4. Ústecká Vitasport Patnáctka a Pětka

18.03.2018

Datum akce: 17.3.2018
Délka trasy: 15,00 km + 5 km
Série: Ústecká VitaSport liga
Povrch: Asfalt pokrytý hádejte čím :-)
Počet startujících (15 km): 66
Počet startujících (5 km): 51

Závody na Svádově mám velice rád, jelikož se nejen jedná o výbornou přípravu na dubnový Sportisimo 1/2 Maraton Praha, ale také možnost potkat plno známých tváří a přátel. Bylo to právě na této distanci vloni, kde zkoušel taktiku a tempo na Pražskou půlku a stále si živě vybavuji to mrholení a hlavně nepříjemný vítr, přesto se mi podařilo udržet tempo pod 5 minut na kilometr a to samé jsem zopakoval i dva týdny na to v Praze.

Letos byla situace rozdílná, ačkoliv tu před týdnem byly jisté náznaky jara. Zima se však nechce vzdát své vlády tak snadno a tak nás čekal "další závod Zimního Běžeckého Poháru" tentokrát pod taktovkou Veroniky Vágnerové, jelikož nám přes noc z pátku na sobotu napadla i pěkná sněhová nadílka! Přesto nás reprezentovalo celkem dost, jmenovitě Pavla Vrbická, Trubka, která nerezne jménem Radek Gruber, Michal Vlach, Míra Nestlera nakonec Láďa a Zdenka Karešovi, kteří tentokrát nezaspali. 

Před startem jsem se necítil zrovna nejlépe. Už při rozběhnutí s Ivčou Vávrů jsem cítil, že lýtka jsou celkem namožená, že by za to mohlo to úterý a 3 kilometry s cíleným dopadem na špičky? Nebo fakt, že svůj pohybový aparát vůbec nešetřím a při masáži mi to dává Nikča pěkně "sežrat"? Jsem nenapravitelný, já vím. Téměř každý víkend nějaký závod (tento víkend dokonce dva - již nyní obdivuji trpělivost své budoucí přítelkyně :-D, ale proto tu mám ten uživatelský manuál, že? ) a pak se má hledat čas na regeneraci, obzvlášť když mám v týdnu přibližně 1 den bez žádné fyzické aktivity a to se také příšerně nudím!

Startujeme
Startujeme

Je 11 hodin a my vyrážíme na start. Pokrývka trati žádným rekordům nenasvědčuje, tak mám v plánu to celé odběhnout v tempu 5 minut na kilometr s cílovým časem 75 minut, což je na míle vzdálené časům 67 - 70 minut, na které bych aspiroval, kdyby bylo teplo. Zuzce vedle mě není dobře a již týden bojuje s nějakou virózou. Úvodní dva kilometry běžíme ve čtveřici já, Zuzka, Michal Vlach a Láďa Kareš v tempu mezi 4:50 - 4:55 min/km a ačkoliv Zuzka vybízí, ať běžím podle sebe, tak i já sám mám problémy se dostat na vyšší rychlost.

Pak to přijde, obzor nám pomalu vyplňuje Valtířov a tam stoupák "okolo oveček". Michal, který běží tuto trať poprvé, nevěří svým očím, ale od Čendy by měl mít již dokonalou přípravu. Sám se na ten kopec (ano, použil jsem slovo kopec) netěším, koušu se a kráčím vzhůru. Je to dokonalý nakopávač, najednou se mi běží lépe a po jeho dobytí je již pohybový aparát v řádné kondici, ke které přispívá i fakt, že se nyní chvilku poběží po mokrém asfaltu a ne po sněhu.

Nahoru okolo oveček! Výborné nakopnutí do zbytku závodu!
Nahoru okolo oveček! Výborné nakopnutí do zbytku závodu!

Předbíhám dvojici běžců, silniční obuv je nyní přednost a i hlava spolupracuje. Úsek k Velkému Březnu mi utíká celkem rychle, konkrétně v tempu 4:42 min/km a ve stejném tempu letím i k občerstvovačce, kterou v tomto mrazu vynechávám. Jakmile se dostávám na úsek podél řeky, tak to přijde, Déjà vu z loňského roku v podobě nárazového větru. Je to sice nepříjemné, ale tentokrát se nevzdávám. Vzorek mých silničních bot se vzorně zakusuje do sněhu a já během šestého kilometru v tempu 4:50 min/km pomalu vyhlížím nejrychlejší běžce a nemusím dlouho čekat.

V protisměru běží skupinky rychlíků a já se blížím k bunkrům, nejprve jeden a pak druhý, kde je i sedmý kilometr a během půlmaratonu i občerstvovačka. Už vidím i stoupání k otočce a pomalu a rychlíky naproti, nejprve Ivana Vávrů, v závěsu Zdeněk Jahoda, těsně před otočkou Honza Kreuzer. Hurá k otočce, nyní už ta lehčí půlka závodu. Jak se otáčím, tak vidím těsně za mnou větší skupinu ve které je Michal Vlach, kousek za nimi Zuzka Vítková a Láďa Kareš. 

Trošku jsem doufal, že nyní bude foukat do zad, místo toho fouká z boku směrem od řeky. Běžím kousek za dvojicí složené z jednoho běžce a jedné běžkyně a mám co dělat, abych jim stačil. Těším se do tepla a začínám mít hlad, neboť jedna Activia k snídani rozhodně není adekvátní porce. Blížíme se k občerstvovačce na desátém kilometru a za ní je jeden z účastníků očividně v potížích. Přechází do chůze a snaží se to rozběhnout. Nejprve míjím jeho a na rovince k jedenáctému kilometru i běžkyni Lenku, které jsem snad od Valtířova koukal na záda. 

Nyní v hlavě dělám propočty. Osobní rekord to sice nebude, ale když udržím tempo, tak bych měl doběhnout pod 73 minut a rozhodně zlepšit svůj čas z loňské sezóny. Úsek Valtířovem mi ty plány trošku narušuje. Ono se to nezdá, ale podél hřbitova je to nepříjemně táhlé stoupání, pak ale následuje úsek dolů okolo oveček, kde se však brzdím, nahoru to mírně prokluzovalo. Míjím místo otočky pětkařů a nyní je to jen 2,5 kilometru do cíle.

Je to o hlavě, ten závěr je na můj vkus trošku členitější. Držím tempo a snažím se nekoukat na celkový čas. Brzy to bude za mnou a konečně si budu moci dopřát teplý čaj.Cítím, jak mám úplně promrzlé prsty, zejména na levé ruce, není to moc příjemný pocit, ale alespoň to přebíjí unavená lýtka. Blížím se k altánku a nyní to bude již kilometr do cíle. Zatím jsem nepotkal ani jednoho běžce vyklusávat. Taková je nejspíš zima.

Jdu do toho a pokouším se zrychlit. Moc mi nepomáhá pocit únavy stehen, tělo si říká o celkovou pauzu, ale nyní musí ještě 800 metrů vydržet. Míjím bunkr, bohužel čáry značící stovky metrů do cíle jsou schované pod sněhem. Vbíhám na cílovou rovinku a mám to nějakých 300 metrů do cíle. Koukám na hodinky, které ukazují čas 1:11 a pár sekund. Osobák to sice nebude, ale zlepšení času na této trati to rozhodně bude. 

Jak se blížím cíli, tak slyším povzbuzovat Zdeňku s Michalou Havlíčkovou. Cíl protínám v čase 1 hodina 12 minut a 25 sekund. Meziroční zlepšení o 2 minuty a 6 sekund při výrazně horších podmínkách. Jsem spokojen, ale nohy bolí, jak čert! Ani zbytek skupiny si nevedl špatně, zejména gratuluji Mírovi Nestlerovi, který poprvé překonal vzdálenost 15 kilometrů za 1 hodinu 37 minut a 28 sekund a ono se to nezdá, ale pět kilometrů navíc oproti standardní desítce je hodně znát. Zároveň gratuluji Zdeňce Karešové, která vybojovala třetí místo v kategorii na pětce!

Výborné 3. místo Zdeňky Karešové :-)
Výborné 3. místo Zdeňky Karešové :-)

Na závěr bych rád poděkoval Veronice Vágnerové za parádní závod a dále všem dobrovolníkům, protože bez vás by žádný závod nebyl! Za dva týdny se na Svádově opět uvidíme a tentokrát některé z vás dovedu do cíle půlmaratonu v limitu 2 hodiny (rychlíci toho mohou využít jako trénink před půlmaratonem v Praze :-) ). Již nyní se těším, tak se nezapomeňte zaregistrovat, ať je nás co nejvíce. 

Výsledky (10 km):
Poz.(celk./kat.) / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas
17./4. Vávrů Ivana 1988 15F39 TJ VTŽ Chomutov 01:06:48
28./10. Kreuzer Jan 1984 15M39 Chomutov 01:10:42
29./11. Holeček Jiří 1986 15M39 Běžci Chomutov 01:12:25
35./12. Vlach Michal 1972 15M49 Běžci Chomutov 01:13:35
43./1. Vítková Zuzana 1962 15F50 Most 01:16:34
46./5. Kareš Ladislav 1965 15M59 Běžci Chomutov 01:18:17 
53./14. Gruber Radek 1981 15M39 Nerez Trubka Jirkov (Běžci Chomutov) 01:24:32 
58./12. Vrbická Pavla 1985 15F39 Běžci Chomutov 01:28:16
65./16. Nestler Miroslav 1984 15M39 Běžci Chomutov 01:37:28

Výsledky (5 km):
Poz.(celk./kat.) / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
39./4. Havlíčková Michaela 1973 5F49 Triatlet Karlovy Vary 00:29:29   
42./1. Karešová Zdeňka 1968 5F50 Běžci Chomutov 00:30:18  
43./14. Švorcová Irena 1989 5F39 Šneci v Běhu 00:30:58 
51./16. Zedníková Jitka 1985 5F39 Rungo pro ženy 00:35:12

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky