ZBP 2016/10 - Novoroční kondiční běh

01.01.2017

Datum akce: 1.1.2017
Délka trasy: 7,510 km
Kategorie: C
Povrch: Asfalt
Počet startujících (hlavní závod): 130

S novým rokem s číslovkou 2017 se nám i Zimní Běžecký Pohár přehoupl úspěšně do své druhé poloviny. Dnes můžeme děkovat zejména pořadatelům Novoročního běhu na Svatošské skály, kterých se zúčastnil i Čenda a dal tak šanci i nám nezodpovědným jedincům, kteří slavili konec starého roku konzumací různých alkoholických nápojů a v tradiční čas 10:30 by ani nebyli schopní fungovat. I já jsem se po včerejšku necítil vůbec dobře a počádně fungovat jsem začal až v 12:30. O to bylo větší překvapení, když jsem dorazil na místo prezentace závodu, kde byla značně velká skupina běžců, že jsem musel vůz zaparkovat na druhé straně řeky. Počasí bylo velmi mrazivé, teploměr v autě mi ukazoval mínus 5,5 stupně a celé okolí bylo pokryto nádhernou námrazou. Nebude to trvat dlouho a  dočkáme se při závodech i toho sněhu.  

Na dnešek jsem se obzvlášť těšil, jelikož nás čekal opět asfalt a ten já prostě rád. Ani vzdálenost 7,5 kilometru nebyla žádná hrozivá a to stoupání se dá přežít a vyběhnout v celkem solidním tempu. Na start jsme se všichni postavili okolo půl čtvrté a já jsem byl vedle Zuzky Vítkové, u které jsem věděl, že jí budu stíhat tak prvních 100 - 200 metrů a nebyl jsem daleko od pravdy. Úvodní téměř kilometr se běžel podél Ohře a byl velmi chladivý, než se tělo dostane do té správné provozní teploty a nebylo divu, že mi ti zajíci prostě utekli. Chvilku jsem chtěl běžet s davem, ale pak jsem si řekl, že musím rozložit správně síly a ty 4 vánoční kila nahoře jsou docela znát. Před koncem prvního kilometru také přišlo první stoupání, kde nejnáročnější byl asi ten úsek od řeky k barákům. Následně se běželo směrem k lomu, kde bylo potřeba přeběhnout celkem frekventovanou silnici směrem na Rokle, ale zde to měl Čenda parádně ošéfované a dobrovolník tam reguloval dopravu. 

Následovalo celkem solidní táhlé stoupání, ale i to se dalo držet v solidním tempu, než se trať stočila podél potoka, kde se dlouhé téměř dva kilometry běželo po betonové cestě až do Úhošťan. Ono se to ani nezdálo, ale celý tento úsek byl také mírně nahoru, ale v podstatě to byla rovinka. Pak se chvilku běželo po rovince, než přišlo klesání na Kadaňskou Jeseň, kde jsem už nohy k rychlejšímu tempu, než okolo 4:30 na kilometr nedokázal přinutit a dokonce i jedna běžkyně, kterou jsem si zvolil do kopce u lomu jako svojí vodičku, se mi začala nebezpečně vzdalovat. Samotné finále, kde to klesání bylo doopravdy prudké, jsem nedokázal pustit, ale i tak spokojenost, jelikož mě přešla bolest hlavy z oslav a ve vlasech se mi udělal krásný mrazivý melír. On ten mráz kreslil šediny mnohým účastníkům, například Anička Mertlová měla takto šedivý cop, ale zajímavě to vypadalo i u Zdeňka Řehoře či Míši Havlíčkové, které v plavkách plavala mlhou :-) Škoda jenom té zmíněné mlhy, že se člověk nemohl kochat do běla zbarvenou krajinou.

Příště uvidíte:
BĚH KOLEM ÚHOŠTĚ ( 11.100m ) : náročný terénní členitý okruh přes Kadaňskou Jeseň, louky a pastviny nad Pokuticemi a Zásadou, tříkilometrový výběh na Úhošť, seběh kolem vysílače a zpět přes Kadaňskou Jeseň do cíle.

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
29. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 33:16
74. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 39:08
86. Patroch Pavel 1971 V1 Běžci Chomutov 40:28
90. Boček Jiří 1982 MA Armáda ČR 41:20
104. Mertlová Anna 1979 ŽV Běžci Chomutov 45:05
105. Prokešová Renata 1971 ŽV Chomutov 45:20
118. Dufková Daniela 1994 ŽA Chomutov 48:33           

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky