ZBP 2017/18 #12 - 39. Tříkrálový Běh

14.01.2018

Datum akce: 14.1.2018
Délka trasy: 8,000 km
Kategorie: B
Povrch: Kros
Počet startujících (hlavní závod): 155

Po pauze, kterou měla na svědomí Desítka v Bezručáku, jsme se opět dočkali Zimního Běžeckého Poháru. Vloni to byl jeden ze závodů, kde moje morálka nebyla zrovna z nejsilnějších a stále si živě vybavuji svůj boj s hlavou. Ten závod jsem chtěl tehdy i vzdát. Ve sněhu mi to vůbec nešlo, trpěl jsem a i Honza Akim Potrebuješ mi zde nadělil 6 minut a 21 sekund!

Když jsem se ráno probudil, tak jsem se moc na závodění necítil. K snídani jsem si dal lentilku (rozuměj Brufen) a vydal se do Kadaně s cílem nějak přežit a možná ten včerejší pochod na Blaník nebyl zrovna ten nejlepší nápad. Žádné výmluvy, byla to má volba dát si dva závody ve dvou dnech a rozhodně toho včerejšího nelituji, i když je to na těch nohách trošku znát. 

Před startem se se Zuzkou Vítkovou "dohadujeme", kdo komu bude koukat na záda. Já už tou dobou věděl, že to budu já. Necítím se v optimální kondici a chvilku jsem přemýšlel, že se závodu ani neúčastním. Jde však o body a já bych tu elitní desítku průběžného pořadí v kategorii tak rád udržel, obzvlášť když mi Michal Luxa dýchá na záda, ztrácí 217 bodů díky jedné absenci navíc a pravidelně končí o pár pozic výše.

Startuje se, všichni vyrazili doslova jako raketa, aby byli u křoví mezi prvními. Zde se to vždy parádně zasekne, přestože nám to tam Čenda dokonale prosekal. Nahoru se utvořil dokonalý vláček a získávání pozic jde velmi obtížně. Včera jsem se nastoupal také dost a dneska už to docela bolelo. První kilometr pod 7 minut. To není zlé, když vloni jsem na úvod potřeboval téměř 11 minut. To byly ale nesrovnatelně jiné podmínky s dneškem.

Druhý kilometr byl podobně nepříjemný, stále do kopečka s malým podílem asfaltu a opět dobrá příležitost získat pár pozic k dobru. Jakmile se dostoupalo, tak míjím Broňu Andrese, jak si zavazuje tkaničku, ale chvíli na to sprintuje vpřed. Dolů mě bolí nárt, který jsem si načal už včera při sbíhání z Blaníku a který zlobí již od Běhu kolem Špičáku. Začínám uvažovat o tom, že odstoupím, cítím, že se mi dnes vůbec nedaří a tipuji se na takovou stou pozici.

Předbíhají mě i ti, před kterými normálně dobíhám i o minutu, dvě a pracně získané pozice nahoru nyní ztrácím jednu za druhou dolů, ale na to už jsem si tak nějak zvykl, přesto mě to štve. Snažím se tak naladit své vnitřní rádio a vůbec to nejde. Blížíme se k Čendovi a já váhám, odstoupit, nebo ne? Zezadu slyším Fando? Fanda dneska neběží, ten léčí sedací sval po včerejším Blaníku. Otáčím se a hned za mnou běží Jirka Malina.

Jdu do druhého kola. Při stoupání získávám opět pár pozic k dobru a začínám se přibližovat i Zuzce Vítkové. Kousek vpředu je Michal Luxa, který se očividně trápí s achilovkou. Jdu před něj, ale není to tím, že bych byl lepší. U Pokutic jdu i před Zuzku, která říká, že to věděla, já ji však ujišťuji, že mi dolů opět uteče. Následně získávám opět pár pozic k dobru, nahoru mi to jde výrazně lépe a i ten nárt tolik nebolí.

Nyní se to pět na chvilku narovnává, než to půjde prudce dolů. Snažím se dostat před jednu běžkyni, místo toho poznávám svůdnost gravitace a padám na záda. Mám vyražený dech, zvedám se a nejbližší běžec se ptá, jestli jsem v pořádku. Cítím se na zvracení a tepovka vyletěla ze 170 na 188, bolí mě levé zápěstí a rameno, ale jinak to celku ujde. Za 50 metrů už opět dýchám a koukám, jak Zuzka peláší směrem dolů.

Do cíle zbývá necelý kilometr a půl a už ten závod chci mít za sebou. Pravda je, že už necítím nárt, bolest byla vyhnána jinou bolestí. Snažím se držet těch rychlíků dolů, jsou však rychlejší. Nemám rád sbíhání po louce. Před běžkyni se nakonec dostávám necelý půl kilometr před cílem a marně koukám, jak se mi Zuzka vzdaluje a vzdaluje. Těsně před cílem slyším kroky. Ne, tu pozici nedám zadarmo a sprintuji a pozici uhájím, Když později vidím, kdo byl můj soupeř, tak bych asi svou pozici přepustil.  

Výsledná čas 44 minut 51 sekund je nad mé očekávání. S loňským časem 1 hodina 9 minut a 21 sekund se to ani nedá porovnávat. Bylo to o mnoho těžší a dobrých 10 minut, ne-li více, lze přičíst na tehdejší podmínky. Tentokrát bych spíše porovnával procento času vítěze. Fenomenální Borek Požár vloni zaběhl závod za 41 minut a 18 sekund a jeho čas dělal 59,57% času mého. Vloni byl tento údaj v průměru okolo 67%, takže jsem to fakt flákal, respektive se mnou nespolupracovala má hlava. Před tímto závodem jsem byl před tímto závodem v průměru na 72% a dnešní výkon činil 69,83%, což znamená, že jsem to dnes opět tak trochu flákal...

Výsledky:
Poz. / Jméno / Ročník / Kategorie / Tým / Čas 
46. Runt Jiří 1976 V1 Běžci Chomutov 0:41:03
76. Vítková Zuzana 1962 ŽV Most 0:44:29 
79. Holeček Jiří 1986 MA Běžci Chomutov 0:44:51
82. Malina Jiří 1972 V1 Běžci Chomutov 0:44:59 
84. Luxa Michal 1990 MA Běžci Chomutov 0:45:07
109. Potrebuješ Jan 1966 V2 Běžci Chomutov 0:49:33
115. Vlach Michal 1972 V1 Chomutov 0:51:33   
119. Patroch Pavel 1971 V1 Běžci Chomutov 0:52:02  
123. Hrdinová Jana 1983 ŽV Běžci Chomutov 0:52:30 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky