ZBP 2018/19 #18 - Běžecký dvouboj

24.02.2019

Datum akce: 24.02.2019
Délka trasy: 3000 m + 800 m
Kategorie: A
Povrch: Tartan
Počet startujících (hlavní závod): 134 + 24 (mladší žactvo)
Obuv: Adidas Adizero Adios
Cílový čas: Bez ambic
Pořadové číslo: 05/129

Nebudu lhát, letošní ročník Zimního Běžeckého Poháru jsem dokonale proflákal. Hlava se prostě zasekla a po náročném podzimu se mi do závodů prostě moc nechtělo. Do Kadaně jsem vyrazil bez naprostých ambic a pokořen naprostou únavou. Chvilku jsem uvažoval, že vůbec nepoběžím, ale pak když se naskytla možnost dělat tempaře Nikče se Zuzkou, tak proč ne?

Na start se dostáváme až kousek po jedenácté. Na náš běh zrovna vysvitne slunce a já vůbec se stále cítím na nic. Běžíme, na úvod volím tempo okolo 4:20 s tím, že hodlám pozvolně zrychlovat. Upřímně jsem nečekal, že mi to bude tak chutnat. Tempo držím strojové, ten tempař se prostě nezapře. První kilometr máme za 4:17 a zatím je to vše v pořádku. Skupinka drží pohromadě.

Nyní již mírně zrychluji a chci se dostat na úroveň 4:10. Je to 5 sekund na kilometr rozdíl, ale je to hodně znát. Jó, kde ta loňská forma je. Dupej dupej dupej. Chtělo by to asi nový pár svěžích nohou, ale stále je to OK. Čas 4:12 je také v pořádku. Zbývá 2,5 kolečka a zrychlení plánuji na to poslední.

Chci se přiblížit svému limitu, stále jdu tempo okolo 4:10 a šetřím síly. Poslední kolečko, je čas na to šlápnout. Od čáry zrychluji a plánuji sprint na závěrečných 100 metrů. Ty už jdu na krev. V cíli je to čas 12:30,80, v tu chvíli je to pro mě naprostá mizérie, ale co se dá dělat.

Na osmistovku se musí chvilku čekat, jdu v podstatě až v poslední skupině a nohy stihly dokonale vytuhnout. S Markem jsme ještě plní humoru a já se už těším, až to budu mít vše za sebou. Na naší vlnu opět vylezlo sluníčko, asi je to kouzlem osobnosti.

Start a všichni vyběhli jak šílení, takové tempo já rozhodně odmítám akceptovat. Tempo klesá a po 200 metrech mám nohy naprosto zakyselené. Nejsem stavěný na tak krátké tratě a po prvním kole slyším na mou pomalost i malou výtku. Snažím se zrychlit alespoň do toho druhého kola, ale nic, vůbec to nechutná! Dobíhám v čase 03:07,28, prostě to rychleji nejde a myšlenková mizérie pokračuje. 

Alespoň jedna letošní symbolická účast v zimě, kde se běžecky doslova hledám a tápám. Odjíždím zklamaný, ale ten domnělý ohromný pokles formy byl k očekávání. Až doma zjišťuji, že to zas tak zlé nebylo! Vloni jsem byl v obou bězích jen o 3 sekundy rychlejší a to jsem dnes tu trojku rozhodně neběžel naplno! 

Díky za rychlostní trénink. Příští rok asi všechny závody ZBP neabsolvuji, ale rozhodně bych se měl vydat do Kadaně častěji.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky