ZBP 2017/18 #15 - Běh přes Strážiště

04.02.2018

Datum akce: 04.02.2018
Délka trasy: 5,200 km
Kategorie: C
Povrch: Terén / Asfalt v poměru cca 40:60
Počet startujících (hlavní závod): 124

Včera jsem si na Miladě potvrdil, že dnes to v Kadani půjde. Ranní tepová frekvence měla dnes přívětivější hodnotu okolo 55 úderů za minutu, takže bych do toho mohl jít v téměř závodním tempu. Hlava sice velí, kašli na to, ale poslední dobou ji velice rád ignoruji. Cítím se celkem dobře a zdá se, že kašel je již na ústupu. Dnes bych jel tak i tak, i kdybych si to měl jenom projít.

Vloni se hlavního závodu účastnilo pouze 84 závodníků (za nás pouze Jirka Runt, Anička Mertlová a já) a je záhadou, proč je v tomto závodě tak nízká účast. Letos jsme všichni vyslyšeli Čendův apel a bylo nás hned 124! Přesto dvě pozice k dobru byly dány faktem, že chyběl fenomenální Borek Požár a Tomáš Kujíček.

Startujeme, prodírám se vpřed, ale po chvilce musím zvolnit. Tempo okolo 4:10 min/km je nad mé aktuální možnosti a odevzdávám několik získaných pozic. Druhý dech opět chytám až na asfaltu, přesto nejedu na plno a z kopečka dolů se spíše šetřím. U zahrádek nás čeká nepříjemné asfaltové stoupání a téměř na jeho vrcholu před vbíháním do terénu i Jirka Vlasák s foťákem. Vidím vpředu Zuzku Vítkovou, Petra Brabce a snažím se je pomalu dohánět.

V těchto místech jsem vloni trpěl, nyní se mi to nezdá tak zlé. Stačí se dostat nahoru a pak je to dlouho celkem rovinka, možná i mírně dolů. Jenom ta cesta je úzká a tak si choutky na zisk pozic musím nechat na sbíhání do cíle. Předtím však následují dva celkem prudké stoupáky. Ty zvládám a hurá dolů v závětří za Michalem Havlíčkem. Ke konci to nepříjemně klouže, dá se to však zvládnout.

Rovinku nyní dávám trošku pomaleji, jen v tempu 4:40 min/km. Nechci, aby se opakovala situace z minulého kola. Postupně dobíhám skupinku vpředu a dolů využívám délku svých kroků. Až do stoupání předbíhám dneska parádně běžícího juniora Standu Zelenku (r. 2003) a na závěr stoupání se dostávám i po bok Zuzky Vítkové. Dnes jsem o trošku rychlejší já, jelikož jsem včerejší Milada Winter Run neběžel naplno a jsem tak méně unavený.

Opět nahoru, Vlasta Březina mi utíká a já ani nemám potřebu jej dohánět. Dneska mu to běží mnohem lépe. Úzkou cestou ke dvou stoupání slyším za mnou kroky. Před prvním z nich se mi opět podlamuje kotník, ten samý, jako minulý týden při Lomazické stezce, naštěstí i tentokrát bez následků (bohužel Michala Čádová dnes takové štěstí neměla). Následně svou pozici přepouštím Janu Bambasovi. Při sbíhání do cíle jdu již na jistotu a dobíhám v čase 26 minut a 45 sekund. Oproti loňsku parádní zlepšení o čtyři a půl minuty, vloni jsem tento závod musel asi strašně flákat!

Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas
40. Fialka František 1975 V1 Běžci Chomutov 0:25:16 
42. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:25:27 
48. Luxa Michal 1990 MA Běžci Chomutov 0:25:48
59. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 0:26:45
61. Vítková Zuzana 1962 ŽV Most 0:26:57
77. Vlach Michal 1972 V1 Chomutov 0:28:49
98. Mertlová Anna 1979 ŽV Běžci Chomutov 0:32:43  
115. Havlíčková Michaela 1973 ŽV Triatlet Karlovy Vary 0:37:20 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky