ZBP 2017/18 #11 - Novoroční kondiční běh

01.01.2018

Datum akce: 01.01.2018
Délka trasy: 7,51 km
Kategorie: C
Povrch: Zpevněný
Počet startujících (hlavní závod): 148

Půlnoc prospím a ani ten rámus z venku mě neprobudí. Poslední chvilky roku 2017 trávím spánkem, abych mohl být v roce 2018 ještě silnější. Jenže když se probouzím, není mi dvakrát nejlépe. Bolí mě trochu v krku a necítím se fit. Říkám si, že dnes to na žádné rekordy nebude. Dokonce si chvilku pohrávám s myšlenkou, že se na to dneska vykašlu a nepoběžím, vůbec se mi totiž nechce.

Odpoledne je situace již trošku lepší, bolest v krku ustala, tak to zkusím a vyrážím do Kadaně. Pamatuji si na loňských -7°C a dnes to vypadá na krásný jarní den. Přijíždím tradičně 40 minut před závodem a tak stíhám zahřívací běh se Zuzkou, který jsme tentokrát protáhli na celé 3 kilometry. To byl zase nápad...

Tradiční foto s Míšou
Tradiční foto s Míšou

Startujeme. Had běžců se dává do pohybu velmi pomalu, ale po chvilce už letím v tempu pod 4 minuty na kilometr, ale jak se profil zvedá, tak logicky zpomaluji a před stoupáním ke stavení předbíhám několik běžců včetně Jirky Vadlejcha. Vloni se mi to zdálo brutální, letos to je taková pohodička. Nyní to bude táhlejší, naštěstí dopravu u hlavního tahu řídí policie, to má Čenda skvěle zařízené. 

Přebíháme silnici a stoupáme nahoru. Dostávám se i před Jirku Runta, počítám však, že mi to vrátí na sbíhání z Kadaňské Jeseně. Mezitím v hlavě ladím Seafret - Oceans a nechávám okolní svět okolním světem. It feels like there's oceans, Between me and you once again, We hide our emotions, Under the surface and tryin' to pretend, But it feels like there's oceans,  Between you and me. Tato skladba mě pak v myšlenkách provází po zbytek závodu.

Na panelce se snažím držet dvojice Michal Luxa a Fanda Fialka, co běží kousek vpředu, ale nestačím jim. Nohy začínají těžknout. Předbíhám pár běžců a mezi nimi i Míru Urbana. Nejsem nějak moc vpředu? Jedu, co mi dech dovolí. Nezdá se to, ale je to mírně do kopce a najednou se začínají rozevírat nůžky.

Mávám, ale Michal Luxa dokonale zaclání :-)
Mávám, ale Michal Luxa dokonale zaclání :-)

Vbíháme do Úhošťan, ještě jedno mírné stoupání z vesnice a pak už to bude dolů. Postavy běžců vpředu se zmenšují. Míra Urban si bere svou pozici zpátky a já se ho snažím držet. Letíme dolů a tempo už jde pod 4 minuty na kilometr. Mám toho upřímně plné Ády a těším se do cíle. Míra mezitím mizí a já ztrácím ještě jednu pozici, kterou získává Petr Hudek. Já za sebou slyším další dupot. Ne, další pozici už neztratím! Dupot nakonec patřil Zdendovi Řehořovi, který doběhl jen sekundu za mnou.

Prolétám cílem v čase 34 minut a 4 sekundy na celkové 47. pozici (cože?), oproti loňsku se zlepšuji o 5 minut a 4 sekundy! Pochvala v cíli od Jirky Runta a Gabriely Korbášové velice potěší. S Petrem Brabcem komentujeme můj běžecký styl. Ta pravá noha je prostě neukázněná. Nevím jak na ni, aby se chodidlo při zakopávání nevytáčelo. Je to taková památka na mé blízké setkání s vozem Škoda 1203 v době, kdy mi bylo 7 let.

Přijíždím domů. K pozdnímu obědu si dávám tři krajíce toustového chleba s nutellou a pak se jdu dodělat na kruhový trénink. Už samotná rozcvička v podobě 5 sérií 5 kliků, dřepů a anglánů dokáže člověka oddělat. Ani zbylých 50 minut nebylo jednoduchých, cítím ruce, břicho a paradoxně jsou nohy jediné v naprosté pohodě. Díky Hani, asi si tě vymažu na Facebooku z přátel :-D.  

A závěrečné připití nealkoholickým sektem.
A závěrečné připití nealkoholickým sektem.

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
19. Smrž Ladislav 1985 MA Běžci Chomutov 0:31:29 
39. Luxa Michal 1990 MA Běžci Chomutov 0:33:15 
44. Fialka František 1975 V1 Běžci Chomutov 0:33:37 
47. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 0:34:05 
51. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:34:22 
58. Vítková Zuzana 1962 ŽV Most 0:34:55 
60. Lehrl Josef 1976 V1 Běžci Chomutov 0:35:03 
71. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 0:35:53 
90. Vlach Michal 1972 V1 Chomutov 0:38:41 
95. Potrebuješ Jan 1966 V2 Běžci Chomutov 0:39:52
107. Patroch Pavel 1971 V1 Běžci Chomutov 0:41:39
139. Panuška David 1995 MA Běžci Chomutov 0:47:33  

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky