ZBP 2017/18 #6 - Čertovský běh na Úhošť

03.12.2017

Datum akce: 03.12.2017
Délka trasy: 5,60 km
Kategorie: B
Povrch: Terén + zpevněné úseky
Počet startujících (hlavní závod): 157

Někdy se ptám, který závod z celého Zimního Běžeckého Poháru mi nesedne nejvíc a pár by se jich našlo. Mají společného jmenovatele, kterým je štolová hora Úhošť. Vloni mi při tomto závodě vylétla tepová frekvence dokonce na 212 úderů za minutu, že jsem musel přejít do chůze. Přesto to byl nádherný závod, neboť vše bylo krásně pokryté zmrzlou jinovatkou, svítilo sluníčko a byla ohromná zima. Sluníčko a zimu si pro nás Čenda připravil i pro dnešek, půda krásně promrzlá, jen ta jinovatka nikde.

K čertovskému běhu patří i "čertice" :-)
K čertovskému běhu patří i "čertice" :-)

Po včerejším adventním běhu se cítím rozhodně lépe, jak Michal Luxa, který si včera vystřihl Gladiator Race v Pardubicích včetně legendárního Taxisova příkopu. Rozhodně nezávidím a raději zůstávám u svého běhání (nejlépe na něčem rovném a pevném :-) ). Před startem je mi zima, velká zima a uvažuji, zda nepoběžím ve větrovce. Nakonec se rozhoduji si ji ovázat kolem boku a pak se uvidí. Rozběhnutí jen krátce po hrázi. Solí posypaná mokrá místa vypadají hrozivě, ale asi to neklouže, když vidím plno účastníků praktikující na tomto povrchu běžeckou abecedu. Před startem ještě provedeme skupinovou fotku a pak se fotíme ještě s čerticemi v podání Verči Babinčákové a Aničky Kukučové :-)

Skupinová fotka :-)
Skupinová fotka :-)

Start! Nahoru je to dlouhé a nohy jsou hned jako kámen. Funím jak parní lokomotiva táhnoucí zásoby hnědého uhlí snad na rok do předu a probíjím se trošku vpřed. Na asfaltu to jde, ale jakmile má noha došlápne na terén, tak už to tak zlehka nejde. Nahoru k muničáku to bude ještě slušná porce výškových metrů a tvoří se dokonalý had, chybí jen tma a čelovky. V těchto místech jsem vloni myslel, že vypustím duši, nyní se jen snažím běžet a dostat se ve zdraví do cíle. Mezitím mě předbíhá Jirka Malina a Michal Luxa zmizel daleko v dáli.

Konečně jsme nahoře, nyní jen kousek k Úhošti a po cestě k vysílači. Držím se na dohled Zuzky Vítkové, to je dobře. Relativní rovinka ujde a do stoupáku na Úhošť jdu na chvilku před ní. Nebude to dlouho trvat a budeme mít 3,5 kilometru stoupání za sebou a pak přijde ten horší úsek. Zuzka se vrací vpřed a já se jí opět snažím držet. V esíčkách dolů z Úhoště mi mizí a já jsem zaseknutý za jedním běžcem, upřímně mi to nevadí, jelikož bych rychleji dolu stejně neběžel.

Jak běžím dolů, tak mě najednou bere jeden běžec za druhým a chvilku se jich držím jen na asfaltu v Pokuticích. Následují pastviny dolů ke Kadaňskému stupni. Mám strach o kotníky a hlava mě rychleji nepustí. Letím tempem okolo 4:30 km/min a stejně jsem snadnou kořistí. Jak to jen dělají? Nevím. Já se snažím jen dostat zdráv a v celku do cíle a koukám, jak mi běžci utíkají. Ještě prolétnout houštím a jsem v cíli. Výsledný čas 31 minut a 17 sekund staří na 88. pozici. Rozhodně nejsem spokojen. Dolů jsem ztratil hromadu času, možná tu minutu, o kterou mi Zuzka utekla.

Doma koukám na časy z loňského ročníku. Meziroční zlepšení o 2 minuty a 17 sekund, z nichž většinu má na svědomí stoupání, ale například poslední 1,6 kilometrů do cíle jsou téměř totožné. S terénem se prostě nekamarádím a když to jde dolů, tak to platí dvojnásob. I tak to byl opět parádní závod s hojnou účastí. Čenda by měl asi brzy změnit bodování, neboť nás opět bylo v hlavním závodě více, jak 150 :-)

Výsledky:

Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas  
52. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:28:39
66. Luxa Michal 1990 MA Běžci Chomutov 0:29:25 
72. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 0:30:11
88. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 0:31:17
97. Potrebuješ Jan 1966 V2 Běžci Chomutov 0:32:07
105. Gruber Radek 1981 MA Běžci Chomutov 0:33:14
124. Šebestová Jaroslava 1982 ŽV Běžci Chomutov 0:36:09  
129. Hrdinová Jana 1983 ŽV Běžci Chomutov 0:36:40 
130. Patroch Pavel 1971 V1 Běžci Chomutov 0:36:41
138. Škaloudová Petra 1974 ŽV Běžci Chomutov 0:37:47   

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky