ZBP 2017/18 #8 - Horský kros na Středním Vrchu

17.12.2017

Datum akce: 17.12.2017
Délka trasy: 5,30 km
Kategorie: B
Povrch: Takový, že věříte v totem, který poskytuje vaše úrazová pojistka
Počet startujících (hlavní závod): 115

Pokud existuje závod, který bych v rámci Zimního Běžeckého Poháru s chutí vynechal, tak je to zrovna Horský Kros na Středním Vrchu. Loňské vzpomínky jsou stále v živé paměti a nejvíce si vybavuji strach. Strach nejen o kotníky, ale i o život. Vloni panovalo doopravdy ošklivé počasí a místy mi ten krásný výhled nedělal moc dobře. Letos však Čenda uzavřel asi smlouvu s ďáblem a opět nás čekalo krásné slunečné počasí.

Do Kadaně jsem tentokrát opět vyrazil sám a ani jsem se nepokoušel nikoho přemlouvat, abych je neměl náhodou na svědomí. Cíl byl také skromný, přežít a pokud to půjde, tak se o nějakou minutku, dvě zlepšit. Před startem rychlíků jsem si i jedno kolo proběhl a hned jsem věděl, že to bude zejména dolů náročné. Dnes se totiž startovalo ve třech vlnách a startovat se zajíci si ještě nezasloužím. Pro nás byla vyčleněna až třetí vlna, kdy už všechno bude řádně rozšlapané, zablácené.

Tradiční předzávodní Fotka s Míšou :-)
Tradiční předzávodní Fotka s Míšou :-)

Nejprve startuje vlna rychlíků, mezi kterými je i Jirka Runt, Fanda Fialka či Michal Luxa. Když se Bořek řítí dolů po prvním kole a Čenda hlásí mezičas 4 minuty a 7 sekund, tak mi padá čelist. Takové tempo nezvládám ani na rovince, natož na takovém sajrajtu! Postupně všichni dobíhají, Fanda Fialka za 28 minut a 45 sekund, Jirka Runt za 29 minut a 13 sekund a Michal Luxa, kterému se 2x rozvázala tkanička (na což byl jednu dobu expert Jirka Malina) za 30 minut a 3 sekundy a to včera doběhl na celkovém 34. místě na Christmas Run v Praze v poli čítajícím 1155 účastníků.

Druhá vlna měla být primárně pro ženy, děti a veterány. Za nás tam startovali Petra Škaloudová, Honza Potrebuješ a Michal Vlach. I mnohé ženy to hnaly pekelným tempem, i když povrch  byl po úvodní vlně už dosti...v háji. Nyní bylo na trati mnohem více závodníků, což znamenalo, že poslední vlna bude mnohem komornější. V této vlně dokončuje Zuzka Vítková za 30 minut a 35 sekund. Takový čas bych bral všemi deseti. Honza Potrebuješ doběhl v čase 32 minut a 48 sekund a Michal Vlach doběhl v čase 33 minut a 31 sekund. I Petra Škaloudová se s tratí poprala velmi statečně, když doběhla za 40 minut a 4 sekundy.

Zuzka Vítková
Zuzka Vítková

Závěrečná vlna. Na start se stavím i já. Mám strach, závidím těm, co to mají za sebou. Netěším se. Jakmile se odstartuje, tak peláším na třetím místě, dokonale přepálený start a ve stoupání mi těžknou nohy. Pouštím před sebe Marka Kratochvíla, je výkonnostně trošku jinde a následně i pár dalších účastníků. První stoupání se snažím běžet až k bříze, pak přecházím do chůze. Nahoře mám pocit, že mám srdce až v krku a není mi dobře. Chvilku po rovince dobíháme některé účastnice druhé vlny.  Povrch už není takový, jako když jsem si byl trasu před závodem proběhnout a celou dobu sbíhání koriguji rovnováhu. Ještě 4 kola. To bude nekonečné!

Vůbec se mi nechce. Nahoru se sotva sunu a do chůze přecházím mnohem dříve. Nohy by to možná zvládli, ale hlava nechce. Mám v ní plno myšlenek a o běhu není ani jediná. Rozbíhám se. Snažím se nekoukat doleva. Je to sice nádherný výhled, ale jen pokud stojíte a neběžíte závod. Mám bohatou představivost a chvilkami si představuji, že jsem uklouzl a letím do křoví. Naštěstí už jsme zase v místech rovinky, následuje klesání a klouzání se k prostoru startu a cíle. Zde hrozí maximálně to, že budu objímat stromy, tak volím spíše stopu vedle. Mám opravdový strach. 

Toto sbíhání nemám rád...
Toto sbíhání nemám rád...

Třetí kolo. Jen tak se držím. Běžím v takové mezeře. V dálce přede mnou běžci, na další mám zase náskok já. Přeji si být v cíli. Ve stoupání přecházím do chůze mnohem dříve. Nebýt toto dvojnásobně bodovaný závod, tak se na to asi vykašlu, ale co mě nezabije (v tomto případě doslova a do písmene), to mě posílí. Na blátě to klouže stále víc a mé sbíhání dolů musí vypadat komicky. Dělám vše pro to, aby to přežili zejména kotníky před vbíháním do dalšího kola si hlídám zejména ty dva pařezy.

Čtvrté kolo, blízká se na lepší časy. Ten (cenzurováno) stoupák bude už jen dvakrát. Funím, nevnímám. Chci to mít za sebou. Během pochodu nahoru mám myšlenky opět zcela mimo běh a boty mám tak obalené blátem, že mi to na těch kamenech klouže. Toto stoupání musím dnes absolvovat ještě jednou a už nyní nemohu. Dolů balancuji a vypadám jak dvoumetrový basketbalista, který se rozhodl dát na balet.

Ani nevím, že mě Pavel Runt fotil...
Ani nevím, že mě Pavel Runt fotil...

Poslední kolo. Přibližně za 330 sekund bude moje utrpení u konce. Chvilku to vypadá, že bych dohnal Petra Brabce, ale vím, že mi dolů uteče, tak se ani nesnažím. Kopec, ještě jednou ten kopec. Na vrcholku cítím malou úlevu. Uvidíme se za rok ty hnusný bastarde! Už je to celkem jednoduché, řízeným pádem přežít blátivé klouzání, ve kterém předbíhám Lenku Runtovou, která půjčila své boty na (nejen) dámskou vlnu a bylo jí osudem nám dnes dělat společnost. Klouže to a chvilkami brzdím pomalu až do kyčlí. Nejzrádnější je levá zatáčka, která nás přivádí na sbíhání k cíli. Běžím v mírném náklonu a balancuji. Přežívám a zaznamenávám čas 31 minut a 7 sekund. Meziroční zlepšení o 3 minuty a 10 sekund. Jsem sice spokojen, ale kdyby fungovala hlava, tak by to možná bylo i o minutu rychlejší. Alespoň vím, kde mám pro příští rok rezervy.

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
34. Fialka František 1975 V1 Běžci Chomutov 0:28:45 
39. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:29:13 
50. Luxa Michal 1990 MA Běžci Chomutov 0:30:03 
57. Vítková Zuzana 1962 ŽV Most 0:30:35
63. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 0:31:07
74. Potrebuješ Jan 1966 V2 Běžci Chomutov 0:32:48
76. Vlach Michal 1972 V1 Chomutov 0:33:31
106. Škaloudová Petra 1974 ŽV Běžci Chomutov 0:40:04    

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky