ZBP 2016/16 - Běh přes Strážiště

12.02.2017

Datum akce: 12.2.2017
Délka trasy: 5,200 km
Kategorie: C
Povrch: Asfalt, zmrzlý sníh
Počet startujících (hlavní závod): 84

Závěrečnou trojici závodů aktuálního ročníku Zimního Běžeckého Poháru nakousl běh okolo Strážiště, kde Čenda pro nás připravil 2,6 kilometrů dlouhý okruh, který se běžel celkem dvakrát. Stejně, jako minulý týden, i tentokrát to byl takový mix, kde na nás čekala jak terénní vložka na přemrzlém sněhu (podstatě ledovce) pak asfaltový úsek, který měl necelý kilometr. Situaci trošku zachránilo páteční sněžení, takže místy byl mírný poprašek, kde se dalo o trošku lépe běžet. V 9:40 jsem vyzvedl tradičně Aničku Mertlovou a jelo se směr Kadaň, kde dnešní cíl byl velmi skromný, zpříjemnit si dopoledne a nikde se nezabít.

Sraz byl u 2 ZŠ v Kadani a start probíhal na stejném místě, jako v případě běhu okolo Špičáku. Před startem jsem si dal rozehřátí s Jirkou Vadlejchem a pocit ze zamrzlého povrchu nebyl zrovna příliš pozitivní. Obavy byly zejména z případných klesání, ale bohužel jeden protiskluzový návlek byl nenávratně ztracen v okolí Lestkova, tudíž jsem se musel spolehnout na Continental podrážku mých trailových Adidasek, která bohužel na ledě není zcela ideální. Blížilo se půl jedenácté a bylo na čase se dopravit na start. Ze známých tváří jsem postřehl Davida Jantače, Radka Grubera, Zuzanu Vítkovou, ale z pravidelných i nepravidelných účastníků našich běžeckých kroužků tam byla jen Anička (a Jirka Runt, kterého jsem za celou dobu ani nepostřehl).

Po startu jsem se nikan nehrnul a bežel s Aničkou. Trasa byla na úvod naprosto totožná se Špičákem, takže po cestě k závoře, chvilku mírně dolů ke Strážišti, kde jsem zvolil stopu v trošku hlubším sněhu a pak začal pevný povrch v podobě dlažby a později i asfaltové klesání, kde jsem se zprvu nikam nehnal. Po klesání se místo běželo vpravo do asfaltového stoupání směrem k Shellce a i zde jsem držel Aničky tempo, ale jakmile se vběhlo na terén, tak jsem se stihl vidat stíhat Radka Grubera, který měl tou dobou asi padesátimetrový náskok. Úvodní stoupání v terénu jsem vyšel, podél skal jsem už jsem běžel, ale bylo to trošku opatrnější, abych zjistil, jak moc je povrch zledovatělý. Celkem se to dalo, ale při mírném klesání jsem raději zvolnil. Pak to byla chvilku opět rovina, po které následovaly dvě stoupání, kde to první se dalo vyběhnout, ale v tom druhém jsem to raději vyšel. Zde jsem také dal před klesáním do druhého kola přednost jedné z juniorek, co mi běžela v závěsu, jelikož jsem si na ten seběh vůběc nevěřil.

V druhém kole jsem na zledovatělém povrchu běžel trošku pomaleji, než v předchozím kole, jelikož sněhový poprašek byl téměř pryč, ale od Strážiště jsem na asfaltu opět cítil pevný povrch pod podrážkou a mohl jsem nastoupit. V mírném stoupání před dlouhým klesáním se mi podařilo předběhnout Radka dolů z kopce jsem to pustil na nejvyšší možné tempo. Zjistil jsem, že jsem měl tendenci sbíhat v mírném záklonu, takže jakmile jsem šel do předklonu, tak jsem pocitově zrychlil o parník. I následné stoupání jsem se pokoušel běžet trošku rychleji a pak už jsem jen běžel podobným tempem, jako v předchozím kole, abych se do cíle dostal v čase 31 minut a 23 sekund. Anička doběhla téměř v závěsu o necelých 50 sekund později.

Příště uvidíte:
BĚH LESOPARKEM ( 5.000m ) : rychlý asfaltový okruh 2.500m s minimálním převýšením - běží se dvakrát!      

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
25. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 25:32 
65. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 31:23 
70. Mertlová Anna 1979 ŽV Běžci Chomutov 32:12 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky