ZBP 2017/18 #9 - Vánoční Běh Brodcemi

23.12.2017

Datum akce: 23.12.2017
Délka trasy: 11,30 km
Kategorie: A
Povrch: Bláto, terén, občas asfalt a štěrk
Počet startujících (hlavní závod): 155

V něčem se historie opakuje. Stejně, jako vloni, i letos jsem přijel na Brodce jen necelých 20 minut před startem. Stačilo to akorát tak na krátké kilometrové proběhnutí s Jirkou Malinou a pak hurá na start. Před startem mám dilema. Fouká vítr a láká mě si ponechat větrovku. Nebo to mám risknout a vyzkoušet zcela nové zateplené tričko a legíny v barvách Běžců Chomutov? Během se přeci zahřeji, tak risknu legíny!

Vůbec nevím, jak se mi dnes bude dařit. Čenda před startem varuje před bahnem a já terén s bahnem v lásce rozhodně nemám. Startujeme a já se snažím držet jako tradičně Zuzky Vítkové. Úvodní úsek na cyklostezce je místo, kde se dají nahnat nějaké ty vteřiny, možná i minuty k dobru. I v terénních Adách se mi běží dobře. Dokonce se odpoutávám od Zuzky a držím se na dohled Jirky Runta s Jardou Pelcem a Zdendou Řehořem po mém boku. 

Před startem...
Před startem...

Úvodní dva kilometry doslova prolétávám v průměrném tempu pod 4:35 a doslova se obávám, aby mi nesklouzly nové legíny, musím si je tahat nahoru. Stoupání do Zásady je ještě odpočinkový, předbíhám i Míru Molcara (to se mi ještě nikdy nepodařilo) a stále vidím na záda Jirky Runta. Odbočkou doleva opouštíme asfalt a už na pohled je jasné, že to budou nyní bahenní orgie. Nové oblečení zažije křest bahnem! Vybavuji si loňský ročník, kdy to všechno bylo krásně přemrzlé a celý závod by se dal běžet v silničkách. Nyní bych se trápil.

Stoupám nahoru a největší zábava je na čtvrtém kilometru. Stoupání, kde někteří přecházejí do chůze, ale já na rozdíl od loňska běžím. Na chvilku se dostávám i před Elišku Zahrádkovou (2003), ale vím, že mi to vrátí, utekla i na Rašovické Lávce. Další relativně rovinatý úsek se dá popsat slovy bahno, kam se podíváš. Mnohdy to nemá cenu ani obíhat, člověk by si stejně nepomohl. Slyším dupot za mnou, pouštím Zdendu Řehoře, ale on to Zdenda není, ten běží až za tou běžkyní, co také doma nechala blatníky.

Blížíme se k Brodcům. Bláto bude historií, něco opadne na asfaltu a pak už by to mělo jít jenom dolů. Ještě před Brodcemi předbíhám Štěpánku Brožkovou a stále jsem na dohled Jirkovi Runtovy, jen ten Jarda Pelc někam zmizel. Jirku nakonec doháním na louce vedoucí k stezce podél Úhoště a dokonce se dostávám před něj! Na takovou divočinu nejsem zvyklý, ale Jirka mi to vrací o půl kilometru později, kde já to prostě neumím dolů pustit a opět ztrácím nejednu pozici. Když už mě předbíhá (opět) i Petr Brabec, tak už moc nadšený nejsem.

Do cíle zbývají necelé 4 kilometry a jde to celkem rychle dolů. Už se těším opět na cyklostezku. Začínám si pohrávat s myšlenkou, že to dnes zvládnu pod 55 minut, to by bylo ohromné zlepšení, oproti loňsku, konkrétně o více jak 7 minut. Nohám se chce, naposledy jsem běžel v úterý a tak jsou mé dolní končetiny odpočaté. Opět asfalt, Nyní to už bude od Zásady naprostá pohoda. Běžím dolů a držím v dohledu Jirku Runta, jen mě předbíhá Michal Luxa, který se zotavil z krize před 3 kilometry (jó, ty firemní večírky jsou zrádné a závod se tak mění na pořádný detox).

Pár metrů do cíle
Pár metrů do cíle

Jedu na plné obrátky, do cíle je to už jen kousek a letím opět v tempu pod 4:30. Chci prolomit tu hranici 65 minut, to zvládnu! V posledním prudším stoupání před cílem předbíhám ještě jednu běžkyni, která mi v sbíhání poodběhla a už letím do cíle. Petr Brabec stále v zorném poli, ale na sprint už to nevidím. Ještě přes trávu a asfalt do cíle. Výsledný čas 54 minut a 43 sekund. Cíl je splněn! Zlepšení oproti loňsku o 7 minut a 42 sekund je jen VELMI příjemný bonus. 

Křest bahnem
Křest bahnem
A nebyl by to ZBP, kdybych neměl fotku s Míšou :-)
A nebyl by to ZBP, kdybych neměl fotku s Míšou :-)
Naši Běžci Chomutov
Naši Běžci Chomutov

Při pohledu na ostatní účastníky jsem si okamžitě vybavil Půlmaraton v Klánovicích, kde jsem byl jako fanoušek. Já to ale flákal. Bahno jsem neměl až na záda, ale jen někam pod zadek! Pračka si s tím určitě poradí, jen si říkám, jestli má cenu prát ty boty, když na Štěpána dostanou řádně zabrat! 

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas  
36. Vojtěchovský Tomáš 1974 V1 Krušnoman Litvínov 0:51:15
45. Pelc Jaroslav 1975 V1 Běžci Chomutov 0:53:26
56. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:54:09 
57. Luxa Michal 1990 MA Běžci Chomutov 0:54:13  
60. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 0:54:43 
66. Lehrl Josef 1976 V1 Běžci Chomutov 0:56:01 
69. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 0:56:18 
71. Vítková Zuzana 1962 ŽV Most 0:56:32 
90. Vlach Michal 1972 V1 Chomutov 0:58:10 
95. Koldinský Miroslav 1989 MA Běžci Chomutov 0:59:30 
108. Potrebuješ Jan 1966 V2 Běžci Chomutov 1:02:38 
129. Škaloudová Petra 1974 ŽV Běžci Chomutov 1:10:11 
155. Gruber Radek 1981 MA Běžci Chomutov 1:26:37  

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky