Nováčci 2017 - Jdeme do toho, aneb běžíme poprvé

07.09.2017

Není tomu zas tak dávno, když jsem si při pomyšlení na běh ťukal na čelo. Druh pohybu, který byl za mých žákovských a studentských let ekvivalentem mučení a občas jsem si říkal, že bych raději byl zkoušen u tabule z matematiky (z které jsem mimochodem dělal v prváku na střední reparát), než abych běžel těch 15 koleček na ovále. Pak jsem po letech zjistil, že vlastně musím začít běhat pomalu a když jsem nakonec poznal partu okolo kroužku Běžci Chomutov, tak se z běhu stala vášeň, závislost, životní styl, láska.

Už vloni jsem tu čest rozběhávat pětici ve složení Anet Schillerová, Lucka Šepeláková, David Hahn, Pepa Hrabák a Tomáš Kňáva. Tomáš s Pepou i nadále pravidelně běhají a oba již zvládli uběhnout vzdálenost půlmaratonu. Anet také běhá, ale spíše kratší tratě a Lucka je nevěrná s motorkou, ale slíbila, že až ji zazimuje, tak se k běhu vrátí. Jen ten Dáda přestal běhat. Počátkem srpna jsem si tedy začal hrát s myšlenkou, že je na čase přivést k běhu další skupinu a po těžit z loňských zkušeností. 

Dnes tedy nastal den D, kdy měla nová skupina zavítat do "školních lavic" a já jsem ani neměl představu, jaký bude zájem. Na Domovince jsem byl s dostatečným předstihem, abych nejprve zjistil, kde bude na Podpince mé stanoviště a následně rychlí přesun na dráhu, kde jsem si zkrátil čas popoběhnutím o délce 5 kilometrů v průměrném tempu 5:30 a zároveň přemýšlel o přesné podobě dnešního tréninku. První nedočkavci přišli již 20 minut před začátkem a nakonec se nás sešlo 10 nováčků a dále nás doplnili Verča a Míša Endrštovy (ale o nich trošku později) a Danča Dufková, která přišla morálně podpořit kamarádku Petru.

Abych byl upřímný, čekal jsem skupinu tak 5 - 7 lidí a najednou tu byla skupina, která si svým počtem může konkurovat většině úterků a já najednou nevěděl, co říkat. Naštěstí mi občas ta improvizace jde a tak jsem nějaké ty bláboly ze sebe dostal. Bohužel se mi nepodařilo zapamatovat si veškerá jména a snad mi to i odpustíte.

Nováčci - Ročník 2017
Nováčci - Ročník 2017

Po krátkém úvodu přišel čas na běh. Na Domovince jsou dvě varianty okruhů o délce 470 a 530 metrů a toho jsem hodlal řádně využít. V plánu byly 3 kilometry - 3x segment po 530 metrů a 3x po 470 metrech s tím, že svižnou chůzí se došlo na značku 330 metrů a pak následovalo 200 metrů běhu a pak 140 metrů s trošku vyšším tempem. Já sám jsem zvolil běh s dopadem na špičky, abych se cvičil na trošku jiný běžecký styl.

Celkem jsme pohybem strávili přibližně 26 a půl minuty a všichni jsme to dneska zvládli. Ke konci malé protažení, které není radno podceňovat a nakonec nastínění, co nás čeká příští týden. To poběžíme v opačném směru, kdy první tři okruhy bude 140 metrů věnováno chůzi a (vždy) 330 metrů běhu, následně 3 okruhy po 200 metrech chůze. Před během se pokusím dát i malou rozcvičku, ať budeme na začátek řádně připraveni.

A nyní k Verče a Míše Endrštovým. Obě projevily zájem zdolat půlmaratonovou vzdálenost. Je to velká výzva a já se pokusím je na tento cíl připravit. Bude se jednat konkrétně o půlmaraton v Karlových Varech, který je nejen v dojezdové vzdálenosti, ale nabídne i krásy tohoto lázeňského města a výbornou fanouškovskou kulisu. Jejich cestu budu samozřejmě mapovat i zde. Holky se budou připravovat individuálně s tím, že 2x do měsíce se k nim na nějaký ten delší výběh přidám. I jejich trénink budu mapovat zde na svém blogu.

Na závěr bych chtěl dnešním účastníkům poděkovat a věřím, že se pro běh nadchnete a stane se trvalou částí vašeho života.

Vaše Rosnička.  

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky