ZBP 2017/18 #4 - Rašovická Lávka aneb třetí víkendový závod do sbírky

19.11.2017

Datum akce: 19.11.2017
Délka trasy: 13,34 km
Kategorie: A
Povrch: Zpevněný + krátký krosový úsek
Počet startujících (hlavní závod): 153

Rašovická lávka se vloni zařadila mezi mé nejoblíbenější závody Zimního Běžeckého Poháru. Krásný, závod s přemírou asfaltu je to, co mám rád a i ty kopečky mi už tolik nevadí. Dnes přijíždím sám a vůbec nevím, jak mi to půjde. Při "prezentaci" potkávám dalšího šílence, komu páteční závod v Kadani a sobotní závod ve Varech nestačil a myslím, že Nela Kristenová nebyla jedinou, kdo dnes absolvoval třetí závod ve třech dnech. Vím, že ještě doběhla Míša Havlíčková, která jaksi přišla pozdě na start.

Při rozbíhání cítím nohy ve stejném stavu, jaké jsem je zanechal po včerejším závodu v Karlových Varech, neboli dva špalky, kterým se do běhu moc nechce. Bude to velmi zajímavé, obzvlášť v tom stoupáku na Pokutice, na ten se moc těším! Asi umřu! Zopakovat loňský čas bude takový cíl a když ho o minutku, dvě vylepším, tak by to bylo fajn. Někde v hloubi hlavy přesto koluje myšlenka, že bych to mohl zkusit v průměru za 5 minut na kilometr.  

Čas 10:30 a je odstartováno!
Čas 10:30 a je odstartováno!

Start. Jsem někde v druhé půlce běžeckého pole, ale běží se zatím dobře. Všichni okolo běží tempo okolo 4:30 minut na kilometr. Vždyť ten závod má přes 13 kilometrů! To jsou blázni! Ale já běžím jejich tempo a po chvilce předbíhám i Nelu a snažím se držet Zdeňka Řehoře. Ten konstatuje, že se běží docela rychle a půl kilometru běžíme vedle sebe. Ztrácet ho začínám až za kostelem.  Následuje oblíben stoupák do Pokutic a mě předbíhá malá dívčina s dlouhým copem, kterou je juniorka Eliška Zahrádková. Běží výborně a drží se Zdeňka. Já jsem za nimi asi 20 metrů, ale kopec mi nedělá takové potíže, jako vloni. Předbíhám skupinku soupeřů a oba kilometry nahoru zvládám v tempu mírně nad 5 minut. Ohromné zlepšení oproti loňsku!

Následuje sbíhání na Zásadu. Nohám se moc do rychlosti nechce a já ztrácím drahocenné sekundy. Stoupání na Suchý Důl je už znát, trošku zpomaluji a cítím se jak na třicátém kilometru maratonu. To dám! Funím jak parní lokomotiva a vysvobozuje mě opět relativní rovinka mírné sbíhání. Celou dobu se držím za mladíkem v bílém triku a na rovince jej předbíhám. Vzápětí mi to vrací při sbíhání do Rašovic, mým nohám se rychleji prostě nechce. Před lávkou do Rašovic padám za Radka Hanáka, který povzbuzuje, že běžím dobře.

Následuje jediný úsek, který nemám rád. Chvilku po trávě a pak se kolem zahrádek dostat zpátky na silnici spojující Kadaň s Kláštercem nad Ohří. Nahoru mi to celkem jde, takže získávám ztracenou pozici zpátky, ale nestačím na Kubína ze SRTG Strupčice. Na silnici je to už jen o hlavě. Vybavují se mi vzpomínky na loňský ročník, kdy na nás v tomto úseku doslova pražilo slunce a jak jsem zde předbíhal ségry Šimůnkovy, které vybíhaly v první vlně. Já se stále držím mladíka Filipa Šmátrala a počítám kilometry do konce.

Za autoškolou se vytvořila malá kolona vozidel a z jednoho auta na mě pokřikuje bývalý kolega Max Smutný, ať běžím. Tempo 4:50 a víc to nejde. Soupeři se vzdalují a mě dochází energie. Vlevo vidím Strážiště a Františkánský Klášter. Už se moc těším do toho kopečka! Do cíle zbývají necelé dva kilometry a bude po utrpení. Pociťuji žízeň a koukám, jak se mi soupeři vzdalují. Sbíhání k loděnici ještě jde, ale opět ztrácím cenné sekundy. Nahoru to jde výrazně hůře. Už nemám energii a běžím nejpomaleji za celý závod.

U klášteru povzbuzuje Míša se psem. Já už toho mám plné zuby a na schodech k lávce padám o další pozici vzad. Chvilku se snažím o rychlejší tempo, ale Karel Leština má více sil, jak já. V klidu dobíhám a na hodinkách mi svítí čas 1 hodina 4 minuty a 48 sekund , což stačí na celkovou 64. pozici. Meziroční zlepšení o 7 minut a 2 sekundy. To není špatné. V cíli ještě gratuluji Elišce Zahrádkové. Tato juniorka (ročník 2003) prý běhá hlavně kratší tratě jako 800 metrů a dnes zvládla závod za 1 hodinu 3 minuty a 9 sekund a získává zaslouženě tzraťový rekord pro svou kategorii!  

Ještě pár metrů a jsem v cíli!
Ještě pár metrů a jsem v cíli!

Musím uznat, že běžet 3 závody ve třech dnech je doopravdy pro silné nátury. Tělo nemá moc času na regeneraci, obzvlášť, když si to člověk proloží ještě 11 kilometrovým pomalým výklusem. Víkendová bilance není zas tak špatná a rozhodně jsem sám sebe překvapil.

17.11.2017 - Běh 17. Listopadu (5 km) - 0:22:41 (4:27 min/km)
18.11.2017 - Karlovarský "kros" (6 km) - 0:27:02 (4:30 min/km)
19.11.2017 - ZBP Rašovická lávka (13,5 km) - 1:04:49 (4:51 min/km)

Nyní bude o závodění až do další neděle pokoj. To nás totiž čeká Běh kolem kláštera a už nyní se strašně těším na ty schody, které se musí vyběhnout naštěstí pouze čtyřikrát!

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas  
51. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 1:02:36
64. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 1:04:48  
99. Gruber Radek 1981 MA Běžci Chomutov 1:11:57
103. Potrebuješ Jan 1966 V2 Běžci Chomutov 1:12:52
132. Škaloudová Petra 1974 ŽV Běžci Chomutov 1:22:10    

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky