Luxovi, ale ten už je trošku jinde a vím, že s ním nemá cenu soupeřit. Sám mi to i říká, když jsem jen metr za ním, že mě před sebe nepustí. On ale není dneska můj soupeř, pokud dokážu za sebou udržet Petra Brabce, se kterým dobíháme poslední dobou blízko u sebe, tak budu spokojen. Nahoru se mi moc nechce, vědomí, že ten kopec běžím letos naposledy však dodá potřebnou motivaci. Na úvodu sbíhání jdu opět před Jarka Požára a ve vracečce koukám, že Petr Brabec a Fanda Fialka jsou jen 10 metrů za mnou.

Musím s sebou hnout. Zrychluji, nechci dát svou pozici zadarmo. Terén musím ještě přetrpět, až bude pevná půda pod nohama, tam můžu zavelet k řádné defenzívě. V městském parku mě dohání Fanda Fialka a běží chvilku se mnou. Levá zatáčka a 150 metrový úsek do cíle, tady mobilizuji veškeré své síly. Ruce začínají pracovat a já přecházím do sprintu, na který už nedokáží Fanda s Petrem najít odpověď.

Jsem v cíli. Poslední kolo jsem zaběhl v čase 13 minut a 59 sekund. Výsledný čas 42 minut 7 sekund. Ani nevím, jak se mi to podařilo. Meziroční zlepšení o 5 minut a 50 sekund jsem rozhodně nečekal.

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
41. Pelc Jaroslav 1975 V1 Běžci Chomutov 0:40:42
49. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:41:28 
50. Luxa Michal 1990 MA Běžci Chomutov 0:41:50 
51. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 0:42:07 
52. Fialka František 1975 V1 Běžci Chomutov 0:42:13  
57. Lehrl Josef 1976 V1 Běžci Chomutov 0:42:35
58. Vítková Zuzana 1962 ŽV Most 0:42:37
73. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 0:44:10
77. Vlach Michal 1972 V1 Chomutov 0:44:57
96. Potrebuješ Jan 1966 V2 Běžci Chomutov 0:48:20
98. Gruber Radek 1981 MA Běžci Chomutov 0:48:50  

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky