Z tréninkového deníku osamělého běžce - 02/2019

04.03.2019

Časové období: Únor 2019
Zaměření: Obecná vytrvalost
Počet plánovaných kilometrů: 300 km
Skutečný počet kilometrů: 266,8 km
Nejdelší běh: 30,00 km
Počet aktivních dnů: 17
Počet závodů v měsíci: 2

Neděle 3.2.2019

Cíl: 25 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Chodníky pokryté prašanem 

V plánu je 25 kilometrů jako podpora dvou dobrých duší, co se připravují na svůj první maraton. Venku je čerstvá sněhová nadílka, tak to bude celkem zajímavé. Cítím se naprosto vyšťaven a včerejší absence běhu mi trošku nahlodává svědomí. Sraz máme v 14:00 a pár minut čekáme na Martina, pak se vydáváme směrem k Otvicím. Silničky s GTX membránou sice zaručují relativní sucho v botě, jenže s trakcí je to mnohem horší.

K přehradě je to OK, něco se láme ve Vysoké Peci. Běžet jen na snídani a bez vody není dobrý nápad, ale stále se snažím držet. U převaďáku si začínám pohrávat s myšlenkou, že bych si dnešních 25 kilometrů prodloužil na 30 kilometrů. Nejhorší je stoupák z Jirkova na Zahradní, ten mi vůbec nechutná. Pak běžíme podél Převaďáku až k Penny a dolů na Cihlářskou. Po 21 kilometrech mám pocit, že toho všichni máme dost.

U kurtů se rozhoduji o přídavek a opouštím mé spoluběžce a běžím na Domovinku. Ještě se držím, ale mám toho dost. Pořádná facka přijde po 25 kilometrech nastává krize, maratonská zeď z absence vody a oběda. Garmin ukazuje nízký stav baterie, běžím dál a je to jen a jen o egu. Přemýšlím, kudy to protáhnu. Kilometr před cílem už se vůbec nesoustředí a vymetám obří louži na kterou je i GTX membrána krátká.

Dobíhám naprosto bez energie, běžet 30 kilometrů na snídani a bez vody si troufne jen absolutní magor. Sníh sebral hodně energie, ale ty dlouhé výběhy jsou potřeba.

Vzdálenost: 30,0 km
Čas tréninku: 03:02:35
Tempo (prům): 6:05 min/km
Nejrychlejší km: 5:36 min
Nejpomalejší km: 6:57 min
Tepovka (prům/max): 153/166 

Úterý 5.2.2019

Cíl: 15 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Chodníky a silnice pokryté sněhem 

Vracím se pozdě z práce, takže před kroužkem nestíhám nic. Dávám si jen 3 kilometry oklikou na základnu. Všude je sníh, místy upravený, jinde ušlapaný. Původní plán na kroužek je přibližně 8 - 10 kilometrů směrem nad Domovinku, ale po vyběhnutí jej měníme na Bezručák.

Od Hřebíkárky je silnice upluhovaná, cyklostezka je trošku ušlapaná. Běžíme na druhý kilometr, chodidla dopadají každé jinak, ale není to zas tak hrozné, jen trošku silové. Dobíháme na druhý kilometr a otáčíme se zpátky. Cestou potkáváme hromadu běžkařů a zpátky se mi nohy podlamují mnohem více, běžíme tak=é výrazně rychleji. U Povodí Ohře vymýšlím, kudy to prodloužit, aby délka kroužku byla 10 kilometrů, u Dehtochemy to znamená běžet až na Zborovskou, po upraveném chodníku.

Dobíháme, všichni mají 10 kilometrů a já si k třinácti ještě dva přidávám. Při ukládání se mi vypnou Garminky, aktivita je ztracena. Čas byl 1:36 a nějaké sekundy, tak to zaokrouhluji na 1:37:00

Vzdálenost: 15,2 km
Čas tréninku: 01:37:00
Tempo (prům): 6:22 min/km
Nejrychlejší km: není k dispozici
Nejpomalejší km: není k dispozici
Tepovka (prům/max): není k dispozici 

Středa 6.2.2019

Cíl: 10 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Chodníky a silnice pokryté sněhem 

Na tomto povrchu se nedají běhat rychlé tréninky, tak si dávám volnou desítku do Bezručáku. Stále cítím únavu, se kterou bojuji již od minulého týdne. Běžím v podstatě stejnou trasu, jako včera, celou dobu mi padá čelovka do obličeje, tak ji po kilometru sundavám a držím v ruce. Povrch se za ten den nezměnil, jen ubylo běžkařů. Cítím se, jako kdybych měl celý Bezručák jen pro sebe.

Nahoru mi to moc nejde, celou dobu se mi podlamují kotníky a tak dávám pozor, abych nějak blbě nešlápl. Na otočce označkuji území a rozhoduji se srazit čas tréninku pod 1 hodinu, aktuálně jsem pozadu o 91 sekund.

I dolů volím spíše opatrnost, jde to však mnohem snadněji. Místy mají kotníky namále, naštěstí jsou mnohem pevnější, jak před třemi lety. Tempo klesá k 5:20, rozdíl oproti běhu nahoru je tak přibližně v jedné minutě na kilometr. Mohl bych běžet rychleji, ale na tomto povrchu se mi nechce. Dobíhám domů v čase 57 minut a 32 sekund a nejen, ze jsem stáhl ztrátu, ale ještě jsem si naběhal k dobru téměř 2,5 minuty.

Vzdálenost: 10,0 km
Čas tréninku: 00:57:37
Tempo (prům): 5:45 min/km
Nejrychlejší km: 5:05 min
Nejpomalejší km: 6:21 min
Tepovka (prům/max): 147/159 

Čtvrtek 7.2.2019

Cíl: 12 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Ledovka

Už samotná cesta domů byla adrenalin, je okolo nuly a prší, to nemůže dopadnout dobře. Vybíhám a chci běžet stejné 3 kilometry, jako v úterý, jenže to (omlouvám se za použitý výraz) kurevsky klouže. Běžím jen dva kilometry a čekám, zda někdo dorazí na kroužek.

Čekám do 18:02, nikde nikdo, tak běžím, respektive se o běh pokouším. Je to o zlomeninu, ale ego mi říká, že musím naběhat alespoň 5 kilometrů, jinak se nemám vracet domů. Běžím a v hlavě si promítám, kudy běžet, aby to minimálně 5 kilometrů bylo. Před základkou mi pípne čtvrtý kilometr, tak se stáčím a běžím domů.

Takto náročných 5 kilometrů jsem snad zatím nikdy neběžel.

Vzdálenost: 5,17 km
Čas tréninku: 00:37:47
Tempo (prům): 7:17 min/km
Nejrychlejší km: 7:03 min
Nejpomalejší km: 7:41 min
Tepovka (prům/max): 127/136

Sobota 9.1.2019

Cíl: 20 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Silnice pokryté sněhem, mokrý asfalt, ledovka

Jsem vzhůru již od půl šesté, tak se rozhoduji vyběhnout již před osmou. V hlavě mám plán spojit dvě trasy a pak dohnat zbylé kilometry. V minulých týdnech byly víkendové dlouhé výběhy o samotě velmi obtížné, prostě se mi nechtělo běžet a minulou sobotu jsem pro jistotu nevyběhl vůbec. Tentokrát jsem se překonal, v hlavě se mi totiž po celou dobu opakovala jedna písnička...

I got guns in my head and they won't go
Spirits in my head and they won't go
I got guns in my head and they won't go
Spirits in my head and they won't

V Bezručáku volím silnici, je upluhovaná a myslím, že úterní a středeční trénink kotníků byl dostačující. Vůbec nevím, jakým tempem běžím. Zima dělá Garminkám špatně, tak je mám zakryté. Běžím jen na dobrý pocit. Opět mám Bezručák sám pro sebe, nikde ani noha a zejména prozatím ani žádné auto. Běžím až za prvák k odbořce na Blatno, kde označkuji území a běžím zpátky.

Dolů se mi běží pěkně, Zažívám naprostou svobodu, jen já s mými myšlenkami. Najednou koukám, že už jsem za bunkrem a v zatáčce potkávám první auto, po chvilce ještě jedno. U Povodí Ohře mám první desítku za sebou a nyní je na řadě ta druhá, mířím na Domovinu a pak mě čeká táhlé stoupání směrem k Černovičáku. Zde už ty kotníky trošku procvičuji, kopec je to hnusný a já se cítím jako šnek.

Když dosáhnu nejvyššího bodu, tak už vím, že to bude jen pohoda. Od odbočky je cesta upravená, přes cestu přeběhne srnka a já přemýšlím o tom, že v podstatě běh je přirozený. Malé děti běhají, dokud je systém nepřinutí sedět...

Za Černovičákem je asfalt pokrytý zmrzlým uježděným sněhem. Na tomto úseku si to moc neužívám, naštěstí moc dlouhý není. Nyní je to jednoduché, Alešovka, kde běžím po asfaltu a pak k Penny. U Dechtochemy mám již 18,5 kilometru tak jsem si za Prvákem k odbočce nahnal nějaké metry k dobru. Běžím po cyklostezce, ale nemusím až k úrovni Čelakovské. Stačí po silnici na Škroupovu a pak se otočit směrem k Blatenské. Chvilku pak čekám na semaforech na Moravské, poskakuji, ale garminky nevypínám. Dobíhám a koukám na výsledný čas 1:52:55, trošku rychleji. než jsem odhadoval. Mít 20 kilometrů v nohách před desátou ranní se mi snad zatím nikdy nepovedlo.

Vzdálenost: 20,13 km
Čas tréninku: 01:52:55
Tempo (prům): 5:37 min/km
Nejrychlejší km: 5:16 min
Nejpomalejší km: 6:18 min
Tepovka (prům/max): 149/163

Neděle 10.2.2019

Cíl: 20 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Mokrý asfalt, ledovka, sníh, bláto

Z Chomutova do Mostu. Vím, kudy se tam dostanu, ale nikdy jsem to prakticky neběžel. Je nás početná skupina z Mostu, Jirkova, Rané u Loun a cesta před námi pokrytá ledem. Nejhorší úsek máme hned na úvod podél Zooparku až k Otvicím. Klouže to, místy je to zmrzlé po oblevě. Situace se trošku zlepšuje na Otvické cyklostezce, ale i tam je místy obtížné najít suchou stopu.

Od Otvic už volím místo strategicky vzadu s Lenkou Jandovou. Hodlám dnešek využít na trénink v nízké tepovce a její tempo okolo 6:40 mi na tento účel perfektně vyhovuje. Paradoxně nejlépe se běží přes hráz, mokrý asfalt a ani křivá betonka nevadí, kotníky to zvládají dobře.

Podél trati je to zase až k nádraží zmrzlé. Mírné stoupání je tak obtížnou záležitostí. Po nádraží se situace zlepšuje a strojvůdci projíždějících vlaků houkají na pozdrav, díky. Takto běžíme 3 kilometry, než se napojujeme na panelku. Tam začíná další úroveň hororu. Bláto, louže, klouzačka. V jednom místě mám pocit, že bychom měli odbočit, zbytek však běžel po panelce a má intuice mi dává za pravdu. Minimálně kilák navíc.

Zde naše tempo na chvostu pole uvadá. Mám pocit, že toho Lenka má už dost a ani se jí nedivím. Vždyť včera běžela skoro 30 kilometrů, pak si k tomu přidala 5 kilometrů s manželem. Já s mými včerejšími 20 kilometry jsem v podstatě svěží, jen kdyby mě netahalo to levé lýtko. Sám bojuji s pocitem hladu. Snídal jsem 3 hodiny před výběhem, ovesná kaše a 3 tousty namazané marmeládou asi na takový výběh nestačí.

Za Komořany volíme asi o kilometr delší, ale mnohem bezpečnější cestu. Upřímně se těším do cíle. Pomalý běh mi nevadí, ale dá mi zabrat mnohem více, než kdybych běžel ve svém komfortním tempu okolo 5:20 - 5:30 na kilometr. Přes lávku jdu a pak se rozbíháme zase jak vylezeme na stráň. Poslední blátíčko a už jsme skoro v cíli. My běžíme rovnou, zbytek skupiny si přidává 2 kilometry na Matyldě.

Vzdálenost: 22,27 km
Čas tréninku: 02:33:11
Tempo (prům): 6:53 min/km
Nejrychlejší km: 6:09 min
Nejpomalejší km: 7:17/8:24 (přes lávku) min
Tepovka (prům/max): 124/138

Úterý 12.2.2019

Cíl: 8 kilometrů
Zaměření: Rychlost
Povrch: Asfalt

Před kroužkem mám přibližně hodinu času, tak se rozhoduji ji využít na trénink úseků. Mířím na Domovinku a na ní si dávám 100 metrové úseky sprintem s 430 metrovým meziklusem. Odhadem stihnu 8 úseků. První čtveřice jde podle plánu, u druhé cítím, že už pomalu dochází síly.

Ještě bych rád dva úseky přidal, jenže musím spěchat na základnu.

Celková vzdálenost: 8,02 kilometrů
Čas tréninku: 01:00:24
Tempo: 6:05 min/km
Nejrychlejší úsek: 0:15.8 min
Nejpomalejší úsek: 0:16.8 min
Tepovka (prům/max): 142/172

Kroužek

Cíl: 7 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Asfalt

Na kroužek dobíhám včas. Dnes budeme jen 4 pánové a jeden pes. Na Adamovu žádost vymýšlím trasu tak, aby se mohl včas odpojit směrem k Filipovým rybníkům. Běžíme takové relaxační tempo, které snad zregeneruje mé nohy, co dostali pár minut předtím řádně zabrat.

Tempo nám určuje hlavně Míša, čtyřnohý doprovod Adama a vypadá to, že jí běh hodně baví. Já jsem rád, že neběžíme naplno, ale i tak kmitáme tempem okolo 6:30. Adam se s námi loučí u Povodí Ohře a mi poslední kilometr nějak zrychlujeme až na tempo okolo 5:10.

Celkem naběháno 15 kilometrů. Pokud čas dovolí, budu si dávat v úterý před kroužkem podobné tréninky se zaměřením na rychlost.

Vzdálenost: 7,02 km

Čas tréninku: 00:45:08
Tempo (prům): 6:26 min/km
Nejrychlejší km: 5:10 min
Nejpomalejší km: 6:42 min
Tepovka (prům/max): 133/144

Středa 13.2.2019

Cíl: 10 km (kopečky + výklus)
Zaměření: Síla
Povrch: Asfalt

Nemám žádný pevný rozvrh, v hlavě se mi rodí myšlenka zkusit kopeček za budovou Povodí Ohře. Je to takový sympaťák, co má při délce 150 metrů jen 7 metrů převýšení a na posledních 20 metrů se v podstatě narovnává.

Kdybych věděl, do čeho jdu. Plánuji 5 x 5 výběhů, které odděluje 2 minutová pauza na zklidněni. Vzhledem k mírnému profilu lze tento kopeček vyběhnout sprintem a o to to více bolí. Po třetím opakování mi to nechutná.

Po pauze se už vůbec nechce, nohy tuhnou, tepovka letí vzhůru. Bolí to, nohy jsou už ztuhlé, lýtka bolí. Ke konci mám pocit, jako bych už vyčerpal veškerou energii a i čas padá o takové 2 sekundy dolů. Následný výklus domů. V nohách mám 5,6 kilometrů.

Následuje volný pětikilometrový klus. Když běžím nad 6 minut, tak to bolí, rychlejší běh běh bolí paradoxně méně, ale mám pocit, jako bych za sebou ty nohy vlekl. Po absolvované pětce toho mám fakt plné zuby.

Kopečky

Tempo (prům): 6:17 min/km
Počet opakování: 5 + 5
Nejrychlejší úsek: 33.6s
Nejpomalejší úsek: 36.1s
Tepovka (prům/max): 149/179

Výklus

Vzdálenost: 5,13 km
Čas tréninku: 00:29:09
Tempo (prům): 5:41 min/km
Nejrychlejší km: 5:30 min
Nejpomalejší km: 5:50 min
Tepovka (prům/max): 150/159

Čtvrtek 14.2.2019

Cíl: 15 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Asfalt

Po práci jsem nějaký líný, vybíhám až 30 minut před kroužkem a beru to oklikou, aby to dalo 4 kilometry. Spěchám, abych stihl sraz z Míšou Fauovou. Nohy bolí. První 4ka je za mnou v čase 23:25.

Na kroužku je nás mnohem více včetně tech, co dlouho neběhali. Rozběhnout se a běžet v tempu nad 7 minut na kilometr pekelně bolí. Ty včerejší kopečky jsou hodně znát. Vůbec mi to nechutná a v podstatě celý běh trpím. Přesto si po 7 kilometrech (které vykreslují na mapce srdíčko) v čase 48:18 přidávám ještě 4 kilometry po stejné trase, jako jsem běžel na kroužek.

Ty pojmu celkem svižně, bolí to mnohem méně, ale stále to bolí. Tento trojblok dal tělu zabrat a je vyždímané do mrtě. 4 kilometry mám za sebou v čase 22:16 a mám toho vážně dost.

Vzdálenost: 15,10 km
Čas tréninku: 01:33:59
Tempo (prům): 6:13 min/km
Nejrychlejší km: 5:03 min
Nejpomalejší km: 7:18 min
Tepovka (prům/max): 137/160

Sobota 16.2.2019

Cíl: 30 km
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Asfalt

Už v noci cítím, že něco není dobře. Probouzím se až v 7 ráno a vůbec se mi nechce běžet. Sraz s Michalem máme v 8:00 na základně a už od prvních kroků bojuji. Levé lýtko je na solidně na kaši, tělo je unavené. Michal si záhy všímá, že mi to dneska nechutná. Po dvou kilometrech mám chuť to vzdát, tělo nespolupracuje.

Doběhneme do Spořic, kde se rozdělujeme. Michal jde podle plánu, já si říkám, že alespoň tu desítku dám. Začíná, tak si sundavám větrovku. Běžím dál, ale po dalším kilometru zastavuji. 5 minut pošlapuji a nechávám na sebe dopadat paprsky slunce. Ještě nikdy se mi nestalo, že by mi běh takto nechutnal. Mám to zapotřebí? Běh vzdávám a jdu domů pěšky...

Vzdálenost: 5,57 km
Čas tréninku: 00:33:11
Tempo (prům): 5:58 min/km
Nejrychlejší km: 5:35 min
Nejpomalejší km: 6:15 min
Tepovka (prům/max): 136/148

Neděle 17.2.2019

Dopoledne

Cíl: 10 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Asfalt

Ráno se probouzím, je mi nějak ouvej. Cítím se, jako by se o mě pokoušela teplůtka. V plánu mám vyběhnout až odpoledne, říkám si však, že po včerejší mizérii bude potřeba přidat nějakých těch 10 kilometrů a tak běžím ke starému atleťáku.

Když vidím tu skvadru, tak je mi zle. Naštěstí rychlíci mají jiné plány a já běžím s trenérem Brůžkem a Jirkou do Bezručáku. Tempo zvládá i mé bolavé lýtko, ryze konverzační. Původně mám v plánu se na druhém kilometru otočit, vzhledem k tomu, že Jirka má dnes v plánu 12ku, tak mě ty dva kilometry navíc snad nezabijí.

Dobíhám a doma si za odměnu dávám ještě 3 dvouminutovky prkna. Čas je velmi relativní, i dvě minuty mohou trvat nekonečně dlouho!

Vzdálenost: 12,24 km
Čas tréninku: 01:10:13
Tempo (prům): 5:44 min/km
Nejrychlejší km: 5:15 min
Nejpomalejší km: 6:05 min
Tepovka (prům/max): 143/153

Odpoledne

Cíl: minimálně 10 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Asfalt

K obědu si dávám jen ovesnou kaši, snad to bude stačit. Hlavním cílem je změřit trasu pro "Dromoligu". Nejprve musíme doběhnout na cílovou rovinku a musím uznat, že slunce má sílu. Na cílovku je to 3,9 kilometrů a mě zajímá, kolik je to k výjezdu z boxů a zpátky na startovní čáru. Je to přibližně 700 metrů. Pak sundavám

Začíná první kolečko, které běžím s Michalem. Snažím se o závodní stopu, nejkratší možnou trasu a cítím se jako pilot monopostu. S Michalem probíráme tématicky F1čky. Čas pětky 27:03.

Druhé kolečko je validační. běžím jej s Láďou Štolfou a kecáme o tréninku na maraton, o tempových bězích apod. Ani to nevypadá, ale běžíme naprosto v klidu v tempu půlmaratonu na 1:50. Kolečko zvládám za 25:57 a rozdíl necelých 10 metrů. Trasa na "Dromoligu" je asi vymyšlená.

Už na závěr druhého kola cítíme výrazné ochlazení, následně dolkušeme v trojici zpátky na polygon. Pohodových 17 kilometrů a nějaké drobné, dnes celkem 29,5 kilometrů. Beru to jako dobrý reparát za včerejší mizérii.

Vzdálenost: 17,26 km
Čas tréninku: 01:36:00
Tempo (prům): 5:33 min/km
Nejrychlejší km: 4:59 min
Nejpomalejší km: 6:37 min
Tepovka (prům/max): 144/160

Úterý 19.2.2019

Cíl: 6 kilometrů
Zaměření: Regenerační běh
Povrch: Asfalt

V plánu je mimořádná akce - podpoření STG Spořice v rámci Spartanské Odysei. PO masáži jsou nohy dokonale ztuhlé, tak jsem rád za možnost krýt to vše hezky zezadu.

Každý krok bolí a ani tepovka nejde vůbec dolů. Být to běh osamotě, tak se na to vykašlu. Pomalý běh mi nechutná tak, jak jsem myslel. Po šesti kilometrech sedám do auta a hurá do Chomutova na regulerní kroužek.

Vzdálenost: 6,16 km
Čas tréninku: 00:39:29
Tempo (prům): 6:24 min/km
Nejrychlejší km: 5:58 min
Nejpomalejší km: 6:48 min
Tepovka (prům/max): 131/153

Kroužek

Cíl: 10 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Asfalt

Kroužek je v podstatě jen ve dvou - já s Martinem. Rozběhnutí směr Otvice bolí, ale jak se dostáváme do tempa, tak přestávám tu bolest tolik vnímat. U Otvické zóny chvilku bloudíme, je to tam rozkopané.

Následně se dostáváme do tempa, ale já cítím únavu. Nohy se vlečou a jenom hlava si to chce prodloužit na 10 kilometrů. Jak zbytečné je se honit za kilometry. Po doběhnutí se cítím naprosto bez energie.

Vzdálenost: 10,37 km
Čas tréninku: 01:03:03
Tempo (prům): 5:53 min/km'
Nejrychlejší km: 5:41 min
Nejpomalejší km: 6:11 min
Tepovka (prům/max): 138/155

Středa 20.2.2019

Cíl: 8-12 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Asfalt

Nohy mám absolutně na kaši, levé lýtko je na "maděru". Rád bych doběhl na úroveň prvního mlýnu, nebo vymyslím okruh přes město. Rozbíhám se a od začátku bojuji. V Bezručáku vidím cyklostezku pokrytou ledem, po silnici se mi takto pozdě běžet nechce, tak se stáčím do města.

Cestou potkávám Kubu, tak běžím asi kilometr s ním. Chtěl bych déle, ale vůbec to nejde. Tahají mě šíleně achilovky. Nyní je to už o vůli, vymýšlím trasu tak, aby z toho bylo alespoň 8 kilometrů. Z tohoto běhu mám naprosto špatný pocit, něco podobného, co jsem zažíval na podzim. Tento měsíc rozhodně 300 kilometrů neuběhnu, nestojí mi to za to.

Vzdálenost: 8,00 km
Čas tréninku: 00:52:31
Tempo (prům): 6:34 min/km
Nejrychlejší km: 6:06 min
Nejpomalejší km: 6:56 min
Tepovka (prům/max): 127/145

Čtvrtek 21.2.2019

Cíl: 8 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost + Síla
Povrch: Asfalt

Další běh v rámci Spartanské Odysei, tentokrát na podporu STG Chomutov. Nohy mě bolí ještě více, jak včera a vím, že dnes to bude jen o vůli. Mám li být upřímný, tak bych se na tento běh nejraději vykašlal. Tělo mi dává jasný signál, že má dost. Do toho mě pálí žáha.

Vybíháme směr Eldorádo, kde je Workoutové hřiště a mě bolí každý krok. Obě achilovky, levé lýtko, to je nejčastější zdroj bolesti. Zejména ten výšlap od Březenecké dává zabrat. Na místě se dozvídáme, co budeme dělat za cviky a kudy se běží kilometrové kolečko.

Cviky alespoň protáhnou trošku namožené svaly a kupodivu mi nevadí, to ten běh. Přestává mi vadit až po cestě zpátky a ke konci si to prodlužuji, ať mám alespoň desítku. Před víkendovou desítkou mám obavy, zda vůbec má cenu běžet. Aktuálně se mi vůbec nechce.

Vzdálenost: 10,05 km
Čas tréninku: 01:05:39
Tempo (prům): 6:32 min/km
Nejrychlejší km: 6:03 min
Nejpomalejší km: 6:59 min
Tepovka (prům/max): 134/160

Sobota 23.2.2019

Závod: PBT Vaší Ligy IX #3
Vzdálenost: 10 km
Povrch: Asfalt

Dlouho jsem se rozhodoval, zda jej vůbec mám běžet. Nakonec však zvítězila touha po běhu. Po úvodních metrech jsem usoudil, že vlastně dneska ani závodit nechci, počkal jsem na PTho a rozhodl jsem se mu dělat osobního tempaře. Osobák něco nad 51 minut, tak proč to nezkusit pod 50?

Pozvolný začátek rozhodně nebyl na škodu, od třetího kilometru jsem PTmu řekl, ať nekouká na hodinky a začal jsem pozvolna zrychlovat.

Pátý kilometr jsme už měli pod 5 minut a na otočce ztrátu asi 45 sekund na čas za rovných 50 minut. Tempo už jsme nepolevovali, ba naopak! Postupně jsme se vypracovali na 4:40 a povzbuzovali soupeře okolo. Jirku Maška jsme dohnali na osmém kilometru a stále to šlo!

PT si nechal na závěr dostatek energie a v cíli z toho byl výborný čas pod 49 minut! Parádní práce!

Po vyklusání nám naše znavené nohy osvěžila Vltava, prostě parádní dopoledne na Braníku.

Celkem naběháno: 15,15
Čas závodu: 00:48:45
Tempo (prům): 4:53 min/km
Nejrychlejší km: 4:21 min
Nejpomalejší km: 5:20 min
Tepovka (závod) (prům/max): 161/179
Tepovka (rozklus) (prům/max): 140/150
Tepovka (výklus) (prům/max): 140/149

Neděle 24.2.2019

Závod: ZBP 2018/2019 #18 - Běžecký Dvouboj
Vzdálenost: 3000 m + 800 m
Povrch: Tartan 

Závěrečný podnik Zimního Běžeckého Poháru byl zároveň mou první letošní účastí.Přijel jsem naprosto bez ambic a nakonec to tak zlé nebylo. Obě dostane jen o 3 sekundy pomalejší, jak vloni.

To není zas tak zlé, ale ke spokojenosti mám ještě hodně daleko.

Celkem naběháno: 7,6 km
Čas závodu (800m): 00:03:07.9
Čas závodu (3000m): 00:12:31

Úterý 26.2.2019

Cíl: 10 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Asfalt

V práci se zdržuji déle, intervalový trénink před kroužkem je tedy pasé. Dnes čekáme na kroužku 2 nové tváře a nakonec jsou to 3 nové tváře z nichž jedna "němá" v podobě psí slečny.

První část je ve volném tempu k Otvické Vodárně. U přejezdu k Bandě chytáme červenou a musíme čekat, než projede vlak. Tempo máme solidní, rozhodně to není plánovaných 7 minut na kilometr a trasu 5,1 kilometrů zvládáme za 33 minut.

Pět kilometrů je pro mě málo, tak si přidávám dalších 5 kilometrů, které jsou však z počátku mnohem pomalejší a abych byl upřímný, tak mi běh kolem sedmi minut na kilometr vůbec nechutná. Po 3,8 kilometrech běžím domů a tam už volím svižnější tempo, při kterém dokonale cítím těch včerejších 40 minut na veslařském trenažeru.

Celkem naběháno: 10,29 km
Čas tréninku: 01:06:15
První část kroužku: 5,03 km
Čas tréninku: 00:33:02
Tempo (prům): 6:26 min/km
Nejrychlejší km: 6:20 min
Nejpomalejší km: 6:41 min
Tepovka (prům/max): 127/139

Přídavek: 5,15 km
Čas tréninku: 00:33:13
Tempo (prům): 6:27 min/km
Nejrychlejší km: 5:45 min
Nejpomalejší km: 7:01 min
Tepovka (prům/max): 133/149

Čtvrtek 28.2.2019

Cíl: 15 kilometrů
Zaměření: Obecná vytrvalost
Povrch: Asfalt

Ve středu mě přemohla obrovská únava a bolehlav, rozhodnu se nevyběhnout. Ve čtvrtek mám v plánu 15 kilometrů, nejprve však běžím na atletický kroužek, mám to tam 3,8 kilometrů a zdržím se tam přibližně hodinu. Následně mám čas, tak běžím na základnu oklikou, která mi zabere 6 kilometrů. Nohy jsou nějaké unavené, nejvíce mě trápí ta levá, která odmaká vždy nejvíce práce.

Kroužek mám v plánu lehčí, jen přibližně 6 kilometrů, běžíme na Domovinku pohodovým tempem, jen ta tepovka na to vůbec nevypadá. Zdá se, že bojuji s jarní únavou, nohy se vlečou a já jsem ke konci rád, že to mám za sebou. Přesto je lákavá myšlenka poslední den v měsíci zaokrouhlit na 20 kilometrů a tak doprovázím Štepánku domů.

Poslední kilometry měsíce vůbec nechutnají, ploužím se. Měl bych více poslouchat své tělo a nedat na své ješitné ego.

Celkem naběháno: 20,47 km
Čas tréninku: 02:18:18

Shrnutí

První třetina měsíce byla v pořádku v nastoleném trendu z předchozího měsíce. Pak se něco zlomilo. Charakterizoval bych to jedním slovem - únava. Přišla s oteplením v době, kdy jsem zvýšil intenzitu rychlostních tréninků a od té doby jsem se většinou trápil.

Bolístek je čím dál více a za mnohé si mohu sám tím, že flákám protahování. Nejkritičtější je zejména levá noha v oblasti lýtka a pak obě stehna, kde se skrývá parádní skupina spouštěcích bodů. Návrat do top formy se tedy musí odložit a budu asi mít co dělat, abych začátkem dubna uběhl maraton za 1:40!

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky