Běh na Blaník 2018 aneb půlmaraton+ v tréninkovém režimu

13.01.2018

Datum akce: 13.01.2018
Délka trasy: 21,1+ km (22,23 dle Garminek) 
Pořadatel: Běhá celá Vlašim
Povrch: Zpevněný, trailový úsek okolo Blaníku (cca 6 km)
Počet startujících (hlavní závod): 412 (399 v cíli)

Úterý 2.1.2018 - Na běžeckém kroužku vypráví Fanda Fialka o tom, že za dva týdny běží půlmaraton ve Vlašimi. Sdílí své loňské zážitky a kdo mě zná, tak ví, že mě k závodům nemusí dlouho přemlouvat. Pokud je volno v termínovce a jedná se o rozumnou dojezdovou vzdálenost, tak jsem prostě moc slabá povaha a neodolám.

Úterní kroužek (2.1.2018), tam to celé začalo
Úterní kroužek (2.1.2018), tam to celé začalo

Úterý 9.1.2018 - Rýmička! Celý prosinec jsem odolával a bacily od kolegů a kolegyň v práci neměli šanci. Už v pondělí jsem tušil, že je zle a den na to rýma, bolest hlavy, teplota, že jsem to v práci zabalil už v půl jedné a dobu od 13:00 - 16:00 jsem strávil spánkem! Nesnáším rýmu, raději bolest celého těla po maratonu, než rýmu!

Pátek 12.1.2018 - Při ranní sprše se mi najednou zablokovala bederní páteř. Pokus o vzpřímení provází nepříjemná bolest. Zažívám Dejá Vú, jelikož to samé se mi stalo dva dny před půlmaratonem v Olomouci. Mé čakry jsou naprosto v háji, jedna je vyhaslá a další značně deformovaná. Jsem rozhodnut, že pojedu tak i tak...přinejhorším jako divák.

Sobota 13.1.2018 - Vstávat v 5:30 je opravdu proti přírodě. Ačkoliv jsem zalehl brzy a mám za sebou téměř 9 hodin spánku, tak gravitační pole mé postele je značně silnější, ale záda se zdají být relativně v pohodě a vůle závodit slouží jako motory rakety Saturn V a nakonec toto silné gravitační pole přemáhám. V 6:30 vyrážíme s Fandou Fialkou směr Vlašim. Hustota provozu ideální a přijíždíme možná až s moc velkou rezervou. 

Propagace značky Sweep a Běžců Chomutov...naše outfity patří prostě mezi nejlepší! :-)
Propagace značky Sweep a Běžců Chomutov...naše outfity patří prostě mezi nejlepší! :-)

Vůbec nevím, do čeho jdu. Prohlédl jsem si profil trati a 518 metrů převýšení se mi zdá jako velmi sympatická hodnota, suchý asfalt, jen okolo Blaníku bude velká neznámá. Startujeme v 10:15 a já jsem rozhodnut, že to pojmu spíše jako trénink s cílovým časem okolo 2 hodin. Když to bude trošku více, tak se nebudu moc zlobit, zdravotní stav mi nějaké divočiny stejně nedovolí.

Po prvním půl kilometru potkávám Tomáše Zahálku, který nakonec boty zavěsil za kilt a běží naboso. Povídáme si a jednu dobu nás, respektive Tomášovi bosé nohy zabírá i kamera České televize. Možná tam bude v záběru i má "Chaplinovská" pravá noha. Běžíme tempo okolo 5:15 - 5:20 až do čtvrtého kilometru, kde mi Tomáš mizí v dáli. Mě se moc rychle běžet nechce a na pátém kilometru proplouvám nejprve první vesnicí, která má název Dub s občerstvovací stanicí a přibližně kilometr a půl na to nás čeká Kondrac. 

Na sedmém kilometru to začíná. Nejprve velmi sympatický, táhlý asfaltový stoupák. Zde předbíhám asi 5 soupeřů. Osmý kilometr značí odbočku dol esa, kde začínají ty pravé trailové orgie. Nejprve metr úzké kořenové sbíhání, následně přes lávku, přeskakování několika spadlých kmenů a pak asi kilometr širší cesta. Když probíhám okolo cedule značící 11. kilometr, tak si říkám, kde je konečně ten vrchol! Ten je o 600 metrů dál a stoupání je k němu tak sympatické, že by z toho měl i Čenda radost. Nejprve schody a pak samý šutr!

Dolů mi to moc nejde. Silničky v terénu nejsou vůbec vhodnou obuví, žádný podpora, vzít si terénní obuv kvůli 6 kilometrům nemá cenu a tak dolů volím opatrnost a po chvilce míjím Tomáše Zahálku, jehož "obutí" má s kamenitým sbíháním také potíže. Že v terénu směrem dolů ztrácím jednu pozici za druhou, to už jsem si docela zvykl. Po chvilce se napojujeme opět na tu širší trasu a nyní je to už zase tou samou cestou zpátky. Už se těším na ten úsek, kde budu směrem dolů přeskakovat ty spadlé kmeny :-).

Až když se vracíme na asfalt, tak cítím jistotu. Do cíle zbývá 8 kilometrů (14,2 km mám za sebou) a letmý pohled na Garminky a uplynulý čas 1:25 mi říká, že dneska to do dvou hodin nedám. Nevadí. Poběžím na pohodu a do 2 hodin a 5 minut to určitě zvládnu! Zpátky se více klesá, ale pár stoupání tam je, to nejhorší je však za mnou.  

Tempo se postupem času zvyšuje a od 17. kilometru to pálím v tempu okolo 5 minut na kilometr. Předbíhám i pár soupeřů a doslova žně prožívám na závěrečné dvojici kilometrů, kde porážím trojici soupeřů, z nichž jeden absolvoval závěrečné stoupání v chodeckém stylu. Do cíle dorážím v celkovém čase 2 hodiny 2 minuty a 56 sekund s tím, že čipový čas je o 24 sekund lepší. Celkově to stačí na 168. pozici a takto dobré umístění jsem upřímně nečekal :-)

Já, Blanický rytíř, Tomáš Zahálka (který během závodu nepříjemně spadl) a Fanda Fialka
Já, Blanický rytíř, Tomáš Zahálka (který během závodu nepříjemně spadl) a Fanda Fialka

Škoda, že letos nebyly žádné medaile, zejména Fandovi chybí, ale hlavní je ten parádní zážitek a na památku zůstane alespoň to startovní číslo! Nezastavila mě ani rýma, ani záda a kupodivu jsem je po celý závod nijak nevnímal. Menší drama jsme následně měli po převléknutí, když jsem zjistil, že mi chybí klíče od auta. Že bych je zapomněl v autě, nebo zůstali ležet na zemi, když jsme se fotili s Blanickým rytířem? V autě nebyla a nakonec se varianta B ukázala jako ta správná. Naštěstí skončili u pořadatelů. 

Děkuji, domů by se dostávalo pak velmi složitě! Občas se mi podaří takové zmatky :-) .

Alespoň to startovní číslo zůstane na památku :-)
Alespoň to startovní číslo zůstane na památku :-)

Výsledky (Běžci Chomutov)
Poz./Poz.kat / Jméno / Kategorie / Tým / Čas (Čipový čas)
96./29. Fialka František MB Běžci Chomutov 01:55:52 (01:55:38)
171./77. Holeček Jiří MA Běžci Chomutov 02:02:56 (02:02:32 )  

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky