ZBP 2016/9 - Štěpánský běh městským parkem

26.12.2016

Datum akce: 26.12.2016
Délka trasy: 7,800 km
Kategorie: A
Povrch: Převážně kros
Počet startujících (hlavní závod): 113

Po dnešku mohu v klidu říct, že už jsem přežil zdárně půlku letošního ročníku Zimního Běžeckého Poháru a i jeden z těch náročnějších závodů. Po dlouhé době jsem měl také plně obsazené auto, když jako fotografka jela Hanka a přidala se i Anička s Monikou. Na místě jsme dále potkali manžele Malinovi, Prokešovi, Jardu Pelce a Jirku Runta. Na rozdíl od minulého závodu jsem se dnes cítil po zdravotní stránce mnohem lépe, žádný bolehlav, jen menší tahání v oblasti obou kotníků, ale nic, co by mě limitovalo.

Už z fotek jsem měl z dnešní trati velký respekt a věděl jsem, že tam bude dost chodeckých vložek. Obavy byly i ze sbíhání, disciplína, která mi asi nikdy nepůjde, neboť můj pud sebezáchovy je celkem značně vyvinutý. Po vyzvednutí čísla jsme nic nenechal náhodě a využil jsem rovinného profilu městského parku, abych se trošku zahřál a nastartoval veškeré svalstvo, ale měl jsem k tomu jen okolo 10 minut, jelikož jsme už viděli startovní pole připravující se na start a krátce na to i zahvízdala Čendova píšťalka.

V úvodu jsem dal na Čendovo radu z popisku tratě a nikam jsem se nehnal. Jako vodiče jsem si určil Radka Grubera, že dnes závodit nebudu a možná z toho i pár slušných bodů bude. Úvodní metry byly ve znamení hlava na hlavě, zejména u schodů před nejtěžším stoupáním, které se dalo z první půlky běžet, ale pak jsem přešel do chůze a nebyl jsem jediným. Jakmile se člověk dostal na vrchol, měl nádherný výhled na okolí Kadaňského stupně a v úvodním kole k tomu svítilo i nádherně sluníčko. Dostat se nahoru dalo sice zabrat, ale já si ten "hnus" dneska užíval a i to sbíháni dolu až na jeden kamenitý úsek šel. Bohužel jsem se v kopci trošku zdržel a můj vodič mi zmizel z dohledu a dokonce jsem i pár pozic ztratil.

V druhém kole bylo tedy potřeba držet tempo a pokusit se i mírně zrychlit, což se dařilo a dokonce se mi do zorného pole dostala i můj vodič. Kopec byl sice stále stejně náročný, nahoře foukalo, ale fakt, že už jej vyběhnu/vyjdu jen jednou celkem zahřál na srdci a dařilo semi stále víc a víc stahovat ztrátu na mého vodiče. Hlavní bylo dávat při sbíhání pozor, kam se šlape a vše se zatím dařilo dle plánů. Dokonce to vypadalo, že tentokrát dokončím ve stejném kole, jako vítěz, ale krátce před cílovou rovinkou mě z omylu nejprve vyvedl dubot a později i samotné předběhnutí vítězem.

Přesto jsem se nenechal vydeptat a na úvodu třetího kola jsem nejprve u schodů předběhl svého vodiče a nyní to bylo už o tom přežít kopec, nezabít se při sbíhání dolů a držet pozici. Jenže začal jsem se blížit i ostatním běžcům a tak jsem zkusil ještě někoho předběhnout. Ve stoupání jsem dokonce získal dvě pozice, ale při sbíhání jsem jednu opět ztratil a chvilku se mi soupeř vzdaloval, ale jakmile jsme se dostali na asfalt, tak jsem zavelel do sprintu, kdy na závěrečných 300 metrů mé tempo kleslo hluboce pod čtyři minuty, jenže i v předu se zrychlilo. Výsledný čas 47 minut a 57 sekund je rozhodně lepší, než jsem dnes čekal.

Příště uvidíte:
NOVOROČNÍ KONDIČNÍ BĚH ( 7.510m ) : rychlý silniční okruh míří přes Želinu, před Krásným Dvorečkem odbočka vpravo na panelovou cestu do Úhošťan a přes Kadaňskou Jeseň do cíle.

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
25. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:39:23
41. Pelc Jaroslav 1975 V1 Chomutov 0:42:14
66. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 0:45:03
77. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 0:47:57
84. Malinová Miroslava 1975 ŽV Běžci Chomutov 0:49:23         
88. Ledvinková Monika 1971 ŽV Běžci Chomutov 0:50:19
103 Prokešová Renata 1971 ŽV Chomutov 0:55:55
104. Mertlová Anna 1979 ŽV Běžci Chomutov 0:55:56  

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky