ZBP 2017/18 #17 - Běh kolem Úhoště

18.02.2018

Datum akce: 18.02.2018
Délka trasy: 11,100 km
Kategorie: A
Povrch: Kros
Počet startujících (hlavní závod): 122

Běh kolem Úhoště, jeden z nejkrásnějších (jak pro koho) a zároveň nejnáročnějších závodů Zimního Běžeckého Poháru. Stále si živě pamatuji to loňské trápení, kdy jsem v čerstvě na padaném sněhu trpěl více jak 90 minut! Tehdy vyhrála Úhošť. Letos jsem přijel lépe připraven s cílem pokořit závod za 65 minut, stále mám z té tratě velký respekt!

V 10:00 vyráží předvoj ve kterém jsou i Jana Hrdinová, Fanda Fialka, Michal Luxa a Honza Potrebuješ. Tentokrát to pro ně není žádný handicap, jelikož je na trati maximálně dvoucentimetrová vrstva sněhu a neslouží tak, jako buldozer. Mě čeká start o půl hodiny v hlavní vlně a tak tuším, že dnes mezi nejrychlejší rozhodně patřit nebudu.

Je 10:30 a my startujeme. Ten kopec nahoru na fakt síla, zejména jeho úvodních 300 metrů, kde se nastoupá 40 metrů. V Kadaňské Jeseni máme za sebou úvodní kilometr a také 82 vertikálních metrů. Zde se přes nás pomalejší prodírá Ríša Pleticha, který dorazil na start tradičně se zpožděním.

Zde již musím uznat, že jsem od loňska zapomněl na to, kudy trať vede. Že to stoupání je tak dlouhé. Přibližně před druhým kilometrem nastává peklo v podobě pastvin, zmrzlých pastvin. Trať v těchto místech sice tolik nestoupá, ale v mém případě je hlavní brzdou strach o kotníky. Na třetím kilometru v mírném stoupání si to peláším v tempu 5:40 a na čtvrtém, kde jenom klesáme, ze sebe dokáži vykřesat tempo 4:40 min/km.

Hop hop a letím :-)
Hop hop a letím :-)

Vbíháme do lesíka a i nadále kopírujeme Úhošť, ztrácím na skupinku vpředu, ale na skupinku za sebou mám celkem pohodlný náskok. Nyní se dostáváme na cestu kolem nějakého statku. Zde byla vloni ve sněhu vyjetá velmi úzká cestička, na které jsem doslova trpěl. Následný úsek byl už zase stoupavý, celé 3 kilometry stoupání kolem Úhoště a následně až na samý Úhošť. Vloni to byly 3 chodecké kilometry, letos jsem padl až na posledním kilometru.

Zde jsem narazil na Marka Kratochvíla a tomu se do toho kopce také nechtělo moc běžet. Komu se ale chtělo běžet, byla Zuzka Vítková! Zaslouží velký obdiv, přihlédneme-li k faktu, že se ve čtvrtek šla dobrovolně zničit na trénink SRTG Most :-) a tam se rozhodně neflákají. J8 neměl tak silnou vůli a poslední stoupák jsem spíše šel a vystoupal jsem jej za 9 minut a 1 sekundu, odhadovaná ztráta 90 sekund.

Konečně nahoře. Skupinka, kterou jsem měl na dosah najednou zapojila turbodmychadla a začíná mi utíkat. Mě ty prudké a krátké seběhy nedělají dobře, vždyť vloni jsem si zde minimálně 2x sedl na zadek. Ten pohled na Kadaň byl úchvatný, škoda, že jej nemohu vyfotit. Nejraději bych se v tu chvíli zastavil a jen kochal. Místo toho opatrně u vysílače a hurá dolů. 

Letošní fotku sice nemám, tak jsem si vypůjčil loňskou z fotodokumentace trati od Káti :-)
Letošní fotku sice nemám, tak jsem si vypůjčil loňskou z fotodokumentace trati od Káti :-)

Poslední tři kilometry a všichni mi zmizeli z dohledu. Z Úhoště mě ještě brzdí respekt před terénem, následně už jen hlava. Na asfaltu si to sice peláším v tempu okolo 4:30, ale jsou tu i dva rychlejší borci, které držím až do Kadaňské Jeseně, ale v prudkém klesání to umí pustit, zatímco já se dostávám na svůj limit 4 minuty na kilometr a rychleji to nejde. V cíli jsem za 1 hodinu 2 minuty a 18 sekund. Není to zlé, ale kdybych se tolik neflákal mezi 6. - 8. kilometrem, zejména v tom závěru stoupání, tak by to mohlo být pod hodinu. Tak zase příští rok.

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
31. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:55:07 
53. Fialka František 1975 V1 Běžci Chomutov 0:59:09 
56. Luxa Michal 1990 MA Běžci Chomutov 0:59:35 
62. Vítková Zuzana 1962 ŽV Most 1:00:45
67. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 1:02:19
78. Vlach Michal 1972 V1 Chomutov 1:06:46 
80. Potrebuješ Jan 1966 V2 Běžci Chomutov 1:06:53
97. Nociar Martin 1974 V1 Chomutov 1:13:40
107. Hrdinová Jana 1983 ŽV Běžci Chomutov 1:16:52  
109. Panuška David 1995 MA Běžci Chomutov 1:20:06  
111. Havlíčková Michaela 1973 ŽV Triatlet Karlovy Vary 1:22:19 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky