ZBP 2016/11 - Běh (nejen) okolo Úhoště

08.01.2017

Datum akce: 8.1.2017
Délka trasy: 11,100 km
Kategorie: C
Povrch: Zasněžený kros 
Počet startujících (hlavní závod): 91

Připadá mi to, jako kdybych včera běžel novoroční běh a už je tu další neděle a s ní jedenáctá štace Zimního Běžeckého Poháru, která nás tentokrát přivedla do okolí Úhoště. Vzhledem k dnešní desítce v Bezručáku jsem nečekal velkou účast, o to víc mě překvapilo, že nás do dnešního závodu nastoupilo devadesát jedna. Vedle stálice v podobě Jirky Runta se po týdení pauze vrátilo uzdravené duo manželů Malinových a já přivezl Aničku Mertlovou a poprvé i Chomutovské sparťany Broňu a Lenku Andersovi, takže jsem na fotce s vlajkou...AROO!!!! (Raději budu snít dál a zůstanu u běhů bez překážek :-D ) 

Po včerejším výklusu jsem věděl, že dnešek asi nebude optimální, vzhledem k tomu, že mě již včera tahalo levé lýtko a něco okolo pravého kotníku, ale hlavní je se do cíle dostat i kdybych měl být poslední. Už start do kopečka, který se minulý týden sbíhal, ukázal, že já a hluboký sníh nebudeme moc velcí kamarádi. Moje trailovky prokluzovali a má snaha vyběhnout úvodní stoupání připomínala snaha kamionu vyjet neupravenou cestu. Nejvíc mi prokluzovala pravá noha a na po loukách to bylo hodně znát. V jednom stoupání jsem nakonec přešel do chůze, že mě doběhla i Anička, která pak po většinu závodu byla mojí společnicí.

Vědomí, že to nejhorší máme ještě před sebou, mi moc nepřidávalo a dnes to vzdala zejména hlava. Každé stoupání jsem vzorně vyšel a na běh jsem neměl ani pomyšlení. Občas to bylo mírnější, ale ve vyjetých kolejích to bylo na můj vkus celkem úzké, tak i tento úsek jsem šel. Když přišlo samotné stoupání na Úhošť (neměl to být běh OKOLO Úhoště? :-D ) jsem na jakoukoliv snahu o běh předem rezignoval a ty dva nejhorší kilometry jsem jen doufal, že už budeme nahoře. Anička se mi mezitím vzdalovala a když jsem konečně vybehl nahoru, tak byla nějakých 150 metrů předemnou.

Ale největší zklamání byla nízká oblačnost, takže jsem se nemohl kochat nádherným výhledem po okolí, jako tomu bylo například během Doupovského kanónu. Nyní to bylo o tom dostat se k vysílači a pak přežít klesání z Úhoště a následně a pak i klesání do cíle. Jenže Anička se stále více vzdalovala a kousek od vysílače se mi definitivně ztratila ze zorného pole, že jsem zbytek závodu běžel sám. U vysílače jsem se vyválel ve sněhu, protože když už se běží ve sněhu, tak to vyválení se k tomu prostě patří (prostě jsem nešikovný :-) ) a ani dolů to nešlo moc rychle. Nohy prokluzovaly a tempo bylo stále okolo 6:30. 

Až v Kadaňské Jeseni se dalo zase chvilku běžet, jelikož jsem se konečně chvilku mohl počádně odrážet a to vědomí, že to mám do cíle jen okolo kilometru přidalo hodně na motivaci trošku zrychlit. Pak se najednou předemnou zjevil Broňa, leř iPhone v zimě stávkoval, takže žádná póza na fotečku. Následující závěrečný seběh šel přežít, když se zvolila strategie respektující pud sebezáchovy. Anička mi na závěrečných 4 kilometrech nadělila k půlminutové ztrátě další dvě a půl minuty, takže má můj respekt (či má možná menší pud sebezáchovy?) a já byl i s časem 1 hodina 30 minut a 20 sekund nadmíru spokojen. Pokud bude takto vypadat i Lestkovský půlmaraton, tak mě v cíli může Čenda čekat tak za 3 hodiny :-D

Příště uvidíte:
38. TŘÍKRÁLOVÝ BĚH ( 8.000m ) : těžký terénní okruh měřící 4.000m je veden výhradně po hodně nerovných loukách a pastvinách s tím, že první část je do kopce, druhá pak samozřejmě z kopce - běží se dvakrát!

Výsledky:

Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas   
25. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 1:05:07
41. Andres Bronislav 1967 V2 SRTG Chomutov 1:08:58 
49. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 1:11:47 
62. Malinová Miroslava 1975 ŽV Běžci Chomutov 1:19:23
73. Mertlová Anna 1979 ŽV Běžci Chomutov 1:27:59
75. Valdman Vladimír 1991 MA Chomutov 1:29:36
77. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 1:30:20
82. Andresová Lenka 1967 ŽV SRTG Chomutov 1:33:53   

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky