ZBP 2017/18 #14 - Lomazická stezka

28.01.2018

Datum akce: 28.1.2018
Délka trasy: 8,300 km
Kategorie: C
Povrch: Asfalt / Terén v poměru cca 50:50
Počet startujících (hlavní závod): 149

Nedělní dopoledne je již tradičně ve znamení Zimního Běžeckého Poháru a ač se po pátečním "mučení" ve Sweep Ultimate Gym a včerejší desítce v Praze cítím naprosto rozlámaný, tak sedám do přesouvadla a hurá na čtrnáctý díl "nekonečného" seriálu ZBP, který má dnes název Lomazická Stezka.

Poučen z loňského ročníku, kdy jsem nazul silniční boty, jsem letos vzal své neoblíbené tereňačky a tu malou ztrátu tempa (a o to větší ztrátu vzorku na podrážce) raději obětuji. Když se jdeme s Michalem Luxou proběhnout, tak cítím zadní strany stehen z pátečního dead liftu a kupodivu i prsních svalů, ty jsem včera tolik necítil. Bude to zajímavé.

Dnešek přilákal opět velké množství běžců a poprvé jsme v letošním kalendářním roce přivítali i Nelu Kristenovou, jejíž kotník byl preventivně zafixován nejen tejpy. Když se mě Michal před závodem ptal, jakou mám na dnešek strategii, tak jsem odpověděl, že žádnou. Poběžím na pocit a když jsme vystartovali, tak se mi to zdálo sakra rychlé, úvodní tempo ke Splitu bylo na hranici 4 minut na kilometr! Takové tempo neakceptuji!

I tak je ten úvod pekelně rychlý a až k terénnímu úseku pelášíme hluboko pod 5 minut na kilometr. Přes silnici řídí dopravu Policie ČR a my můžeme v klidu přeběhnout silnici a následně po schodech dolů. Začátek terénního dobrodružství je hodně bahnitý. Všichni běžíme víceméně rovnoměrným tempem. V jednom místě se mi nebezpečně podlamuje pravý kotník, až se mě Péťa Brabec ptá, zda je všechno v pořádku. Naštěstí se svalstvo v této oblasti trošku zpevnilo a tento incident zůstal bez následků.

Po chvilce dobíháme k místu, kde se cestičkami musí zdolat deset výškových metrů. Zde mi to vloni na silničkách neskutečně klouzalo, nyní to byl obyčejný výšlap, ale pár rychlíků toho využilo, aby získalo nějaké pozice k dobru, já mezi nimi tentokrát chyběl, nohy to už nedávaly. Následně chvilku na asfalt a pak opět terénní seběh, paráda. U vodní elektrárny zase nastupuje více jak kilometr dlouhý asfaltový úsek a já jdu před Michala Havlíčka z ACES TEAM Karlovy Vary.

A nyní opět do terénu. Vůbec se mi nechce. V nohách začínám pociťovat únavu, je toho už moc. Předbíhám jednoho běžce a stále udržuji konstantní odstup na skupinku s Jirkou Vadlejchem, Petrem Brabcem a Jirkou Malinou. Vybíhám schody a musím čekat, nejprve autobus a za ním hned osobní auto, toto desetisekundové stání doslova přišpendlí mé nohy.

Vzadu čekám, než projede autobus :-(
Vzadu čekám, než projede autobus :-(
A těžce vybudovaný náskok je ztracen.
A těžce vybudovaný náskok je ztracen.

Do cíle zbývá asi 1,5 kilometru a naděje, že bych dohnal skupinku vpředu, je ztracená. Nohy jsou ztěžklé a nechce se jim.  Tempo klesá a jsem rád, že jej udržuji pod 5 minutami. Na cyklostezce se musím sklonit hned před čtveřicí soupeřů, ten autobus s osobákem a desetisekundové stání vyšlo pěkně draho. V úseku od Splitu získávám alespoň jednu pozici na úkor Petra Kubálka a celý závod absolvuji za 41 minut a 39 sekund. Nebýt včerejšího tempo-tréninku formou závodu, mohlo to být možná i o minutu rychlejší, ale jet do Prahy byla moje volba, takže žádné výmluvy!

Porovnání s loňským ročníkem potěší, zejména na úvodní asfaltové části, která byla vloni suchá, v terénu naopak velmi pomohla vhodná obuv.
1. kilometr - 4:45 / 4:16 - rozdíl 29 sekund
2. kilometr - 5:22 / 4:52 - rozdíl 30 sekund
3. kilometr - 5:35 / 4:55 - rozdíl 40 sekund
4. kilometr - 8:45 / 6:45 - rozdíl 120 sekund
5. kilometr - 4:56 / 4:34 - rozdíl 22 sekund
6. kilometr - 5:52 / 5:03 - rozdíl 49 sekund
7. kilometr - 5:46 / 5:21 - rozdíl 25 sekund (a 10 sekund zdržení kvůli dopravě)
8. kilometr - 4:57 / 4:50 - rozdíl 7 sekund
Závěr - 1:11 / 1:04 - rozdíl 7 sekund
Celkový rozdíl: 5 minut 27 sekund 

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
43. Luxa Michal 1990 MA Běžci Chomutov 0:39:11
46. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:39:19
57. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 0:40:57
66. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 0:41:39
89. Beck Pavel 1975 V1 Běžci Chomutov 0:44:54   
92. Vlach Michal 1972 V1 Běžci Chomutov 0:45:35
94. Gruber Radek 1981 MA Běžci Chomutov 0:46:02   

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky