ZBP 2017/18 #7 - Běh kolem Špičáku

10.12.2017

Datum akce: 10.12.2017
Délka trasy: 8,09 km
Kategorie: C
Povrch: Silnice + terénní vložky
Počet startujících (hlavní závod): 146

Ráno se probouzím a necítím se zcela ve své kůži. Asi jsem včera trošku prochladl a něco se o mě pokouší, nevím. Přesto se rozhoduji, že se do Kadaně vydám, jelikož nás čeká asi poslední závod v letošním kalendářním roce, kde mohu zaběhnout relativně dobrý výsledek, jen kdyby tam nebyl ten rozhazovač tempa na pátém kilometru.

V předchozí sezóně to byl závod plný sněhu, který zejména zpomaloval během terénních částí závodu a i nyní napadlo trošku sněhu, oproti loňsku se však jedná o zanedbatelné množství. Necelou půlhodinu se jdu rozeběhnout se Zuzkou Vítkovou, což se pomalu stává takovou tradicí :-), nohám se však dneska do pohybu moc nechce. Možná jsou to ty včerejší kilometry, nebo možná jenom hlava nechce spolupracovat a do toho cítím trošku levý nárt. Tak i tak to byl opět nádherné předzávodní popovídání a hurá na focení, kde bych tímto chtěl poděkovat Jirkovi Sládkovy, že nás "cvaknul". 

Ve startovním koridoru se stavím raději dozadu vedle Zuzky, abych nepřekážel těm skutečným rychlíkům. Chvilku se spolu "dohadujeme", kdo komu bude koukat na záda. Většinou má navrch Zuzka a situace se obrací až okolo 15. kilometru půlmaratonu. Čenda dává pokyny ohledně tratě a vidím, jak Verča Babinčáková s Aničkou Kukučovou a Michalem Vlachem raději přesouvají do zadní části koridoru.

Startujeme. Dav 146 běžců se pomalu posouvá směrem ke Strážišti a já se marně snažím získat nějaké pozice vpřed. Zde je trať velice úzká a není prostě kde. Situace je lepší na asfaltu, ale jenom krátce. Kopec dolů je zledovatělý, raději se držím ve stopě, kde jsou všichni ostatní a koukám Zuzce na záda skrz další trojici běžců. Pud sebezáchovy vyhrává na plné čáře.

Následuje můj neoblíbený úsek po nezpevněném. V závodních maratonkách mě začíná bolet levý nárt, jak chodidlo nedopadá rovně, ale musí kopírovat terénní nerovnosti. Bolest mě začíná brzdit, čehož využívají i soupeři. Předbíhá mě Jirka Kopica a dáváme krátkou řeč. Doporučuje mi závod vzdát, ať nemusím vzdávat další závody. Hovoří z vlastní loňské zkušenosti. Ano, v hlavě mám myšlenky na to, to vzdát. Ale zatím jsem žádný závod nevzdal a ani dneska tomu tak nebude. Já se nevzdávám tak lehce a poběžím klidně přes limitující bolest, zkušeností mám již dost. Je to stejné, jako v životě, když vám na něčem záleží, tak to není jednoduché vzdát.

Na asfaltu se situace trošku zlepšuje. Pevný povrch dodává mým chodidlům jistotu a bolest již tolik nevnímám. Chytám doslova druhý dech a snažím se držet tempo, které běží Vladimír Waltera. Po chvilce předbíhám i Zuzku Vítkovou, ale radost z toho nemám. Místy je to těžké se propracovávat vpřed, člověk musí v podstatě až doprostřed silnice, zato se mi daří získávat i několik pozic naráz a chvilkami si říkám, že bych mohl běžet ještě o chlup rychleji.

Následuje prudká odbočka vlevo. V lednu v těchto místech spadla Zuzka a já proto volím raději širší oblouk. Místy to klouže a ač věřím v totem mé úrazové pojistky, využívat ji rozhodně nechci. Blíží se rozhazovač tempa. V předchozím případě mě dokonale odrovnal, letos mu tu příležitost nedám. První půlku vybíhám a na druhou přecházím do chůze a prodlužuji krok. Cítím srdce pomalu až v krku, cíl je blízko. V terénu opět cítím levý nárt a je to pět limitující bolest. Už se těším na asfalt.

Ten přichází zanedlouho, v dálce vidím Radka Hanáka, je příliš daleko a dneska jej asi nedoženu. Pár soupeřů bych mohl zvládnout a první mi jde za oběť Štěpánka Brožková. Následně předbíhám Vladimíra Vochodského, ten mi však svou pozici nechce dát zadarmo a útok mi vrací. Pozici získávám zpět až téměř u Kláštera a zbývá doběhnout rovinku k 2. ZŠ. Zde si lépe ušetřil síly Petr Brabec a já už nedokážu zareagovat, Vladimíra však udržím za sebou a cíl protínám v čase 38 minut a 16 sekund, což znamená meziroční zlepšení o 4 minuty a 49 sekund. Čekal jsem rozhodně méně.   

I dnes to byla opět vzorná reprezentace našeho běžeckého kroužku a velkou radost mi dělají výkony Michala Luxy, který měl krásný souboj s Františkem Fialkou a nakonec jej prohrál až ve stoupání ke klášteru. Dnes to bylo velmi rychlé a účast opět téměř atakovala 150 účastníků v hlavním závodě. V cíli jsem se dozvěděl, že došlo i na jedno zranění a tímto přeji Nele Kristenové co nejrychlejší zotavení. 

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
20. Smrž Ladislav 1985 MA Běžci Chomutov 0:33:45 
43. Fialka František 1975 V1 Běžci Chomutov 0:36:17
44. Luxa Michal 1990 MA Běžci Chomutov 0:36:33
46. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:36:43
52. Pelc Jaroslav 1975 V1 Běžci Chomutov 0:37:12
61. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 0:38:16  
64. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 0:38:25
65. Vítková Zuzana 1962 ŽV Most 0:38:30   
81. Lehrl Josef 1976 V1 Běžci Chomutov 0:39:52
92. Vlach Michal 1972 V1 Chomutov 0:41:26 
105. Potrebuješ Jan 1966 V2 Běžci Chomutov 0:42:59
109. Gruber Radek 1981 MA Běžci Chomutov 0:44:08
116. Škaloudová Petra 1974 ŽV Běžci Chomutov 0:47:07     

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky