Karlovarský "kros" na náhradní trati

18.11.2017

Datum akce: 18.11.2017
Délka trasy: 6 km
Pořadatel: Triatlet Karlovy Vary
Povrch: Zpevněný
Počet startujících (hlavní závod): 82

Stačila jedna SMS a o sobotním dopoledni bylo rozhodnuto. Nakonec jsem sice jel sám, ale to znamenalo, že jsem závod mohl absolvovat v závodním režimu. Čenda totiž v pozvánce na prodloužený víkend, kdy na pátek byl naservírován Běh 17. listopadu, na sobotu Karlovarský "kros" na náhradní asfaltové trati a v neděli Rašovická Lávka, napsal, že "běžet všechny tyto závody je pouze pro silné nátury." To nakonec zafungovalo jako hozená rukavice, výzva přijata!  

S Míšou - před startem
S Míšou - před startem

Cesta do Karlových Varů proběhla bez problémů, jen ten vítr byl celkem nepříjemný. Jelikož jsem minulý týden musel obětovat běžecké rukavice, tak bylo na čase pořídit si náhradu. V A3 Sport nic, v Hervisu nic, ale v Tchibu jsem byl úspěšný. Mé nové rukavice mají krásně křiklavě zelený pruh, který by mohl být dobře vidět :-) Následně se přesouvám k ostatním běžcům. Vidím pár tváří, které jsem viděl i včera v Kadani. To nemají dost? A kolik se z nich chystá zítra do Kadaně? Rozhodně to nebude Romana Lubinová, která hodlá zítra nasadit lyže a vyzkoušet zasněžení Fichtelbergu.

Po chvilce potkávám Michalu Havlíčkovou tradičně s foťákem. Je tu opět i početná skupina z Nové Role (NRR), ale nejčastěji tu řádí modrá barva domácích Triatletů. Já si mezitím jdu proběhnout Meandr a pak se vracím k prostoru startu a cíle. Když následně pozoruji dětské závody, tak musím uznat, že jsou velmi bohatě obsazeny. Děcka běží, jak o život a já jen obdivuji jejich vzorný běžecký postoj a vzorné zakopávání. Mám se ještě hodně co učit! 

Mezitím tápám, co na sebe. Je mi zima, vítr fouká a tak se rozhoduji, že si ponechám větrovku a na ní půjde tričko se startovním číslem. Jdu se naposledy ohřát do auta a pak volím ještě jedno krátké popoběhnutí před startem. Ve startovním hloučku cítím včerejší závod. Říkám si, že budu rád, když těch 6 kilometrů zvládnu za 30 minut, ale znáte mě, silnici já běhat pomalu nějak neumím a dávám do toho vše.

A je tu výstřel ze startovní pistole. Na rozdíl od předchozích dvou případů tentokrát start nezaspávám a běžím s rozumem. Začátek tolik nepřepaluji, ale schytávám od soupeře vpředu kopanec do levého kolena. Nenechávám se vykolejit, ale soupeři rozběhli závod velmi rychle.  Běžíme přes most na kolečko okolo Meandru a úvodní kilometrovník zvládám za 4:29 min/km. Včera jsem měl nohy jak dvě polena a dnes se jim překvapivě dobře běželo. Jen mi je trošku vedro. Ta větrovka nebyla dobrý nápad.

Start
Start

Vybíháme z Meandru vpravo směrem do města. Zde pomalu stahuji dvě soupeřky z NRR před sebou. Jedna z nich má čelenku z Chomutovského půlmaratonu a já se nyní chystám stíhat další soupeře před sebou. Nyní běžíme doslova pod třináctkou. Rozhodně znám atraktivnější místa, ale je to alespoň rovina. Míjím vyznačený druhý/čtvrtý kilometrovník. Kilometr mám za 4 minuty 21 sekund, ale rychleji to už nejde. Vybíháme totiž opět do otevřeného prostranství a tam už plně úřaduje vítr.

V protisměru běží nejrychlejší muž. Má odhadem kilometrový náskok. I já se pomalu, ale jistě dostávám k otočce a připisuji si čas 4 minuty a 35 sekund. Mám menší krizi. Rychleji se mi nechce, ale soupeři mají asi stejné problémy, neboť se dostávám před další dvojici, což je na úzké cyklostezce těsně za otočkou mírný problém, ale naštěstí se jednalo o ohleduplné závodníky.

Nyní se vracíme tou samou cestou a čtvrtý kilometr zvládám celkem pomalu, pouze v čase 4 minuty a 40 sekund. Ano, je cítit únava, do cíle zbývá už jen 2 kilometry, tak to nějak zvládnu. Nyní opět svítí sluníčko a je mi fakt vedro. Pátý kilometr zdárně překonán za 4 minuty a 30 sekund. Na Meandru se dostávám před jednu soupeřku a jednoho soupeře, ten mi to ale vrací po necelých 300 metrech a jeho tempo do cíle je už nad moje síly. I tak dobíhám v pěkném čase 27 minut a 1 sekunda! Téměř o 3 minuty rychleji, než byl můj dnešní cíl. Průměrné tempo 4 minuty a 30 sekund na kilometr také potěší.

S Míšou v cíli :-)
S Míšou v cíli :-)

Po závodě se ihned přesouvám domů. V 14:00 vybíhám s Verčou Endrštovou v rámci její přípravy na Karlovarský Půlmaratron do Bezručáku. Původní plán byl 12 kilometrů, ale vzhledem k tomu, že její maximální vzdálenost byla doposud 10 kilometrů, tak to zkracujeme na úroveň 11 kilometrů a necelých 200 metrů, aby byla absolvována delší část 2Runu. Výklus to byl krásném průměrném tempu 6 minut a 41 sekund na kilometru a nebýt 2x červené na semaforu, tak bychom byli měli průměr na kilometr o 7 sekund na kilometr rychlejší.

Večer čtu na facebookových stránkách Triatletkv, že náhradní trasa se zdá velmi zajímavá a že závod na stejné trati bude v příští sezóně uspořádán nový závod a kros příští rok bude opět krosem. Že bych si dal příští rok opět jednu rychlou silniční šestku?  

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky