Impressions de voyages d'affaires - Leuven (Belgium)

16.10.2017

Na podzim roku 2015 jsem začal koketovat s během, ale této vášni jsem nadobro propadl až o půl roku později. Od té doby se nějak zvýšila frekvence služebních cest a zatímco za celý loňský kalendářní rok jsem byl v zahraničí jen jednou v Kingston upon Hull, tak letos jsem v zahraničí již počtvrté. Do Hullu jsem poprvé přicestoval s běžeckými botami a ač nebyl téměř žádný čas , tak jsem si jej vytvořil a v 5:30 ráno jsem vybíhal vstříc mým prvním zahraničním kilometrům.

Letos jsem v zahraničí již počtvrté a po druhé v Leuven, kde jsem absolvoval letos první zahraniční kilometry. Už tehdy panovalo nádherné a teplé počasí a tak jsem popoběhl 5 kilometrů centrem města. Nyní jsem zde trošku déle a mapka ukázala, že asi kilometr od hotelu (z okna koukám na vlakové nádraží) je malý park, tak proč to nezkusit tam?

Když vykouknu z okna ven...
Když vykouknu z okna ven...

Sice poslední dny trpím na téměř fatální kašlíček a je jen zázrak, že k tomu neumírám na rýmičku, ale nohy po čtyřech dnech odpočinku (a včerejších 800 kilometrech za volantem) dnes zatoužili po pohybu. Venku bylo téměř letní počasí, běžecké vybavení jsem měl s sebou, tak jsem neváhal ani minutu, převlékl se a vyběhl naprosto bez tušení, zda běžím správně! V Leuven je vedle hromady aut také hromada sebevražedných cyklistů a na chodníku to nemá běžec vůbec jednoduché, obzvlášť když některé části chodníku pro pěší stačí na sotva 2 osoby natož běžce běžícího v tempu 5 minut na kilometr! 

Po sedmi a půl minutách dorážím k cíli a vidím malý park (Heuvelhofpark), kde už popobíhá pár milovníků běhu. Nejprve běžím za jedním běžcem po vnějším okraji, kde je krásně měkký povrch a později zkouším vnitřní část parku po tvrdém. Po těchto úvodních dvou kolečkách cítím, že je mi mizerně, ale náhle si všímám, že je tam takoví zvláštní značení 0/1000. Takže vnější okruh má 1 kilometr. Běžím tedy po vnějším okruhu, dělám fotky a zjišťuji, že tyto ukazatele jsou každých 100 metrů. Ideální místo pro intervalový trénink!

Začátek okruhu. Ukazatele byly každých 100 metrů
Začátek okruhu. Ukazatele byly každých 100 metrů

Ten i zde dává očividně jedna mladá dívčina,která dává 200 metrů velmi rychlým tempem okolo 4 minut na kilometru a následně pomalý výklus. Pozoruji její běžecký styl, nádherně zakopává, ale nemá skoro žádný předklon a tím si narušuje těžiště. Já sám se rozhoduji, že si dám kolečko intervalově a tentokrát si budu hlídat předklon. Každých 100 metrů v tempu hluboko pod 4:00 střídám s výklusem v tempo 4:30 (no...moc to výklus nebyl) a tento rychlý kilometr byl v průměrném tempu 4:00 min/kilometr! 

Heuvelhofpark
Heuvelhofpark

Po takovém kolečku jsem dokonale propocený a tak se vydávám zpátky na hotel. Celkem jsem si zde dal 4 kilometry okruhy po vnějšku a jeden půlkilometrový po vnitřku a bylo na čase se opět vydat zpátky na hotel pod sprchu, zkulturnit se a podívat se po nějaké čokoládě, když už jsme v té Belgii dříve, než mi všechny obchody zavřou. Dnes jsem byl s tou čokoládou částečně úspěšný, ale zítra se poohlédnu po dalších dobrotách...nebo raději vyběhnu? Uvidíme, co na to ten kašlíček...   

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky